Wydział Spraw Obywatelskich (WSO)

Stanowiska

Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich

Zastępca Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich

Główny specjalista

Informacje

Główny specjalista - Elżbieta Czyrko

ewidencja ludności, dowody osobiste, aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców, prowadzenie postępowań administracyjnych, udostępnianie danych, wydawanie zaświadczeń, zastrzeganie numeru PESEL, przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych.
pokój 5
tel: 87 7324132 lub 87 7324134
e-mail: elzbieta.czyrko@gizycko.pl

Główny specjalista

Informacje

Główny specjalista - Ewa Kolankiewicz

ewidencja ludności, dowody osobiste, aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców, prowadzenie postępowań administracyjnych, udostępnianie danych, wydawanie zaświadczeń, zastrzeganie numeru PESEL, przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych
pok. 5
tel. 87 7324134 lub 87 7324132
e-mail: ewa.kolankiewicz@gizycko.pl

WWW.OBYWATEL.GOV.PL

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) . Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Można też sprawdzić, czy dowód osobisty jest gotowy oraz sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL.
System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, dowiedzą się Państwo, gdzie załatwić swoją sprawę.

Aktualności

FORMULARZE DRUKUJEMY DWUSTRONNIE

1. Od 7 listopada 2021 r. są wydawane nowe dowody osobiste z odciskami palców oraz z podpisem posiadacza dowodu osobistego. Złożenie wniosku o dowód osobisty oraz odbiór dokumentu wymaga wizyty w urzędzie.

2. Od 5 października 2021 r. osoby zobowiązane na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL mogą złożyć wniosek o nadanie numeru PESEL do dowolnego organu gminy.
Wniosek składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem.

3. Od 5 października 2021 r. wniosek o wydanie zaświadczenia zawierającego pełny lub częściowy odpis danych przetwarzanych w rejestrze PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy.
Wniosek składa się w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

4. Sprawy osób niepełnosprawnych załatwiane są w miejscu ich zamieszkania, po uprzednim zgłoszeniu do Wydziału - tel. 87 7324132 lub 87 7324134

Zadania wydziału

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
1. Prowadzenie ewidencji ludności, w tym:
a) dokonywanie zameldowania na pobyt stały lub czasowy;
b) dokonywanie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
c) przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu;
d) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych.
2. Wydawanie dowodów osobistych, w tym:
a) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów;
b)wykonywanie czynności związanych z ustalaniem kodów (PIN) dla certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego oraz czynności związanych ze zmianą i odblokowywaniem tych kodów;
c) przekazywanie posiadaczom dowodów osobistych kodu (PUK) umożliwiającego odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
d) przechowywanie w dokumentacji związanej z dowodami osobistymi nieodebranych kodów (PUK) umożliwiających odblokowanie certyfikatów;
e) wykonywanie czynności związanych ze zgłoszeniem zawieszenia lub cofnięciem zawieszenia certyfikatów oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie tych zgłoszeń;
f) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach: odmowy wydania dowodu osobistego lub stwierdzenia nieważności dowodu osobistego;
g) przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
h) dokonywanie unieważnień dowodów osobistych;
i) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
j) okresowe przekazywanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych dowodów osobistych do zniszczenia.
3. Przyjmowanie wniosku o nadanie numeru PESEL, przekazywanie do ministra właściwego do spraw informatyzacji danych celem nadania tego numeru oraz powiadomienie osoby o jego nadaniu.
4. Wydawanie zaświadczeń z:
a) rejestru mieszkańców;
b) rejestru PESEL;
c) Rejestru Dowodów Osobistych.
5. Udostępnianie danych z:
a) rejestru mieszkańców;
b) rejestru PESEL;
c) Rejestru Dowodów Osobistych;
d) dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
6. Usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL lub powiadamianie właściwych organów o stwierdzonych niezgodnościach w celu ich usunięcia.
7. Aktualizowanie Centralnego Rejestru Wyborców, w tym:
a) przyjmowanie wniosków o ujęcie w stałym obwodzie głosowania;
b) dokonywanie sprawdzenia czy osoba wnosząca wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania spełnia warunki stałego zamieszkania pod adresem wskazanym we wniosku;
c) wydawanie decyzji o ujęciu lub o odmowie ujęcia w stałym obwodzie głosowania;
d) przyjmowanie wniosków i dokonywanie skreślenia z Centralnego Rejestru Wyborców obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
e) udostępnianie informacji o danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców;
f) rozpatrywanie reklamacji na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców.
8. Sporządzanie i aktualizowanie spisu wyborców, w tym:
a) przyjmowanie wniosków o zmianę miejsca głosowania;
b) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów;
c) sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania;
d) udostępnianie informacji o ujęciu w spisie wyborców;
e) rozpatrywanie reklamacji w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu.
9. Organizacja spisów ludności.
10. Przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych
11. Dokonywanie na wniosek zastrzeżenia albo cofnięcia zastrzeżenia numeru PESEL
źródło: Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku - Zarządzenie nr 287/2020 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 02.03.2020 r. zm: Zarządzenie nr 6/2024 z dnia 15.05.2024 r.

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 marca 2008 09:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 54242
29 lipca 2025 07:27 (Magdalena Telak) - Aktualizacja danych stanowiska: Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich.
29 lipca 2025 07:27 (Magdalena Telak) - Usunięcie stanowiska: Naczelnik Wydziału.
24 lipca 2025 10:55 (Magdalena Telak) - Dodanie stanowiska: Starszy inspektor.