Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek złożony na piśmie utwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Punkt Obsługi Klienta, pok. 7,

Opłaty

Do wniosku o udostępnienie danych jednostkowych należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty w kwocie 31zł, chyba że udostępnienie danych jest wolne od opłaty. Opłatę wnosi się przed złożeniem wniosku.
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy:  Bank PeKao SA 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306

Opłaty pobrane za udostępnienie danych stanowią dochód budżetu państwa.

Termin i sposób załatwienia

7 dni

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności. 

Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z  rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie  opłat za udostępnienie danych z  rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL.

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania za pośrednictwem Burmistrza Miasta Giżycka

Inne informacje

Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.

Dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań, udostępnia się nieodpłatnie następującym podmiotom:
1. organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
2. Policji, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Krajowej Administracji Skarbowej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Ochrony Państwa, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, Inspektorowi Nadzoru Wewnętrznego, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);

3. komornikom sądowym  - w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego lub zabezpieczajacego albo wykonywania postanowienia o zabezpieczeniu spadku lub sporządzania spisu inwentarza;
4. państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
5. Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych.


Podmiotom, które nie posiadają decyzji o wyrażeniu zgody na udostępnienie danych za pomocą teletransmisji danych, dane udostępnia się w liczbie nieprzekraczającej 300 danych jednostkowych w roku kalendarzowym.


Dane z powyższych rejestrów, mogą być udostępniane odpłatnie:
1. osobom i jednostkom organizacyjnym - jeżeli wykażą w tym interes prawny;

2. innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą.

Osoby i jednostki organizacyjne, jeżeli wykażą interes prawny, są zwolnione z opłat w przypadku udostępnienia danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

Podmiotom niepublicznym dane są przekazywane w zależności od żądania wnioskodawcy na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elekronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Dane jednostkowe udostępnione na podstawie wniosku nie mogą być wykorzystane w innym celu niż wskazany w tym wniosku.

W tej samej sprawie wniosek może zostać złożony wyłącznie do jednego organu dowolnej gminy.

Jeżeli o udostępnienie danych jednostkowych wnioskuje osoba lub jednostka organizacyjna, która wykazała interes faktyczny, udostępnienie danych może nastąpić, pod warunkiem uzyskania zgody osoby, której dane dotyczą.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Obywatelskich (WSO)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Grażyna Bogdanowicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 kwietnia 2008 10:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 8810
07 maja 2025 10:18 (Marta Jabłońska) - Aktualizacja danych załącznika.
07 maja 2025 10:17 (Marta Jabłońska) - Dodanie załącznika.
07 maja 2025 10:16 (Marta Jabłońska) - Usunięcie załącznika.