Wniosek o dodanie, zmianę lub usunięcie swoich danych kontaktowych, wniosek o wydanie dowodu osobistego, albo zgłoszenia meldunkowe.
Urząd Miejski w Gizycku, Wydział Spraw Obywatelskich, pok. 5
Bez opłat
24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego
·
· Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
· Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
· Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
· Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych.
Odwołanie nie przysługuje.
Administratorem danych przetwarzanych w Rejestrze danych Kontaktowych (RDK) jest minister właściwy do spraw informatyzacji
Dane do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) może przekazać każdy, kto ma numer PESEL i jest osobą pełnoletnią.
Dane osoby fizycznej są przetwarzane w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK) wyłącznie na podstawie jej zgody. Osoba, której dane zostały wprowadzone do RDK ma prawo w dowolnym momencie wycofać udzieloną zgodę, wówczas jej dane zostaną usunięte z RDK.
W Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK) gromadzony jest numer telefonu komórkowego i adres e–mail bezpośrednio powiązany z obywatelem oraz jego numerem PESEL. Dołączenie do Rejestru RDK jest dobrowolne, a obywatel będzie miał wyłączną i pełną kontrolę nad swoimi danymi kontaktowymi. Dane kontaktowe w rejestrze RDK będzie można przekazać, zaktualizować lub usunąć. RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam.
Urzędnicy, dzięki udostępnionym w rejestrze RDK danym kontaktowym, będą mieli możliwość poinformowania obywatela o stanie prowadzonych przez urząd spraw. Aktualnie przewidziane jest wysyłanie powiadomień z RDO w 4 przypadkach, na wskazany numer telefonu lub/i na adres e-mail będzie wysyłane powiadomienie o:
1. zmianie statusu dowodu na „Przyjęty przez urząd”, gdy dowód osobisty będzie gotowy do odbioru,
2. zbliżającym się terminie upływu terminu ważności dowodu osobistego na 90, 60, 30 i 14 dni przed datą upływu terminu ważności ( powiadomienie nie będzie wysłane, gdy złożony zostanie wniosek o nowy dowód osobisty),
3. unieważnieniu dowodu osobistego, gdy dowód osobisty zostanie w systemie oanaczony jako unieważniony,
4. masowym unieważnieniu warstwy elektronicznej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji tj. o unieważnieniu warstwy elektronicznej i przedłużeniu daty ważności dowodu osobistego.
Każdy obywatel będzie mógł pozostawić swoje dane kontaktowe na dwa sposoby:
1) Samodzielnie przez INTERNET poprzez stronę www.gov.pl. Wówczas konieczne jest posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu. Aby dane znalazły się w RDK, osoba uprawniona musi potwierdzić je specjalnym kodem potwierdzającym wysłanym SMS-em na telefon komórkowy lub mailem na adres e-mail.
2) W urzędzie składając wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie meldunkowe lub wniosek o dodanie, zmianę lub usunięcie swoich danych kontaktowych. Dane kontaktowe może potwierdzić urzędnik (należy podać mu kody otrzymane w SMS-ie lub e-mailu). Potwierdzenia można dokonać samodzielnie online na stronie www.gov.pl. Wtedy należy skorzystać z usługi z usługi „Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK)”.
Dane należy potwierdzić w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Jeśli w tym terminie dane nie zostaną potwierdzone, zostaną one usunięte. Wtedy należy wprowadzić je ponownie. Można to zrobić przez Internet albo w urzędzie.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku