Przetargi

Obiweszczenie Nr 20/2017 w sprawie przetargu na dzierżawę nieruchomości /kiosk handlowy Al. 1 Maja/Plac Grunwaldzki/

 

 

                                                                       OGŁOSZENIE NR  20/2017

                                                                        z dnia 6 kwietnia 2017 r.

 

                                                                     BURMISTRZ  MIASTA GIŻYCKA

                 ogłasza nieograniczony, pisemny przetarg ofertowy na dzierżawę

nieruchomości stanowiącej część działki o nr geod. 500/4 o powierzchni 14 m2, wydzielonej zgodnie ze szkicem stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia,opisanej w KW OL1G/00015755/0, położonej przy Al. 1 Maja w Giżycku, na której znajduje się kiosk handlowy (dalej – kiosk) o powierzchni  zabudowy 11m2.

 

    Podstawa prawna: art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 ze zmianami), uchwała Rady Miejskiej w Giżycku Nr XXXII/8/2017 z dnia 19 stycznia 2017 r.

  

I.                   INFORMACJE OGÓLNE, PRZEDMIOT PRZETARGU, MIEJSCE I TERMIN

SKŁADANIA OFERT.

 

    Przedmiotem przetargu jest dzierżawa nieruchomości stanowiącej część działki o nr geod. 500/4 o powierzchni 14 m2, wydzielonej zgodnie ze szkicem stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia, na której znajduje się kiosk handlowy (dalej – kiosk) o powierzchni  zabudowy 11m2

    Oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów i księgi wieczystej – obręb 2 miasta Giżycko, część działki nr geod. 500/4 wydzielonej zgodnie ze szkicem stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia; kiosk nie posiada urządzonej księgi wieczystej. Dla nieruchomości oznaczonej nr geod. działki 500/4 Sąd Rejonowy w Giżycku prowadzi Księgę wieczystą OL1G/00015755/0.

    Objęcie miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego terenu zawartego między ulicami: Warszawską, Wodociągową, Jagiełły, Daszyńskiego, al.1 Maja i Placem Grunwaldzkim – uchwała Nr XLII/43/06 Rady Miejskiej w Giżycku z dnia 31.05.2006r. – Dz. U. Woj.Warmińsko-Mazurskiego Nr 106 poz.1689, z dnia 7.08.2006 r.; kontur 20 MW – zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z zezwoleniem na lokalizację usług w parterach.

    Rodzaj budynku, w którym znajduje się kiosk – kiosk nie stanowi części budynku wielorodzinnego, jednakże znajduje się na wydzielonej zgodnie ze szkicem stanowiącym załącznik do ogłoszenia działce 500/4, która bezpośrednio przylega do budynku mieszkalnego wielorodzinnego Plac Grunwaldzki 1, z lokalami usługowymi w kondygnacji parterowej

    Wspólnota mieszkaniowa – nie

    Lokalizacja – parter, dostępność od strony Al. 1 Maja i Placu Grunwaldzkiego

    Instalacje – elektryczna,

    Rodzaj przeznaczenia (możliwej działalności) – działalność usługowa, nie nosząca znamion działalności uciążliwej dla mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej Plac Grunwaldzki 1

    Poprzednia branża (wykorzystanie) – kiosk handlowy

    Czas zawarcia umowy dzierżawy - 3 lata, po upływie tego okresu w przypadku gdy dzierżawca nie złoży w terminie nie wcześniej niż 2 miesięcy i nie później niż 1 miesiąca przed upływem trzech lat od daty zawarcia umowy oświadczenia o zamiarze rozwiązania umowy, umowa staje się umową na czas nieoznaczony

    Wywoławczy miesięczny czynsz netto – 1 500,- zł

    Wadium – 3 000,- zł

    Remont i ulepszenia – we własnym zakresie i na koszt własny dzierżawcy, bez prawa dochodzenia zwrotu od wydzierżawiającego zarówno w czasie trwania umowy, jak i po jej ustaniu.

    Oglądanie nieruchomości - po uprzednim uzgodnieniu z Wydziałem Mienia Urzędu Miejskiego w Giżycku.

           

    Prawa i obowiązki dzierżawcy będzie określać umowa, której wzór ramowy stanowi załącznik do ogłoszenia.

  

    Oferty należy składać w zamkniętych, nieidentyfikujących oferenta kopertach z adnotacją (dopiskiem) na kopercie „Przetarg na dzierżawę kiosku handlowego” w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Giżycku, Aleja 1 Maja 14, 11-500 Giżycko pok. 104, do dnia 27 kwietnia 2017 r., do godz. 1000. Oferty złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.

    Część jawna – otwarcie ofert odbędzie się w dniu 27 kwietnia 2017 r. o godz. 1010 w pok. 104 Urzędu Miejskiego w Giżycku.

    Wadium należy wpłacić w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku (pok. 101) lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego Bank PeKao SA 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306. Wadium należy wnieść do dnia 25 kwietnia 2017 r. (włącznie). Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na rachunek Urzędu Miejskiego w Giżycku lub datę uwidocznioną na kasowym dowodzie wpłaty wystawionym przez Urząd Miejski w Giżycku.


II.                ZAWARTOŚĆ OFERTY.


Oferta musi zawierać :

  1. informację o oferencie: imię, nazwisko i adres oferenta oraz dodatkowe oznaczenia jego firmy lub firmę oraz siedzibę oferenta.
  2. w zależności od statusu prawnego oferenta:

a)      w przypadku osób fizycznych – numer PESEL, numer NIP, numer REGON, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, kopię umowy spółki cywilnej (o ile taka została zawarta); oferent nie prowadzący jeszcze działalności gospodarczej zobowiązany jest złożyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz zaświadczenie o numerze REGON w terminie 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu

b)      w przypadku oferentów nie będących osobami fizycznymi – numer NIP, numer REGON, aktualny odpis z właściwego rejestru opatrzony datą nie wcześniejszą niż 6 miesięcy przed jego złożeniem

       3. datę sporządzenia oferty.

       4. ścisłe określenie przedmiotu oferty zawierające:

a)      oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem oferty wraz z działką geodezyjną, na której się znajduje oraz wskazaniem kiosku

b)      wysokość proponowanego czynszu netto (nie może być niższa niż wywoławczy miesięczny czynsz netto)

c)      szczegółowy rodzaj proponowanej działalności wraz z opisem

d)     harmonogramem działań związanych z uruchomieniem w kiosku oferowanego rodzaju działalności uwzględniający realizację ewentualnych nakładów

e)      zakres nakładów, w tym ulepszeń, jakie zostaną ewentualnie dokonane przez  przyszłego dzierżawcę dla potrzeb prowadzonej przez niego działalności oraz koncepcję adaptacji kiosku na prowadzenie działalności (np. opis, rysunek, projekt, wizualizacja itp.)

f)      termin rozpoczęcia działalności w kiosku

5. oświadczenie, że w stosunku do firmy nie wszczęto postępowania upadłościowego, naprawczego, likwidacyjnego, innego niż przekształcenia lub połączenia;

6. oświadczenie o niezaleganiu ze zobowiązaniami podatkowymi wobec organów skarbowych oraz oświadczenie o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub o uregulowanym sposobie zapłaty zaległości;

7. oświadczenie o niezaleganiu z podatkami i opatami lokalnymi wobec Gminy Miejskiej Giżycko lub oświadczenie, że oferent nie był i nie jest zobowiązany do uiszczania należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wobec Gminy Miejskiej Giżycko;

8. oświadczenie o niezaleganiu wobec Gminy Miejskiej Giżycko z jakimikolwiek płatnościami innymi niż wymienione w pkt 7;

9. oświadczenie o niefigurowaniu jako dłużnik w biurach informacji gospodarczej oraz w przypadku osób fizycznych upoważnienie do wystąpienia do biur informacji gospodarczej o ujawnienie informacji gospodarczych jej dotyczących;

10. oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu zawartymi w ogłoszeniu i ze wzorem umowy dzierżawy oraz o przyjęciu ustalonych tam warunków bez zastrzeżeń;

11. oświadczenie o zapoznaniu się przez oferenta ze stanem technicznym kiosku stanowiącego przedmiot przetargu i możliwościami prowadzenia w tym kiosku zamierzonego rodzaju działalności oraz nie wnoszeniu w tym zakresie zastrzeżeń;

12. dowód wniesienia wadium;

     W przypadku złożenia kopii zaświadczeń lub kopii innych dokumentów wymienionych powyżej w punktach 1-12 wymagane jest oświadczenie przez oferenta o zgodności kopii z oryginałem tych dokumentów.

 

Oferty niespełniające wymogów formalnych, tj.: niezawierające wszystkich wymienionych w ogłoszeniu jako obligatoryjne dokumentów, zaświadczeń i informacji, złożone po terminie, z wpłatą wadium po terminie, itp. nie zostaną zakwalifikowane do części niejawnej przetargu.

 


III.             KRYTERIA WYBORU OFERT.


Możliwa do uzyskania liczna punktów:

Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów przyznawanych według poniższych kryteriów:

 

 

Lp.

kryteria wyboru ofert

Punktacja

 

1.

 

wysokość proponowanego czynszu netto

 

 

 max. 50 punktów

 

 

2.

 

rodzaj proponowanej działalności, która zostanie uruchomiona w przypadku wyboru oferty

 

 

   od 0 do 30 pkt

 

3.

 

koncepcja zagospodarowania kiosku (np. opis, rysunek, wizualizacja itp.), w tym zakres planowanych nakładów w kiosku, termin ich realizacji oraz termin rozpoczęcia działalności po ich wykonaniu

 

 

   od 0 do 20 pkt

Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym oferentom za kryterium wysokości czynszu liczona jest według wzoru:

                                

                                    Czynsz

P c = P max  *      ---------------------------

                                          Czynsz   max

gdzie:

P c  – punkty za czynsz

P max – maksymalna możliwa do uzyskania liczba punktów za czynsz (50 pkt)

Czynsz – oferowana kwota czynszu ocenianej oferty

Czynsz max – najwyższa oferowana kwota czynszu spośród ocenianych w części

 

Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym oferentom za pozostałe wskazane kryteria liczona jest według wzoru:

 

                   PCZK

P  =    ---------------------------

                     LCZK

gdzie:

P – punkty za dane kryterium;

PCZK – suma punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji;

LCZK – liczba członków komisji

 

W przypadku gdy wyliczona zgodnie z powyższymi wzorami liczba punktów nie stanowi liczby całkowitej, komisja przetargowa zaokrągla ją w górę do dwóch miejsc po przecinku.

 

 

IV.             POZOSTAŁE  WARUNKI:


  1. Kiosk będący przedmiotem przetargu oraz nieruchomość, na której jest położony znajdują się w strefie objętej ochroną konserwatora zabytków na podstawie decyzji o wpisaniu układu urbanistycznego do rejestru zabytków.
  2. Sposób wykorzystywania kiosku po zawarciu umowy w zakresie prowadzenia działalności usługowej nie może powodować uciążliwości w funkcjonowaniu
    i korzystaniu z nieruchomości sąsiednich przez innych użytkowników lub zakłócać spokoju mieszkańcom poprzez np. hałas, wydzielające się zapachy itp.
  3. Niezależnie od opłacania czynszu dzierżawca zobowiązany będzie do opłacania podatku od nieruchomości oraz bieżących kosztów eksploatacyjnych dzierżawionego kiosku oraz zawarcia m.in. umów na dostawę energii elektrycznej.
  4. Czynsz dzierżawny oraz opłaty eksploatacyjne będą płatny z góry do 15 dnia każdego miesiąca na rachunek wskazany przez zarządcę nieruchomości, którym aktualnie jest Administrator” sp. z o.o., 11-500 Giżycko, ul. Pocztowa 3.
  1. W przetargu nie mogą brać udziału podmioty zalegające z jakimikolwiek płatnościami wobec Gminy Miejskiej Giżycko, a także podmioty figurujące jako dłużnicy w biurach informacji gospodarczej.
  2. Oferent przed przystąpieniem do przetargu zobowiązany jest do zapoznania się ze stanem technicznym kiosku oraz możliwościami prowadzenia w nim działalności w wybranej branży (dojście, dojazd, wymagania techniczno – sanitarne itp.)
  3. Nakłady konieczne lub ulepszenia w zarówno w bryle kiosku, jak i wewnątrz niego poczynione dla potrzeb prowadzonej przez przyszłego dzierżawcę działalności, dokonywane będą przez niego po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody wydzierżawiającego i wszystkich wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń i opinii, we własnym zakresie i na własny koszt bez prawa dochodzenia ich zwrotu od wydzierżawiającego zarówno w trakcie trwania umowy, jak i po jej ustaniu.
  4. Oferent przed przystąpieniem do przetargu zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami przetargu.
  5. Umowę dzierżawy należy podpisać w terminie wyznaczonym przez wydzierżawiającego, jednak nie później niż w terminie dwóch tygodni od daty rozstrzygnięcia przetargu, pod rygorem odstąpienia przez organizatora przetargu od zawarcia umowy dzierżawy oraz przepadku wpłaconego wadium na rzecz Gminy Miejskiej Giżycko.
  6. Obowiązek i ryzyko uzyskania zgód, opinii, zezwoleń lub decyzji stosownych podmiotów i organów w przedmiocie możliwości prowadzenia zamierzonej działalności ciąży na dzierżawcy.
  7. Dzierżawca ma obowiązek wnoszenia należności za dzierżawę nieruchomości oraz opłat eksploatacyjnych od początku obowiązywania umowy bez względu na oczekiwanie na dokumenty określone w pkt 10, oraz na wykonywanie prac remontowych
    i przystosowanie kiosku do prowadzenia zamierzonej działalności.
  8. Ogłaszającemu przetarg przysługuje, w ramach wymienionych kryteriów, prawo swobodnego wyboru ofert lub uznania, że przetarg nie dał rezultatu.
  9. Ogłaszający przetarg ma prawo zamknięcia przetargu bez wyboru którejkolwiek z ofert. Przetarg może być odwołany lub unieważniony z ważnych powodów, co wymaga uzasadnienia.
  10. Ogłaszający przetarg zastrzega sobie prawo do zmiany warunków przetargu do momentu złożenia ofert, w tym do wydłużenia terminu do składania ofert.
  11. Wadium wpłacone przez oferenta, który wygrał przetarg zalicza się na poczet czynszu, a wadia wpłacone przez pozostałych oferentów zwracane są niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu, na poniżej określonych zasadach:

a)      wadium wpłacone w formie gotówki można odebrać w terminie 3 dni po rozstrzygnięciu przetargu w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku przy Alei 1 Maja 14 pok. 101

b)      wadium wpłacone przelewem zostanie zwrócone na konto, z którego dokonano przelewu

  1. Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy Miejskiej Giżycko w razie uchylenia się przez oferenta, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy, w terminie
    i miejscu wyznaczonym przez Gminę Miejską Giżycko zgodnie z pkt 9.
  2. Oferta i wszystkie oświadczenia winny być podpisane przez oferenta.

      18. Komisja przetargowa rozpatruje złożone oferty w dwóch etapach:

           a) w pierwszej - części jawnej:

-  stwierdza prawidłowość ogłoszenia przetargu,

-  ustala i podaje liczbę otrzymanych ofert oraz sprawdza dowody wniesienia wadium,

- otwiera koperty z ofertami oraz sprawdza kompletność złożonych ofert oraz tożsamość osób, które złożyły oferty,

- przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia zgłaszane przez oferentów; możliwe  w szczególności jest uzupełnienie oferty o oświadczenia, o zgodności kopii dokumentów z oryginałem,

- weryfikuje oferty i ogłasza, które oferty zostały zakwalifikowane do części niejawnej przetargu,

            - zawiadamia oferentów o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,

            - zawiadamia oferentów o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu;

         b)  w drugiej - części niejawnej:

- dokonuje szczegółowej analizy ofert oraz wybiera najkorzystniejszą z nich lub stwierdza, że nie wybiera żadnej ze złożonych ofert;

19. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do części niejawnej przetargu, jeżeli :

a)      oferta nie odpowiada warunkom przetargu,

            b)   została złożona po wyznaczonym terminie,

c) jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści (z przeróbkami lub                   skreśleniami),

  1. Komisja przetargowa dokonuje analizy i oceny ofert w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty otwarcia ofert.
  2. W przypadku złożenia ofert z tą samą wysokością czynszu i równorzędnymi  pozostałymi warunkami, Komisja przetargowa organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony do oferentów, którzy złożyli te oferty.
  3.  Postępowanie prowadzone przez komisję przetargową kończy protokół wskazujący             propozycję wybranej oferty lub stwierdzający niedokonanie wyboru ze wskazaniem             przyczyn.
  4.  Umowa dzierżawy nie będzie zawarta, a wadium ulegnie przepadkowi na rzecz Gminy, w przypadku stwierdzenia, że złożone przez uczestnika przetargu, dokumenty, oświadczenia lub informacje są nieprawdziwe lub zostały podrobione lub przerobione.
  5.  Protokół o wyborze oferenta, o którym mowa pkt 22 zatwierdzony przez Burmistrza Miasta Giżycka stanowi podstawę do zawarcia umowy dzierżawy kiosku. Niezatwierdzenie protokołu przez Burmistrza Miasta Giżycka jest równoznaczne w   skutkach z zamknięciem przetargu bez wyboru którejkolwiek z ofert.
  6. Szczegółowych informacji o nieruchomości udziela Wydział Mienia Urzędu Miejskiego w Giżycku, Aleja 1 Maja 14, pok. 121, tel. 87 7324111 wew. 5.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 06.04.2017
Dokument wytworzony przez: Wydział Mienia (WM)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jacek Markowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 kwietnia 2017 10:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Markowski
Ilość wyświetleń: 2203
06 kwietnia 2017 10:57 (Jacek Markowski) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_1_do_umowy.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 kwietnia 2017 10:57 (Jacek Markowski) - Dodanie załącznika [umowa_dzierzawy_kiosk_al_1_maja.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 kwietnia 2017 10:55 (Jacek Markowski) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_2.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)