Burmistrz Miasta Giżycka
al. 1 Maja 14
11-500 Giżycko
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze pracownika samorządowego
Urzędu Stanu Cywilnego w Giżycku
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 ze zm.);
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) dyplom ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub dyplom potwierdzający ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą,
o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, 374, 695, 875 i 1086 oraz z 2021 r. poz. 159), albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy
lub dyplom potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym przedmiotem konkursu;
6) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe, pożądane:
1) dwuletni staż pracy w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej. Preferowane doświadczenie w pracy związanej z aktami stanu cywilnego
lub w sprawach obywatelskich;
2) znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych:
- ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
- ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- ustawa z dnia z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. Prawo prywatne międzynarodowe;
- ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej;
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 lutego 2015 r. w sprawie przedkładania niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej;
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej;
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- konwencja nr 16 sporządzona w Wiedniu dnia 8 września 1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego;
4) biegła obsługa komputera i oprogramowania, w szczególności pakietu MS Office;
5) umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
6) predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
- komunikatywność, wysoka kultura osobista, życzliwość,
- obiektywizm, odpowiedzialność,
- zaangażowanie, systematyczność, odporność na stres,
- umiejętność logicznego i analitycznego myślenia,
- zdolność rozwiązywania problemów, samodzielność,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności,
- umiejętność pracy w zespole.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) obsługa klientów polegająca m.in. na weryfikacji wniosków, tłumaczeniu, przygotowywaniu projektów odpowiedzi, prowadzeniu postępowań wyjaśniających;
2) przygotowywanie projektów aktów stanu cywilnego;
3) sporządzanie protokołów zgłoszenia urodzenia dziecka oraz protokołów zgłoszenia zgonu;
4) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń o zamieszczonych lub
niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
5) migracja aktów stanu cywilnego do Bazy Usług Stanu Cywilnego;
6) wykonywanie czynności kancelaryjnych USC;
7) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL;
8) zamieszczania przypisków pod aktami stanu cywilnego;
9) praca w programie Export USC;
10) prowadzenie raportów kasowych w odniesieniu do opłaty skarbowej dokonywanej przy pomocy terminala;
11) przygotowywanie projektów wielojęzycznych standardowych formularzy do aktów stanu cywilnego;
12) przygotowywanie projektów zapewnień i zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie związku małżeńskiego;
13) prowadzenie archiwum USC.
4. Informacje dodatkowe w związku z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych.
W lutym 2022 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Giżycku wyniósł powyżej 6%.
5. Warunki pracy na stanowisku:
Wymiar etatu - 1. Zatrudnienie na czas nieokreślony na podstawie umowy o pracę (poprzedzone jedną lub dwiema umowami na czas określony).
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zastosowanie będą miały przepisy art. 16 ust. 2 oraz art.19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
6. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) list motywacyjny*
2) życiorys (CV)
3) kwestionariusz osobowy (w załączeniu)*
4) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych*
* dokument nie wymaga podpisu odręcznego w przypadku złożenia dokumentów za pośrednictwem ePUAP.
7. Miejsce, termin i forma składania dokumentów
Wymagane dokumenty należy składać w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego, pokój nr 7, przesłać pocztą: Urząd Miejski w Giżycku, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko lub za pośrednictwem platformy ePUAP www.epuap.gov.pl adres skrytki: /umgizycko/SkrytkaESP w terminie do 21 marca 2022 r. do godz. 1600 z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze pracownika samorządowego Urzędu Stanu Cywilnego w Giżycku”.
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES, XMLsig, PAdES, CAdES, ASiC lub podpisem potwierdzonym Profilem Zaufanym.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu Miejskiego w Giżycku).
8. Procedura naboru
Po dokonaniu analizy dokumentów kandydaci, którzy na jej podstawie zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu postępowania będą telefonicznie poinformowani o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu pisemnego lub ustnego z zakresu wiedzy i znajomości przepisów prawa.
Kandydaci, którzy uzyskają najlepsze wyniki egzaminu zostaną zaproszeni do trzeciego etapu - rozmowy kwalifikacyjnej z Burmistrzem Miasta Giżycka.
Dokumenty aplikacyjne nie podlegają zwrotowi, a po upływie 30 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu wszystkie dokumenty aplikacyjne, z wyjątkiem dokumentów kandydata, który zostanie wybrany na stanowisko podlegają zniszczeniu.
9. Osoba do kontaktu z kandydatami
Dodatkowych informacji o naborze udziela Pani Iwona Wojciulewicz - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego nr tel. 798 612 975.
10. Wyniki naboru
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Giżycku oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Giżycku.
11.Postępowanie prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych.
UWAGA:
W przypadku przekazania w dokumentach rekrutacyjnych danych wykraczających poza wymagane przepisami, których podanie nie jest konieczne do udziału w rekrutacji (jak wizerunek, zainteresowania, stan zdrowia), proszę zamieścić poniższą zgodę: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza wymagane przepisami prawa, podanych w załączonych dokumentach aplikacyjnych, przez Burmistrza Miasta Giżycka. Jestem świadoma/y, że podanie tych danych nie jest konieczne do udziału w rekrutacji, podaję je dobrowolnie, aby zostały uwzględnione przez Burmistrza w ocenie mojej kandydatury.
Zastrzega się prawo unieważnienia naboru, bądź niewybrania kandydata/kandydatki bez podania przyczyny.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w dokumentach aplikacyjnych jest Burmistrz Miasta Giżycka, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko;
2) Administrator wyznaczył Zastępcę Inspektora ochrony danych: Izabelę Kraśniewską, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych za pośrednictwem e-mail: dpo@gizycko.pl
3) Dane osobowe będą przetwarzane w celach udziału w niniejszym naborze;
4) Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy, jest niezbędne, aby uczestniczyć w rekrutacji. Podanie innych danych jest w pełni dobrowolne.
5) Przetwarzanie podanych danych osobowych w toku obecnego naboru odbywa się w oparciu o:
- przepisy prawa pracy, w tym Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych (art. 6 ust.1 lic c RODO), w zakresie wskazanym w tych przepisach,
- dobrowolnie wyrażoną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO – w przypadku podania danych należących do szczególnych kategorii danych) przypadku pozostałych danych.
6) Ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7) Dane osobowe będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż przez czas trwania rekrutacji oraz przez okres 30 dni od czasu zakończenia procesu rekrutacji.
8) Dane, nie będą przekazywane innym podmiotom oraz dane nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowych,
9) Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
10) Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Burmistrz Miasta Giżycka
/-/
Wojciech Karol Iwaszkiewicz
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku