Sporządzenie aktu zgonu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • karta zgonu 
  • dowód osobisty osoby zmarłej 
  • paszport osoby zmarłej 
  • dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon

Miejsce złożenia dokumentów

USC właściwy, ze względu na miejsce w którym nastąpił zgon

Opłaty

Sporządzenie aktu zgonu i wydanie 1 odpisu aktu zgonu - wolne od opłaty skarbowej

Następne odpisy wydawane z aktu podlegają opłacie skarbowej w wysokości:

- odpis skrócony - 22 zł

- odpis zupełny - 33 zł

- odpis skrócony na druku wielojęzycznym - 22 zł

Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego:
64 1240 5787 1111 0010 5856 4306.


Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.Wniosek znajduje się na stronie:

https://bip.gizycko.pl/sprawy/468/wydanie_odpisu_aktu_stanu_cywilnego

 

Zwolnienia z opłaty skarbowej określone są w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

Termin i sposób załatwienia

Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Podstawa prawna

ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego 

Inne informacje

Termin zgłoszenia zgonu:

Zgłoszenia zgonu, który nastąpił na ternie miasta lub gminy Giżycka należy dokonać w terminie 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.
Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin

Prawo pochowania zwłok ludzkich ma najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:

1) pozostały małżonek(ka);

2) krewni zstępni;

3) krewni wstępni;

4) krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;

5) powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 kwietnia 2008 15:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 9541
17 kwietnia 2025 10:21 (Iwona Wojciulewicz) - Aktualizacja danych sprawy.
16 kwietnia 2025 08:51 (Iwona Wojciulewicz) - Dodanie załącznika.
16 kwietnia 2025 08:50 (Iwona Wojciulewicz) - Usunięcie załącznika.