Przetargi - archiwum

MOSiR - wynajem wolnych pomieszczeń użytkowych o łącznej powierzchni 75,00 m2 na parterze w pływalni MOSiR w Giżycku /do 17 lutego/

MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W GIŻYCKU UL.MONIUSZKI 5 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu

WYNAJEM WOLNYCH POMIESZCZEŃ UŻYTKOWYCH

 

I. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Oferent składa ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 Każdy oferent może złożyć jedną ofertę.

 Oferent, który złoży więcej niż jedna ofertę zostanie odrzucony z postępowania.

 Oferta zawierająca wariantowe propozycje cenowe zostanie odrzucona.

2. Oferenci ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

Poniesienie tych kosztów przez uczestnika przetargu nie powoduje żadnych

zobowiązań do ich zwrotu po stronie organizatora przetargu i nie powoduje zaliczenia

ich na poczet wadium.

3. Ofertę należy opracować na druku "OFERTA".

Oferentowi nie wolno dokonywać żadnych zmian merytorycznych we wzorze druku

„OFERTA”, (w załączeniu: pisemny wzór dokumentu).

4. Oferta - pod rygorem jej odrzucenia - powinna być napisana w języku polskim, na

maszynie, komputerze lub ręcznie nieścieralnym atramentem oraz podpisana przez

osobę / osoby upoważnione do złożenia oferty.

Upoważnienie do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie

wynika ono z innych dokumentów dołączonych do oferty.

5. Każda strona oferty powinna być parafowana przez osobę podpisującą ofertę.

6. Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w językach obcych należy złożyć

wraz z tłumaczeniami na język polski sporządzonymi przez tłumaczy przysięgłych.

7. Ofertę wraz ze wszystkimi załącznikami na ponumerowanych stronach należy

umieścić w zapieczętowanej kopercie opatrzonej danymi Oferenta oraz napisem:

Przetarg na wynajem wolnych pomieszczeń użytkowych

Nie otwierać przed 17.02.2012 r. godz. 10.00

Liczba stron (określić, ile stron znajduje się w kopercie).

8. Oferta pod rygorem odrzucenia musi zawierać wszystkie wymagane w Specyfikacji

Istotnych Warunków Zamówienia dokumenty wymienione w rozdziale II.

Jeśli dokument przedstawiony jest w postaci kserokopii - poświadczenie, oprócz

adnotacji: „za zgodność z oryginałem”, musi być opatrzone imienną pieczątką i

podpisem osoby upoważnionej do podpisania oferty.

9. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty musza być parafowane przez osobę

podpisującą ofertę.

10. W przypadku podpisania oferty lub załączników przez osoby bez umocowania

prawnego do reprezentacji firmy, dla uznania ważności oferta musi zawierać oryginał

stosownego upoważnienia (pełnomocnictwo).

11. Ofertę przed upływem terminu składania ofert można zmienić lub wycofać.

12. Oferent może wycofać ofertę, składając pisemne oświadczenie, nie później niż

ostatniego dnia wyznaczonego do składania ofert.

13. Wycofanie oferty po terminie, o którym mowa w pkt12 nie jest możliwe.

14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej

kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez oferenta kopia

dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a

zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

15. W związku z jawnością oferty, protokołu oraz wszelkich zaświadczeń i oświadczeń

składanych podczas postępowania wykonawca może zastrzec informacje, które nie

mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania. Informacje te muszą

stanowić tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu

nieuczciwej konkurencji. Strony oferty zawierające wyżej wymienione informacje

należy wydzielić i oznaczyć: „TAJEMNICA PRZEDSIEBIORSTWA”.

II. WYMAGANIA FORMALNO - PRAWNE W ODNIESIENIU DO OFERENTÓW:

1. Oferent ubiegający się o najem powierzchni zobowiązany jest do złożenia:

  • oświadczenia oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia (załącznik nr 1);
  • aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji

gospodarczej. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed

upływem terminu składania ofert;

  • kopii REGON-u;
  • kopii NIP-u;
  • aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego

oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia

Społecznego potwierdzających odpowiednio o nie zaleganiu z opłacaniem podatków,

opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, lub zaświadczeń o uzyskaniu

zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub o

wstrzymaniu w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty winny być

wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W

przypadku podmiotów występujących wspólnie odpowiedni dokument, składa każdy z                    

podmiotów;

  • zaakceptowany projekt umowy;
  • w przypadku podmiotów występujących wspólnie, składa każdy z podmiotów;
  • w przypadku podmiotów występujących wspólnie umowy regulującej ich współprace;
  • wskazanie przez Oferenta sposobu wykorzystania przedmiotu najmu;
  • proponowaną cenę netto za 1  m2 powierzchni;
  • kopia dowodu wniesienia wadium.

2. Oferent ubiegający się o najem powierzchni zobowiązany jest do wniesienia wadium.

3. Nie złożenie w wyznaczonym przez Wynajmującego terminie oświadczeń i dokumentów,

oraz wadium spowoduje odrzucenie oferty.

4. O odrzuceniu z postępowania Wynajmujący powiadomi niezwłocznie oferenta, podając

uzasadnienie.

 

5. Oferta dostarczona po wyznaczonym terminie zostanie zwrócona Oferentowi bez

otwierania.

III. WYSOKOSC I ZASADY WNIESIENIA WADIUM

1. Wysokość wadium

Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść

wadium w wysokości: 200, 00  PLN

2. Forma wadium:

Wadium winno zostać wpłacone w formie (dopuszczonej ustawą o zamówieniach publicznych) do czasu składania ofert.

3. Termin i miejsce wniesienia wadium:

a) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

b) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustalona kwotę należy wpłacić na

rachunek bankowy Zamawiającego w banku: BGŻ 94203000451110000001703770

Wadium winno znaleźć się na rachunku bankowym Wynajmującego przed

upływem terminu składania ofert.

c) Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, skutkuje odrzuceniem oferenta z

postępowania.

4. Zwrot wadium:

Po zakończeniu prac komisji i ogłoszeniu wyników przetargu

Wynajmujący, wadium:

a) zwraca Oferentom, którzy przetarg przegrał i, w terminie 5 dni

roboczych od dnia ogłoszenia jego wyniku;

b) zalicza na poczet należnych opłat wnoszonych przez oferenta, który

przetarg wygrał.

IV. USZCZEGÓŁOWIENIE PRZEDMIOTU PRZETARGU

1. Określenie przedmiotu:

Wynajem wolnych pomieszczeń użytkowych - pomieszczenia o łącznej powierzchni 75,00 m2 na parterze, zlokalizowane w pływalni Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Giżycku

2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

3. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

4. Wynajmujący informuje, że we wszystkich pomieszczeniach objętych postępowaniem

przetargowym będzie prowadzona wyłącznie działalność rekreacyjno sportowa niekonkurencyjna względem działalności statutowej MOSiR.

5. Wynajmujący informuje, że przewidywany okres wynajmu lokali wynosi do 3 lat od

przekazania lokali Najemcom do użytkowania, komisyjnie protokołem zdawczo –

odbiorczym.

V. ZASADY OCENY OFERT

1. Zasady wyboru oferty.

Wynajmujący wyłoni Oferenta, którego oferta:

  • odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w SIWZ;
  • przedstawia najkorzystniejsza ofertę, wg podanych kryteriów.

2. Kryteria oceny ofert

2.1. Oferty będą ocenione na podstawie następujących kryteriów:

Oferty będą ocenione na podstawie kryterium ceny netto za1 m2wynajmowanej

powierzchni wg kolejności od ceny najwyższej do ceny najniższej.

3. Wartość punktowa dla kryterium CENA jest wyliczona wg wzoru;

C µ.

Wartość punktowa ceny R = x 100

C max

R – ranga w ocenie

C max - cena maksymalna do najwyższej spośród wszystkich ofert

Cµ - cena oferowana oferty badanej

3.1. Rozliczenia miedzy wynajmującym a oferentem będą prowadzone w PLN.

VI. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

1. Ofertę w zamkniętej / zaklejonej kopercie opatrzonej napisami jak w rozdziale I

niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia należy złożyć sekretariacie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Giżycku ul. Moniuszki 5

2 Na swoje życzenie Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty

wraz z numerem, jakim została oznakowana oferta.

3. Celem dokonania zmian bądź poprawek - Oferent może wycofać wcześniej

złożoną ofertę i złożyć ją po modyfikacji ponownie, pod warunkiem zachowania

wyznaczonego w SIWZ terminu składania ofert.

4. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Oferentowi bez otwierania po

upływie terminu składania ofert.

VII. TRYB UDZIELANIA WYJASNIEN W SPRAWACH DOTYCZACYCH

SIWZ ORAZ CAŁEGO POSTEPOWANIA

Przed wyznaczonym terminem do składania ofert, Oferent może zwracać się

do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości

związanych z SIWZ, sposobem przygotowania i złożenia oferty - kierując

swoje zapytania na piśmie.

Pisemna odpowiedź zostanie przesłana wszystkim uczestnikom bez

wskazania źródła zapytania oraz zamieszczona na stronie internetowej.

Zamawiający nie ma obowiązku udzielania odpowiedzi na zapytania do

SIWZ w wypadku ich złożenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed

wyznaczoną datą składania ofert.

Do kontaktu z oferentami w sprawach jw. upoważniony jest Andrzej Flisiak Tel 503080302

VIII. TRYB WPROWADZANIA EWENTUALNYCH ZMIAN W SIWZ

1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert

Wynajmujący może zmodyfikować treść dokumentów składających się na

Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia.

2. O każdej zmianie Wynajmujący zawiadomi niezwłocznie każdego z uczestników

postępowania.

3. W przypadku, gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty,

Wynajmujący może przedłużyć termin składania ofert. W takim przypadku

wszelkie prawa i zobowiązania - Oferenta i Wynajmującego będą podlegały

nowemu terminowi.

IX. MIEJSCE I TRYB OTWARCIA OFERT

1. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi na posiedzeniu KOMISJI PRZETARGOWEJ,

które odbędzie się w siedzibie Zamawiającego w sali konferencyjnej

dnia 17.02.2012r. o godz. 10.00.

 

X. OBOWIAZKI WYNAJMUJACEGO

Postępowanie przetargowe składa się z części jawnej i niejawnej.

1. W części jawnej Komisja dokonuje następujących czynności:

  • • sprawdza czy oferty nie zostały naruszone
  • • podaje liczbę otrzymanych ofert oraz nazwy i adresy Oferentów;
  • • podaje ceny ofert;
  • • sprawdza zgodność planowanej działalności oferenta;
  • • weryfikuje oferty i ogłasza, które oferty zostały zakwalifikowane do części

niejawnej przetargu.

2. W części niejawnej Komisja dokonuje następujących czynności:

  • • analizuje treść ofert zakwalifikowanych do części niejawnej przetargu;
  • • dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty;
  • • wnioskuje do Dyrektora o zamknięcie przetargu i wybór najkorzystniejszej

oferty;

3. W przypadku równorzędnych ofert, Komisja zorganizuje dodatkowy przetarg ustny.

4. Informacje o wyniku przetargu Dyrektor przekazuje jego uczestnikom w formie pisemnej,

w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zamknięcia postępowania przetargowego.

5. Oferent, który wygra przetarg, zostanie powiadomiony na piśmie, najpóźniej w ciągu 7

dni od daty rozstrzygnięcia przetargu, o miejscu i terminie podpisania umowy.

XI. ISTOTNE POSTANOWIENIA ZAWIERANEJ UMOWY

Wzór umowy w załączeniu.

XII. PRAWO OFERENTÓW DO SKARG

1. W toku postępowania przetargowego, jednakże przed rozstrzygnięciem przetargu, Oferent

może złożyć do Dyrektora umotywowaną skargę.

1.1. Do czasu rozpatrzenia skargi Dyrektor wstrzymuje dalsze czynności związane z

wynajęciem nieruchomości.

1.2. Dyrektor rozpatruje skargę w terminie 14 dni od daty otrzymania.

1.3. Skargę wnosi się w terminie 7 dni od dnia wywieszenia informacji o wyniku

przetargu.

1.4. Dyrektor w terminie 3 dni od otrzymania skargi pisemnie informuje uczestników

Przetargu, o fakcie wpłynięcia skargi i toku dalszego postępowania.

 

1.5. Dyrektor może uznać skargę za nie zasadna, nakazać powtórzenie postępowania albo

unieważnić przetarg.

XIII. FORMALNOSCI, JAKIE POWINNY ZOSTAC DOPEŁNIONE W CELU

ZAWARCIA UMOWY

Podstawą do zawarcia umowy jest wypełnienie przez oferenta, który złożył

najkorzystniejszą ofertę, załączonego do SIWZ wzoru umowy najmu. Każdy oferent

powinien zachować ją do momentu rozstrzygnięcia postępowania.

W przypadku braku skarg oferent, który złożył najkorzystniejszą ofertę obowiązany

jest przesłać do Wynajmującego podpisaną i wypełnioną umowę w dwóch

egzemplarzach oraz załączyć do niej formularz cenowy zgodnie ze złożoną ofertą.

Umowę najmu zawiera Dyrektor w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty ogłoszenia

przetargu.

Nie przystąpienie przez Oferenta do podpisania umowy upoważnia Dyrektora do odstąpienia od zawarcia umowy oraz powoduje zatrzymanie wadium wpłaconego przez Oferenta.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 7.02.2012
Dokument wytworzony przez: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Giżycku
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marian Mieńko
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 lutego 2012 12:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Kulas
Ilość wyświetleń: 2953
07 lutego 2012 12:25 (Małgorzata Kulas) - Dodanie załącznika [dokumenatcja_plywalnia_mosir.doc] do dokumentu.
07 lutego 2012 12:24 (Małgorzata Kulas) - Dodanie dokumentu.