Nasz znak:
WT. MW. 7062-I-20/2009
Przypominamy, że rozsypywanie na jezdniach śniegu zebranego przez właścicieli posesji z przyległych chodników jak i samych posesji jest niezgodne z prawem. Takie działanie powoduje zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz utrudnia wykonywanie zadania związanego z zimowym utrzymaniem dróg, realizowanego przez Zakład Usług Komunalnych na zlecenie miasta.
Obowiązki właścicieli posesji w tym zakresie, określa Regulamin utrzymania czystości i porządku w mieście, który mówi:
„Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania porządku i czystości na nieruchomościach i terenach użytku publicznego
§ 4 ust. 2 Właściciele nieruchomości albo inne podmioty wskazane ustawą mają obowiązek niezwłocznego uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości oraz usuwania sopli dachowych powstałych w rejonie chodnika.
§ 5 ust. 1 Obowiązek oczyszczania ze śniegu i lodu winien być realizowany przez odgarnięcie w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów i podjecie działań usuwających lub co najmniej ograniczających śliskość chodnika. Piasek użyty do tych celów należy usunąć z chodnika niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego zastosowania.
§ 5 ust. 3 Zakazuje się zgarniania śniegu, lodu, błota lub innych zanieczyszczeń z chodnika na jezdnię”.
Egzekwowaniem przestrzegania ciążących na właścicielach nieruchomości obowiązkach zajmować się będzie Straż Miejska.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku