Przetargi

MOSiR - OGŁOSZENIE NA DZIERŻAWĘ TERENU POD LOKALIZACJĘ LUNAPARKU NA PLAŻY MIEJSKIEJ W GIŻYCKU

OGŁOSZENIE

 NA DZIERŻAWĘ TERENU POD LOKALIZACJĘ LUNAPARKU  NA PLAŻY MIEJSKIEJ W GIŻYCKU

 

Dyrektor  Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w  Giżycku ogłasza dwuetapowy przetarg  pisemny, nieograniczony na  dzierżawę części terenu na Plaży Miejskiej      z przeznaczeniem  na urządzenie Lunaparku.

 

Przeznaczenie -   Lunapark.                                

 

Powierzchnia do zagospodarowania: około 5600 m² - w granicach szkicu stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia.

 

Wadium – 100 000,00 zł. /słownie zł: sto tysięcy 00/100/

 

Okres trwania dzierżawy – od  01 czerwca 2021 r. do dnia 31 sierpnia 2021 r.

 

Objęcie terenu miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego- brak planu zagospodarowania przestrzennego.

        

Stawka wywoławcza czynszu dzierżawnego wynosi 100 000,00 zł. netto /słownie zł: sto tysięcy 00/100/

 

W przetargu nie mogą uczestniczyć:

  1. podmiot, który kiedykolwiek nie podpisał umowy z Gminą Miejską Giżycko, pomimo wygrania przetargu.
  2. Podmiot, który ma zaległości z tytułu zobowiązań finansowych wobec Gminy Miejskiej Giżycko, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskały
    one przewidziane prawem zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty.

 

 

 

Przetarg będzie miał charakter  dwuetapowy.

 

I etap

 

1. Oferent składa ofertę, która  powinna zawierać:
a) Imię, nazwisko i adres oferenta lub adres lub firmę oraz siedzibę,
     jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot (w przypadku
     osób prawnych należy załączyć aktualny dokument rejestrowy
     potwierdzający reprezentację);

b)  Datę sporządzenia oferty;

c)  Oświadczenie, że oferent zapoznał się warunkami przetargu
      i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;

d)  Propozycję zagospodarowania terenu;

e)  Wykaz urządzeń (rysunek lub zdjęcie),
    

 

Oferty z dopiskiem „Lunapark” należy składać w zamkniętych kopertach              w sekretariacie MOSiR Giżycko w terminie do 08.04.2021 r. do godz. 9:30 /włącznie/.

 

KRYTERIA WYBORU OFERT

 

I etap

 

L.P.

KRYTERIA KWALIFIKACJI OFERT

 

1

Doświadczenie w prowadzonej działalności

tak lub nie

2

Koncepcja zagospodarowania  terenu ( np. opis, rysunek, wizualizacja, itp.) w tym  zakres planowanych nakładów, termin ich realizacji oraz termin rozpoczęcia działalności

 

tak lub nie.

     

 

Do II etapu przetargu będą mogli przystąpić oferenci, którzy zostaną pozytywnie zweryfikowani łącznie w obu kryteriach.

Informacja o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu do II etapu  przekazana zostanie oferentom pocztą elektroniczną na adres wskazany w ofercie jako adres poczty elektronicznej lub telefonicznie, lub poprzez Pocztę Polską zgodnie ze formami kontaktu wskazanymi przez oferentów.

 

II etap

 

II etap przetargu odbędzie się  w siedzibie Miejskiego Ośrodka Sportu                    i Rekreacji w Giżycku przy ul. Moniuszki 5 w dniu 15.04.2021 r. o godz. 10.00               i będzie miał formę ustnej licytacji czynszu netto.

 

Postąpienie może wynosi 100 zł. lub wielokrotność tej kwoty.

 

POZOSTAŁE WARUNKI:

 

  1. Przygotowanie terenu do  prowadzenia działalności odbędzie się na koszt dzierżawcy (bez prawa żądania zwrotu poniesionych nakładów) i musi być uzgodnione z Wydzierżawiającym. Dzierżawca nie może w żaden sposób naruszać elementów uzbrojenia technicznego istniejącego  na dzierżawionym gruncie oraz musi zapewnić nieskrępowany do niego dostęp. W razie powstania  konieczności dostępu do elementów uzbrojenia technicznego celem prowadzenia prac eksploatacyjnych lub budowy nowych urządzeń Dzierżawca zobowiązuje się niezwłocznie udostępnić grunt beż żądania opłat.
  2. Dzierżawca nie może dokonywać zmian w drzewostanie znajdującym
    się na terenie objętym przedmiotem dzierżawy, a wszelkie zabiegi  pielęgnacyjne i korekcyjne na drzewostanie musza być uzgodnione                  z Wydzierżawiającym i wymagają jego zgody.
  3. Na prowadzenie  określonej, zamierzonej przez Dzierżawcę
    działalności należy uzyskać wszelkie wymagane prawem pozwolenia.
  4. Na dzierżawionym terenie istnieje bezwzględny zakaz sprzedaży                                      i spożywania napojów alkoholowych.
  5. Zastrzega się, że Dzierżawca nie będzie zgłaszał wobec Gminy
    Miejskiej Giżycko jakichkolwiek roszczeń związanych z ewentualnym
    nieuzyskaniem wymaganych prawem pozwoleń do realizacji
    przedsięwzięcia  będącego przedmiotem przetargu.
  6. Osoby przystępujące do przetargu winny wpłacić wadium w wysokości
     100 000,00 zł. / słownie  zł: sto tysięcy 00/100/   do dnia 07.04.2021 r. na konto Pekao SA O/GIŻYCKO
     95 1240 5787 1111 0010 5868 4222 z dopiskiem „Lunapark”.

    Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na konto
    MOSiR w  Giżycku.

  1. Wadium zwycięzcy przetargu zostanie zaliczone na poczet czynszu
     dzierżawnego, pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie
     niezwłocznie zwrócone.
  2. Do czynszu dzierżawnego ustalonego w drodze przetargu, zgodnie
    z przepisami ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów
    i   usług zostanie doliczony podatek VAT, który na dzień zawarcia  

      umowy jest określony w wysokości 23 %.

  1. Dzierżawca ma obowiązek wnieść przed podpisaniem umowy na konto
    Wydzierżawiającego nr 70 1240 5787 1111 0010 5868 3993  kwotę wylicytowanego czynszu do dnia 21.04.2021 r.
  2. 10.  Termin podpisania umowy 22.04.2021 r. godz. 12:00.

11. W przypadku nieuiszczenia kwoty wylicytowanego czynszu lub   niestawienia się oferenta w wyznaczonym terminie i w miejscu do podpisania umowy dzierżawy MOSiR ma prawo zawrzeć umowę z kolejnym oferentem, który zaoferował w przetargu ustnym  kolejną najwyższą wysokość czynszu, na warunkach zgodnych z warunkami niniejszego przetargu pod warunkiem, że oferent ten wyrazi pisemną wolę zawarcia umowy na tych warunkach w terminie 7 dniu od daty uzyskania tej informacji od organizatora przetargu.

  1. 12.  Wadium ulega przepadkowi, gdy uczestnik, który wygrał przetarg uchyli się od zawarcia umowy lub nie dopełnił obowiązków, o których mowa w pkt 9-11. W tej sytuacji organizator przetargu ma prawo zawrzeć umowę zgodnie z pkt. 11 niniejszego ogłoszenia.
  2. 13.  Do obowiązków Dzierżawcy będzie należało uiszczenie podatku
     od nieruchomości oraz innych ciężarów i opłat o charakterze
     publicznoprawnym wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
  3. 14.  Sposób wykorzystywania nieruchomości po zawarciu umowy
     w zakresie prowadzenia oferowanej działalności nie może powodować
     uciążliwości w funkcjonowaniu  i korzystaniu z nieruchomości
     sąsiednich przez ich użytkowników lub zakłócać spokoju mieszkańcom
     poprzez np. hałas.
  4. 15.  Na obszarze objętym przedmiotem dzierżawy istnieje całkowity                                i bezwzględny zakaz emisji zbyt głośnej muzyki oraz zakaz emisji innych zbyt głośnych dźwięków- pod rygorem rozwiązania umowy dzierżawy.

Dzierżawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za przekroczenie norm emisji hałasu przed organami administracyjnymi.

Stwierdzenie naruszenia zakazu emisji zbyt głośnej muzyki lub zakazu emisji innych zbyt głośnych dźwięków następuje w wyniku wizji terenowej przeprowadzonej w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu zlokalizowanego                    na terenie stanowiącym przedmiot dzierżawy przez pracowników MOSiR względnie inne osoby lub podmioty posiadające odpowiednie upoważnienie Dyrektora MOSiR. Wizję terenową przeprowadza się z wykorzystaniem decybelomierza (cyfrowego miernika natężenia dźwięku) przy czym                      do zastosowania podczas wizji tego urządzenia (dokonywania pomiaru) uprawnione są wyłącznie osoby przeprowadzające czynność, o których mowa w zdaniu pierwszym.

Pomiar dokonywany jest w odległości nie dalszej nie 10 metrów od granic punktu, przy zachowaniu przez osobę przeprowadzającą czynność należytej staranności w zakresie prawidłowości wykorzystania (ustawienia) urządzenia dla ustalenia źródła emisji dźwięku. Osoba przeprowadzająca czynność zobowiązana jest do sporządzenia protokołu z czynności (wizji terenowej).

W protokole z przeprowadzenia czynności wskazuje się: źródło (obiekt),
z którego emisja muzyki lub innych dźwięków pochodzi, wskazanie czy podczas czynności w miejscu dokonania pomiaru słyszalne są również dźwięki pochodzące z innych źródeł-obiektów (jeśli tak to z których), wskazania decybelomierza, datę i godzinę czynności oraz dane osoby przeprowadzającej czynność oraz ewentualnie inne okoliczności mające znaczenie w kontekście przeprowadzanej czynności. Załącznik do notatki stanowi mapka poglądowa, na której osoba przeprowadzająca czynność zaznacza w miarę możliwości dokładne miejsce lub miejsca dokonania pomiarów podczas czynności. Dopuszczalne jest także posiłkowanie się przez uprawnionego do dokonania czynności innymi dowodami przeprowadzonymi w trakcie wizji,  np. nagrania audio video, informacje od świadków, itp. Zastosowanie innych czynności dowodowych podczas wizji winno być również odzwierciedlone w protokole wraz z ich opisem.

Ustalenia zawarte w protokole stanowią wyłączną podstawę do stwierdzenia naruszenia zakazu emisji zbyt głośnej muzyki oraz zakazu emisji innych zbyt głośnych dźwięków oraz nałożenia kar umownych z tego tytułu.

  1. Z tytułu każdorazowego stwierdzenia naruszenia postanowień dotyczących zakazu emisji zbyt głośnej muzyki oraz zakazu emisji innych zbyt głośnych dźwięków kara umowna wynosi 2 000,00 zł. przy czym w przypadku stwierdzenia trzeciego naruszenia postanowień umowy w tym zakresie kara umowna wynosi 8 000,00 zł. Nałożenie kary z tytułu stwierdzenia trzeciego naruszenia postanowień umowy skutkuje rozwiązaniem umowy dzierżawy. Informację o karze lub o karze i rozwiązaniu umowy Wydzierżawiający przekaże Dzierżawcy w terminie 7 dni od daty zaistnienia okoliczności uzasadniających ich zastosowanie.
  2.  Oferent przed przystąpieniem do przetargu zobowiązany jest do zapoznania
     się ze stanem nieruchomości oraz możliwościami prowadzenia na niej
     zamierzonej działalności (stan drzewostanu, wymagania techniczno-
     sanitarne, itp.)
    1. 18.   Nakłady konieczne lub ulepszenia nieruchomości poczynione

  dla potrzeb prowadzonej przez  przyszłego Dzierżawcę działalności, 
  dokonywane będą przez niego po uprzednim uzyskaniu pisemnej
  zgody Wydzierżawiającego i wszystkich wymaganych przepisami
  uzgodnień, pozwoleń.

19. Umowa dzierżawy nie będzie zawarta, a wadium ulegnie przepadkowi
 na rzecz Gminy Miejskiej Giżycko w przypadku stwierdzenia,
 że złożone przez uczestnika przetargu dokumenty, oświadczenia
 lub informacje są nieprawdziwe lub zostały podrobione
 lub przerobione.

20. Protokół o wyborze oferenta, stanowi podstawę do zawarcia  umowy
      dzierżawy nieruchomości. Niezatwierdzenie protokołu przez Dyrektora
      MOSiR jest równoznaczne w skutkach z zamknięciem przetargu
      bez wyboru którejkolwiek z ofert.

21. Szczegółowych informacji o przetargu  udziela dyrektor MOSiR Marian
      Mieńko w siedzibie przy ul. Moniuszki 5 od poniedziałku do piątku

      w godz. 7.30. – 15.30, tel: 500 080 893 lub mail: mosir@gizycko.pl

22. Zastrzega się możliwość odwołania przetargu bez podania przyczyny.

 

Ponad to:

 

Zastrzega się, że dzierżawca nie będzie zgłaszał wobec MOSiR Giżycko roszczeń związanych z;

    ewentualną likwidacją przejścia dla pieszych
 w poziomie szyn kat. E w km  151,733 – prowadzącego z ul. Gen.                    J. Zajączka przez tory kolejowe na teren Plaży Miejskiej w Giżycku

    możliwymi pracami w porcie po byłej MBSW

    ewentualną modernizacją  linii kolejowej na odcinku kanał  Łuczański- stacja PKP Giżycko.

    utrudnieniami wynikającymi z lokalizacji drogi dojazdowej do terenu inwestycji budowy restauracji na wodzie oznaczonej w załączniki nr 1 niniejszego ogłoszenia.

 

Osoby przystępujące do udziału w przetargu powinny dokładnie zapoznać się z terenem przeznaczonym na dzierżawę.

Ewentualne zastrzeżenia związane z sąsiedztwem drogi dojazdowej
nie będą uwzględniane.

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 02.04.2021
Dokument wytworzony przez: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Giżycku
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marian Mieńko
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 kwietnia 2021 14:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Nycz- Janowska
Ilość wyświetleń: 2020
15 kwietnia 2021 11:50 (Katarzyna Nycz- Janowska) - Dodanie załącznika [informacja_o_wyniku_przetargu_lunapark.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 kwietnia 2021 14:24 (Katarzyna Nycz- Janowska) - Dodanie załącznika [klauzula_informacyjna.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 kwietnia 2021 14:23 (Katarzyna Nycz- Janowska) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_2.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)