OGŁOSZENIE NR 32/2017
z dnia 24 kwietnia 2017 r.
BURMISTRZ MIASTA GIŻYCKA
Podstawa prawna: art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 ze zmianami), uchwała Rady Miejskiej w Giżycku nr XXXV/49/2017 z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie wydzierżawienia nieruchomości.
I. INFORMACJE OGÓLNE, PRZEDMIOT PRZETARGU, MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT.
Przedmiotem przetargu jest dzierżawa nieruchomości - lokalu użytkowego o łącznej powierzchni użytkowej 329,40 m2 (w tym ok. 91 m2 powierzchni pomieszczeń piwnicznych) położonego przy Placu Grunwaldzkim 1 w Giżycku z przynależnymi do lokalu tarasem o powierzchni ok. 94 m2 oraz częścią nieruchomości o pow. ok 12 m2, na której znajdują się schody prowadzące do lokalu z chodnika przy Placu Grunwaldzkim, których szkic stanowi załącznik Nr 1 do ogłoszenia. Konstrukcja zadaszenia tarasu nie stanowi własności wydzierżawiającego. Dzierżawca będzie mógł według własnego wyboru zatrzymać konstrukcję w uzgodnieniu i rozliczeniu z poprzednim dzierżawcą, względnie żądać od poprzedniego dzierżawcy jej usunięcia. Wydzierżawiający dysponuje oświadczeniem poprzedniego dzierżawcy, że konstrukcja zadaszenia zostanie niezwłocznie usunięta, w sytuacji gdy nowy dzierżawca nie będzie zainteresowany nabyciem tej konstrukcji.
Oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów i księgi wieczystej – obręb 2 miasta Giżycko, działka nr geod. 498/2; lokal nie posiada urządzonej księgi wieczystej. Dla nieruchomości, w której znajduje się lokal Sąd Rejonowy w Giżycku prowadzi Księgę wieczystą OL1G/00013710/9; część nieruchomości oznaczonej nr geodezyjnym 500/4 (obręb 2 Giżycko) o powierzchni ok. 94 m2, na której znajduje się taras – działka 500/4 objęta jest prowadzoną przez Sąd Rejonowy w Giżycku księgą wieczystą OL1G/00015755/0; część nieruchomości oznaczonej nr geod. 513/4 (obręb 2 Giżycko), na której znajdują się schody prowadzące do lokalu z chodnika przy Placu Grunwaldzkim objęta jest prowadzoną przez Sąd Rejonowy w Giżycku księgą wieczystą OL1G/00012946/5.
Objęcie miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego terenu zawartego między ulicami: Warszawską, Wodociągową, Jagiełły, Daszyńskiego, al.1 Maja i Placem Grunwaldzkim – uchwała Nr XLII/43/06 Rady Miejskiej w Giżycku z dnia 31.05.2006r. – Dz. U. Woj.Warmińsko-Mazurskiego Nr 106 poz.1689, z dnia 7.08.2006 r.; kontur 20 MW – zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z zezwoleniem na lokalizację usług w parterach.
Rodzaj budynku, w którym znajduje się lokal – mieszkalny z lokalami usługowymi w kondygnacji parterowej
Wspólnota mieszkaniowa – tak
Lokalizacja – parter, wejście z chodnika przy Placu Grunwaldzkim
Instalacje – elektryczna, gazowa, c.o. (sieciowe), wodno – kanalizacyjna
Rodzaj przeznaczenia lokalu (możliwej działalności) – działalność usługowa, nie nosząca znamion działalności uciążliwej dla mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej Plac Grunwaldzki 1
Poprzednia branża (wykorzystanie lokalu) – gastronomiczna
Czas zawarcia umowy dzierżawy - 6 lat, po upływie tego okresu umowa w zależności od woli Dzierżawcy może przekształcić się mocą swoich postanowień w umowę na czas nieoznaczony
Wywoławczy miesięczny czynsz netto – 5 000,- zł
Wadium – 5 000,- zł
Remont i ulepszenia – we własnym zakresie i na koszt własny dzierżawcy, bez dochodzenia zwrotu od wydzierżawiającego zarówno w czasie trwania umowy, jak i po jej ustaniu.
Oglądanie lokalu - w dniach: 10 maja 2017 i 17 maja 2017 od godz. 8:30 do godz. 10:00 oraz ewentualnie w pozostałych dniach po uprzednim uzgodnieniu z zarządca nieruchomości „Administrator” sp. z o.o., Giżycko, ul. Pocztowa 3.
Prawa i obowiązki dzierżawcy będzie określać umowa, której wzór ramowy stanowi załącznik do ogłoszenia.
Oferty należy składać w zamkniętych, nieidentyfikujących oferenta kopertach z adnotacją (dopiskiem) na kopercie „Przetarg na dzierżawę lokalu użytkowego – Plac Grunwaldzki 1” w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Giżycku, Aleja 1 Maja 14, 11-500 Giżycko pok. 104, do dnia 24 maja 2017 r., do godz. 1000. Oferty złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.
Część jawna – otwarcie ofert odbędzie się w dniu 24 maja 2017 r. o godz. 1010 w pok. 104 Urzędu Miejskiego w Giżycku.
Wadium należy wpłacić w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku (pok. 101) lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego Bank PeKao SA 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306. Wadium należy wnieść do dnia 22 maja 2017 r. (włącznie). Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na rachunek Urzędu Miejskiego w Giżycku lub datę uwidocznioną na kasowym dowodzie wpłaty wystawionym przez Urząd Miejski w Giżycku.
II. ZAWARTOŚĆ OFERTY.
Oferta musi zawierać :
a) w przypadku osób fizycznych – numer PESEL, numer NIP, numer REGON, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, kopię umowy spółki cywilnej (o ile taka została zawarta); oferent nie prowadzący jeszcze działalności gospodarczej zobowiązany jest złożyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz zaświadczenie o numerze REGON w terminie 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu
b) w przypadku oferentów nie będących osobami fizycznymi – numer NIP, numer REGON, aktualny odpis z właściwego rejestru opatrzony datą nie wcześniejszą niż 6 miesięcy przed jego złożeniem
3. datę sporządzenia oferty.
4. ścisłe określenie przedmiotu oferty zawierające:
a) oznaczenie lokalu będącego przedmiotem oferty (adres lokalu)
b) wysokość proponowanego czynszu netto (nie może być niższa niż wywoławczy miesięczny czynsz netto)
c) szczegółowy rodzaj proponowanej działalności wraz z opisem
d) sposób zabezpieczenia należności wydzierżawiającego wobec dzierżawcy (w wysokości 3-miesięcznego czynszu dzierżawnego i opłat eksploatacyjnych wraz z podatkiem VAT), wybranego z podanego poniżej katalogu form zabezpieczenia:
- kaucja pieniężna,
- bezwarunkowa gwarancja bankowa,
- gwarancja ubezpieczeniowa,
- blokada środków pieniężnych na rachunku bankowym dzierżawcy;
e) harmonogramem działań związanych z uruchomieniem w lokalu oferowanego rodzaju działalności uwzględniający realizację ewentualnych nakładów w lokalu
f) zakres nakładów, w tym ulepszeń lokalu, jakie zostaną ewentualnie dokonane przez przyszłego dzierżawcę dla potrzeb prowadzonej przez niego działalności oraz koncepcję adaptacji lokalu na prowadzenie działalności (np. opis, rysunek, projekt, wizualizacja itp.)
g) termin rozpoczęcia działalności w lokalu
5. oświadczenie, że w stosunku do firmy nie wszczęto postępowania upadłościowego, naprawczego, likwidacyjnego, innego niż przekształcenia lub połączenia;
6. oświadczenie o niezaleganiu ze zobowiązaniami podatkowymi wobec organów skarbowych oraz oświadczenie o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub o uregulowanym sposobie zapłaty zaległości;
7. oświadczenie o niezaleganiu z podatkami i opatami lokalnymi wobec Gminy Miejskiej Giżycko lub oświadczenie, że oferent nie był i nie jest zobowiązany do uiszczania należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wobec Gminy Miejskiej Giżycko;
8. oświadczenie o niezaleganiu wobec Gminy Miejskiej Giżycko z jakimikolwiek płatnościami innymi niż wymienione w pkt 7;
9. oświadczenie o niefigurowaniu jako dłużnik w biurach informacji gospodarczej oraz w przypadku osób fizycznych upoważnienie do wystąpienia do biur informacji gospodarczej o ujawnienie informacji gospodarczych jej dotyczących;
10. oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu zawartymi w ogłoszeniu i ze wzorem umowy dzierżawy oraz o przyjęciu ustalonych tam warunków bez zastrzeżeń;
11. oświadczenie o zapoznaniu się przez oferenta ze stanem technicznym lokalu użytkowego stanowiącego przedmiot przetargu i możliwościami prowadzenia w tym lokalu zamierzonego rodzaju działalności oraz nie wnoszeniu w tym zakresie zastrzeżeń;
12. dowód wniesienia wadium;
13. dodatkowo, fakultatywnie oferta może zawierać w szczególności dokumenty, które mogą potwierdzające wiarygodność oferenta, w tym wiarygodność ekonomiczną, np.: sprawozdanie finansowe w rozumieniu przepisów o rachunkowości lub deklarację podatkową za okres trzech lat oraz inne informacje dotyczące lokalu, jak również związanego z nim zamierzenia inwestycyjnego i planowanej działalności.
W przypadku złożenia kopii zaświadczeń lub kopii innych dokumentów wymienionych powyżej w punktach 1-13 wymagane jest oświadczenie przez oferenta o zgodności kopii z oryginałem tych dokumentów.
Oferty niespełniające wymogów formalnych, tj.: niezawierające wszystkich wymienionych w ogłoszeniu jako obligatoryjne dokumentów, zaświadczeń i informacji, złożone po terminie, z wpłatą wadium po terminie, itp. nie zostaną zakwalifikowane do części niejawnej przetargu.
III. KRYTERIA WYBORU OFERT.
Możliwa do uzyskania liczna punktów:
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów przyznawanych według poniższych kryteriów:
Lp. |
kryteria wyboru ofert |
Punktacja |
1. |
wysokość proponowanego czynszu netto
|
max. 50 punktów |
2. |
koncepcja zagospodarowania lokalu (np. opis, rysunek, wizualizacja itp.), w tym zakres planowanych nakładów w lokalu, termin ich realizacji oraz termin rozpoczęcia działalności po ich wykonaniu
|
od 0 do 20 pkt |
3.
|
wiarygodność oferenta, w tym wiarygodność ekonomiczna |
od 0 do 15 pkt |
4.
|
doświadczenie w prowadzeniu działalności, która ma być realizowana w lokalu zgodnie z ofertą
|
od 0 do 15 pkt |
Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym oferentom za kryterium wysokości czynszu liczona jest według wzoru:
Czynsz
P c = P max * ---------------------------
Czynsz max
gdzie:
P c – punkty za czynsz
P max – maksymalna możliwa do uzyskania liczba punktów za czynsz (50 pkt)
Czynsz – oferowana kwota czynszu ocenianej oferty
Czynsz max – najwyższa oferowana kwota czynszu spośród ocenianych w części
Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym oferentom za pozostałe wskazane kryteria liczona jest według wzoru:
PCZK
P = ---------------------------
LCZK
gdzie:
P – punkty za dane kryterium;
PCZK – suma punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji;
LCZK – liczba członków komisji
W przypadku gdy wyliczona zgodnie z powyższymi wzorami liczba punktów nie stanowi liczby całkowitej, komisja przetargowa zaokrągla ją w górę do dwóch miejsc po przecinku.
IV. POZOSTAŁE WARUNKI:
a) wadium wpłacone w formie gotówki można odebrać w terminie 3 dni po rozstrzygnięciu przetargu w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku przy Alei 1 Maja 14 pok. 101
b) wadium wpłacone przelewem zostanie zwrócone na konto, z którego dokonano przelewu
21. Komisja przetargowa rozpatruje złożone oferty w dwóch etapach:
a) w pierwszej - części jawnej:
- stwierdza prawidłowość ogłoszenia przetargu,
- ustala i podaje liczbę otrzymanych ofert oraz sprawdza dowody wniesienia wadium,
- otwiera koperty z ofertami oraz sprawdza kompletność złożonych ofert oraz tożsamość osób, które złożyły oferty,
- przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia zgłaszane przez oferentów; możliwe w szczególności jest uzupełnienie oferty o oświadczenia, o zgodności kopii dokumentów z oryginałem,
- weryfikuje oferty i ogłasza, które oferty zostały zakwalifikowane do części niejawnej przetargu,
- zawiadamia oferentów o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,
- zawiadamia oferentów o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu;
b) w drugiej - części niejawnej:
- dokonuje szczegółowej analizy ofert oraz wybiera najkorzystniejszą z nich lub stwierdza, że nie wybiera żadnej ze złożonych ofert;
22. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do części niejawnej przetargu, jeżeli :
a) oferta nie odpowiada warunkom przetargu,
b) została złożona po wyznaczonym terminie,
c) jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści (z przeróbkami lub skreśleniami),
Giżycko, dnia 24 kwietnia 2017 r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku