Konkursy na stanowisko

Burmistrz Miasta Giżycka ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownika samorządowego – strażnik miejski w Straży Miejskiej Urzędu Miejskiego w Giżycku (termin złożenia dokumentów do 03 kwietnia 2025 r.)

Burmistrz Miasta Giżycka

Aleja 1 Maja 14

11-500 Giżycko

 

ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownika samorządowego –

strażnik miejski w Straży Miejskiej Urzędu Miejskiego w Giżycku.

 

 

I. Wymagania:

1.       niezbędne:

1)      obywatelstwo polskie,

2)      ukończony 21. rok życia,

3)      wykształcenie co najmniej średnie,

4)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

5)      sprawność pod względem fizycznym,

6)      brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7)      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym przedmiotem konkursu,

8)      uregulowany stosunek do służby wojskowej,

9)      nieposzlakowana opinia,

10)  wiedza w zakresie przepisów:

a)       ustawy o strażach gminnych oraz aktów wykonawczych do ustawy,

b)      kodeksu postępowania administracyjnego,

c)       ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

d)      ustawy o pracownikach samorządowych,

e)       kodeks pracy;

 

2.      dodatkowe:

1)      co najmniej 3-letni staż pracy,

2)      ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,

3)      doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy (straż miejska, policja),

4)      prawo jazdy kat. B,

5)      umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,

6)      umiejętność pracy w grupie,

7)      odporność na stres i trudne sytuacje zawodowe,

8)      podzielność uwagi, szybka orientacja, spostrzegawczość.

 

II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1)      ochrona spokoju i porządku publicznego na terenie miasta Giżycka,

2)      czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,

3)      ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,

4)      udzielanie pouczeń i nakładanie grzywien w postępowaniu mandatowym,

5)      dokonywanie czynności wyjaśniających w ramach postępowań w sprawach o wykroczenia,

6)      zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,

7)      współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,

8)      doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,

9)      informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,

10)  współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń.

Ponadto:

1)      inne zadania i obowiązki zlecone przez przełożonego oraz wynikające z aktów prawnych regulujących funkcjonowanie straży gminnych (miejskich), przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, prawo o ruchu drogowym oraz pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.

 

III. Warunki pracy

1.       Praca w systemie trzyzmianowym (6.00 - 14.00; 14.00 - 22.00; 22.00 - 6.00) w pełnym wymiarze czasu pracy (obejmująca godziny nocne, dni świąteczne oraz pozostałe dni ustawowo wolne od pracy).

2.       Gotowość  uczestnictwa i ukończenia z wynikiem pozytywnym szkolenia podstawowego dla strażników gminnych (miejskich) zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3.       Praca na terenie miasta Giżycka, wykonywana wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.

4.       Praca narażona na występowanie zagrożenia życia i zdrowia.

5.       Praca wymagająca pełnej sprawności psychoruchowej.

6.       Praca w zmiennych warunkach atmosferycznych.

7.       W pracy na tym stanowisku występuje zarówno wysiłek fizyczny, jak i umysłowy.

 

Wymiar etatu: 1 etat.

 

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą, kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika (po zdanym egzaminie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy na czas określony lub na czas nieokreślony).

 

Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: sierpień 2025 r.

 

IV. Informacje w związku z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.

Niniejsze ogłoszenie dotyczy stanowiska urzędniczego w charakterze strażnika miejskiego, w związku z czym od kandydatów wymagana jest pełna sprawność fizyczna i psychiczna, zgodnie z art. 24 pkt. 6 ustawy o strażach gminnych (miejskich).

 

V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

 

1)      list motywacyjny*,

2)      życiorys (CV),

3)      kwestionariusz osobowy (w załączeniu)*,

4)      oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych*.

 

* dokument nie wymaga podpisu odręcznego w przypadku złożenia dokumentów za pośrednictwem ePUAP.

 

VI.  Miejsce, termin i forma składania dokumentów

 

Wymagane dokumenty należy:

1)      składać w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego, pokój nr 7 lub

2)      przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Aleja 1 Maja 14, 11-500 Giżycko lub

3)      złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl adres skrytki: /umgizycko/SkrytkaESP 

w terminie do 03 kwietnia 2025 r. do godz. 15.30, z dopiskiem na kopercie: „Nabór na stanowisko w Straży Miejskiej”.

Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu Miejskiego w Giżycku).

 

VIIProcedura naboru

 

Po dokonaniu analizy dokumentów kandydaci, którzy na jej podstawie zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu postępowania, zostaną telefonicznie poinformowani o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z zakresu wiedzy i znajomości przepisów.

Ostatni etap postępowania kwalifikacyjnego obejmuje indywidualne rozmowy z Burmistrzem Miasta Giżycka kandydata lub kandydatów, którzy uzyskali najwyższe oceny w poprzednich etapach postępowania.

Dokumenty aplikacyjne nie podlegają zwrotowi.

 

 VIII. Osoba do kontaktu z kandydatami

 

Dodatkowych informacji o naborze udziela Pan Maciej Ambroziak – Komendant Straży Miejskiej, nr tel.: 87 732 41 21, e-mail: maciej.ambroziak@gizycko.pl

 

IXWyniki naboru

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Giżycku oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Giżycku.

Postępowanie prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz na postawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych.

 

Urząd Miejski w Giżycku informuje, że na stronie internetowej https://gizycko.sygnalizuj.pl/pl jest dostępna wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Giżycku.

 

UWAGA: W przypadku przekazania w dokumentach rekrutacyjnych danych wykraczających poza wymagane przepisami, których podanie nie jest konieczne do udziału w rekrutacji (jak wizerunek, zainteresowania, stan zdrowia), proszę zamieścić poniższą zgodę:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza wymagane przepisami prawa, podanych w załączonych dokumentach aplikacyjnych, przez Burmistrza Miasta Giżycka. Jestem świadoma/y,  że podanie tych danych nie jest konieczne do udziału w rekrutacji, podaję je dobrowolnie, aby zostały uwzględnione przez Burmistrza w ocenie mojej kandydatury.

Zastrzega się prawo unieważnienia naboru, bądź niewybrania kandydata/kandydatki bez podania przyczyny.

 

Klauzula informacyjna

 

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia   2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO informuję, iż:

1)      Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w dokumentach aplikacyjnych  jest Burmistrz Miasta Giżycka, Aleja 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.

2)      Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych: Katarzynę Furmaniak, z którą  można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych za pośrednictwem e-mail: dpo@gizycko.pl.

3)      Dane osobowe będą przetwarzane w celach udziału w niniejszym naborze.

4)      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy, jest niezbędne, aby uczestniczyć w rekrutacji. Podanie innych danych jest w pełni dobrowolne.

5)      Przetwarzanie podanych danych osobowych w toku obecnego naboru odbywa się w oparciu o:

a)       przepisy prawa pracy, w tym Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych (art. 6 ust.1 lic c RODO), w zakresie wskazanym w tych przepisach,

b)      dobrowolnie wyrażoną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO – w przypadku podania danych należących do szczególnych kategorii danych) przypadku pozostałych danych.

6)      Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

7)      Pani/Pana dane, po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

8)      Dane, nie będą przekazywane innym podmiotom oraz dane nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowych.

9)      Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

10)  Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).          

 

 

 

Burmistrz Miasta Giżycka

/ - /

Ewa Ostrowska

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 21 marca 2025 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Ogólny (WO)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Maciej Ambroziak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 marca 2025 13:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Telak
Ilość wyświetleń: 582
21 marca 2025 13:46 (Magdalena Telak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)