1. Wymagania niezbędne:
a) usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami fizycznymi faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem.
Na potrzeby realizacji Programu, za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.
b) posiadanie dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach : asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK fizjoterapeuta; lub posiadanie co najmniej 6 – miesięczne , udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,
c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d) niekaralność,
e) nieposzlakowana opinia,
f) stan zdrowia pozwalający na wykonywani zadań asystenta.
2. Dodatkowe predyspozycje :
a) empatia i umiejętność współpracy z ludźmi- konieczność nawiązania pozytywnych relacji z osobą niepełnosprawną i jej rodziną, opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu,
b) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
c) odporność na sytuacje stresowe.
3. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością może pomóc w :
a) wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybranych przez uczestnika Programu miejsc( np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturowe/rozrywkowe/ społeczne/ resortowe)
b) zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji,
c) załatwianiu spraw urzędowych,
d) nawiązaniu kontaktu / współpracy z różnego rodzaju organizacjami,
e) korzystaniu z dóbr kultury ( np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy),
f) wykonywaniu czynności dnia codziennego.
4. Wymagane dokumenty i oświadczenia :
a) Curriculum Vitae,
b) kopie dokumentów poświadczających wykształcenie oraz kwalifikacje wymagane na stanowisku asystenta,
c) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych.
W przypadku, gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz dzieci z niepełnosprawnością do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej , wymagane jest:
d) zaświadczenie o niekaralności;
e) informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru;
f) pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.
5. Forma zatrudnienia :
a) umowa zlecenie
b) koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia asystenta za realizowaną usługę asystencji osobistej nie może przekroczyć 50 zł brutto wraz z kosztami pracy zatrudniającego.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznejw Giżycku, w kopercie z dopiskiem „ nabór na stanowisko – asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” lub listownie na adres :
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Giżycku
ul. Wodociągowa 15
11-500 Giżycko
Termin składania dokumentów od dnia ogłoszenia do dnia 20 marca 2024r. do godz. 14.00
Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
mgr Jarosław Borowski
Klauzula informacyjna
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L z 2016r.Nr 119, str. 1) - dalej RODO informuję, iż :
1. Administratorem danych osobowych, podanych w dokumentach aplikacyjnych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ,ul. Wodociągowa 15, 11-500 Giżycko.
2. W Ośrodku został wyznaczony inspektor ochrony danych. Kontaktować się z nim można za pomocą poczty e-mail : mops@gizycko.pl;
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach udziału w niniejszym naborze.
4. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy jest niezbędne aby uczestniczyć w rekrutacji. Podanie innych danych jest w pełni dobrowolne.
5. Przetwarzanie podanych danych osobowych w toku obecnego naboru odbywa się w oparciu o: - przepisy art. 7 ust.5 oraz ust. 13 ustawy z dnia 23 października 2018r. o Funduszu Solidarnościowym ( Dz.U. z 2020r. poz.1787, z póź. zm.); - dobrowolnie wyrażoną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO - w przypadku podania danych należących do szczególnych kategorii danych) w przypadku pozostałych danych.
6. Ma Pani /Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż przez czas trwania rekrutacji oraz przez okres 30 dni od czasu zakończenia procesu rekrutacji.
8. Dane nie będą przekazywane innym podmiotom oraz dane nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowych.
9. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
10. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku