Uchwały Rady Miasta

Uchwała nr XLII/29/2014 Rady Miejskiej w Giżycku w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis z dnia 15 maja 2014 r.

Uchwała nr XLII/29/2014

          Rady Miejskiej w Giżycku

            z  dnia 15 maja 2014 r.

 

w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz.594 ze zm.), oraz art.7 ust. 3  ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613, ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1.

  1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości nowo wybudowane i rozbudowane (dotyczy części rozbudowanej) budynki wybudowane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
  2. Przez „nowo wybudowane i rozbudowane budynki” rozumie się budynki oddane do użytku albo budynki lub ich części, których użytkowanie rozpoczęto przed ich ostatecznym wykończeniem po dniu 1 stycznia 2013 roku.
  3. Zwolnienie z podatku od nieruchomości trwa od dnia powstania obowiązku podatkowego stosownie do art. 6 ust. 2  ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, przez okres prowadzenia działalności gospodarczej nie dłużej jednak niż 3 lata.

§ 2.

  1. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 stanowi pomoc de minimis a jej udzielenie następuje na warunkach i zasadach określonych na mocy Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 352/1 z 24.12.2013r.).
  2. Pomoc de minimis na podstawie niniejszej uchwały może być udzielona wyłącznie przedsiębiorcom, dla których wartość pomocy de minimis łącznie z wartością innej pomocy de minimis uzyskanej przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych źródeł w okresie trzech kolejnych lat podatkowych, wliczając rok udzielenia pomocy, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200.000 euro brutto.
  3. Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w zakresie drogowego transportu towarów przez okres trzech lat podatkowych nie może przekroczyć równowartości 100.000 euro brutto. 

§ 3.

  1. Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia jest złożenie:

1)    dokumentów, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r.
o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz.U.2007r. nr 59, poz. 404 ze zm.), tj.:

a)        wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczeń o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczeń o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

b)        informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących
w szczególności podmiotu i prowadzonej przez niego działalności oraz wielkości
i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.

c)        pozostałych informacji określonych rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) wraz z formularzem stanowiącym załącznik do ww. rozporządzenia.

2)   wniosku o udzielenie zwolnienia,

3)   dokumentów potwierdzających budowę lub rozbudowę budynku oraz dokument przekazania budynku do użytkowania.

2. Zwolnienia udziela się od pierwszego dnia miesiąca, w którym złożono wniosek.

3. Organ podatkowy w ramach czynności wyjaśniających może żądać od podatnika innych dokumentów i informacji nie wymienionych w niniejszej uchwale.

4. Podatnik, który skorzystał ze zwolnienia z podatku od nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia działalności gospodarczej w przedmiotowej nieruchomości (bez zmniejszenia podstawy opodatkowania objętej zwolnieniem)  przez następne 3 lata po zakończeniu okresu zwolnienia.

5. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym pisemnie organ podatkowy w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.

6. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy, co do spełnienia warunków, uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał z tego zwolnienia.

7. Warunki nabycia prawa do zwolnienia z podatku od nieruchomości w roku 2014 określone w ust. 1 należy spełnić w terminie 14 dni od daty wejścia w życia niniejszej uchwały.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2020 r.

                       

                                                                                              Przewodnicząca Rady

                                                                                              Małgorzata Czopińska


Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.05.2014 r.
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jolanta Piotrowska Burmistrz Miasta
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 maja 2014 08:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krystyna Gruszecka
Ilość wyświetleń: 2679
20 maja 2014 08:53 (Krystyna Gruszecka) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 maja 2014 08:52 (Krystyna Gruszecka) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)