Uchwała nr XLII/29/2014
Rady Miejskiej w Giżycku
z dnia 15 maja 2014 r.
w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz.594 ze zm.), oraz art.7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613, ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
1) dokumentów, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r.
o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz.U.2007r. nr 59, poz. 404 ze zm.), tj.:
a) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczeń o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczeń o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
b) informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących
w szczególności podmiotu i prowadzonej przez niego działalności oraz wielkości
i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
c) pozostałych informacji określonych rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) wraz z formularzem stanowiącym załącznik do ww. rozporządzenia.
2) wniosku o udzielenie zwolnienia,
3) dokumentów potwierdzających budowę lub rozbudowę budynku oraz dokument przekazania budynku do użytkowania.
2. Zwolnienia udziela się od pierwszego dnia miesiąca, w którym złożono wniosek.
3. Organ podatkowy w ramach czynności wyjaśniających może żądać od podatnika innych dokumentów i informacji nie wymienionych w niniejszej uchwale.
4. Podatnik, który skorzystał ze zwolnienia z podatku od nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia działalności gospodarczej w przedmiotowej nieruchomości (bez zmniejszenia podstawy opodatkowania objętej zwolnieniem) przez następne 3 lata po zakończeniu okresu zwolnienia.
5. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym pisemnie organ podatkowy w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.
6. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy, co do spełnienia warunków, uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał z tego zwolnienia.
7. Warunki nabycia prawa do zwolnienia z podatku od nieruchomości w roku 2014 określone w ust. 1 należy spełnić w terminie 14 dni od daty wejścia w życia niniejszej uchwały.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2020 r.
Przewodnicząca Rady
Małgorzata Czopińska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku