Uchwała nr XLII/28/2014
Rady Miejskiej w Giżycku
z dnia 15 maja 2014 r.
o zmianie uchwały nr XXV/62/2012 z dnia 22 listopada 2012 r . w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz.594 ze zm.), oraz art.5 ust., art.20c ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613, ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
W Uchwale Rady Miejskiej w Giżycku nr XXV/62/2012 z dnia 22 listopada 2012 r.
w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości § 2 otrzymuje brzmienie:
1. Stawki określone w § 1 ust.1 pkt 1 lit.a) oraz ust. 2 pkt 2 lit.a) stanowią pomoc
de minimis, której udzielanie następuje na warunkach Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013
z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu
o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 352/1 z 24.12.2013r.). Pomocą de minimis jest różnica pomiędzy stawką podatku od nieruchomości, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 lit a) a stawką określoną w § 1 ust. 1 pkt 1 oraz różnica pomiędzy stawką, o której mowa w § 1 ust. 2 pkt 2 lit.a), a stawką określoną w § 1 ust. 2 pkt 2.
2. Stawki określone w § 1 ust.1 pkt 1 lit.a) oraz ust. 2 pkt 2 lit.a) stosuje się, gdy kwota pomocy udzielona przedsiębiorcy, dla którego wartość pomocy de minimis łącznie
z wartością innej pomocy de minimis uzyskanej przez danego przedsiębiorcę
w różnych formach i z różnych źródeł w okresie trzech kolejnych lat podatkowych, wliczając rok udzielenia pomocy, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 000 euro brutto, a przedsiębiorcy działającemu w zakresie drogowego transportu towarów nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 100 000 euro brutto.
3. Podatnik ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedłożenia Burmistrzowi Miasta Giżycka w terminie do dnia 31 stycznia roku podatkowego dokumenty, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r.
o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 59, poz. 404 ze zm.), tj.;
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczeń
o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczeń
o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
2) informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących
w szczególności podmiotu i prowadzonej przez niego działalności oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
3) pozostałych informacji określonych rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) wraz z formularzem stanowiącym załącznik do ww. rozporządzenia.
4. Podatnik, który nie dopełnił obowiązku określonego w ust. 3 traci prawo do stosowania stawek podatku od nieruchomości określonych w § 1 ust.1 pkt 1 lit. a) oraz ust. 2 pkt 2
lit. a) od początku roku podatkowego, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Przewodnicząca Rady
Małgorzata Czopińska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku