Zarządzenie nr 948/2022
Burmistrza Miasta Giżycka
z dnia 12.07.2022 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Giżycku
Działając w oparciu o postanowienia art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022r. poz. 579 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Burmistrza Miasta Giżycka nr 287/2020 z 2 marca 2020r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Giżycku, zmienionego: zarządzeniem nr 592/2021 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 14 kwietnia 2021r., zarządzeniem nr 596/2021 Burmistrz Miasta Giżycka z dnia 16 kwietnia 2021r. oraz zarządzeniem nr 705/2021 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 1 września 2021r. w załączniku p.n.: „Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku”::
1. w §3 skreśla się ust. 3.
2. §8 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„ 10. Pełnomocnik Burmistrza ds. obronnych, zarządzania kryzysowego i ochrony
informacji niejawnych (Pion Ochrony Informacji Niejawnych) PBN”.
3. §9 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
4. w §11 ust. 5 pkt 15 dodaje się lit. l) w brzmieniu:
„l) Pełnomocnikiem Burmistrza ds. strategii i rozwoju miasta”.
5. §15 ust.1 pkt 2 otrzymuje:
„2) odpowiedzialni są za realizację wszelkich zadań wynikających z zakresu merytorycznego działalności komórki organizacyjnej oraz powierzonych zadań, w tym za realizację budżetu w części odpowiadającej działalności komórki organizacyjnej;
6. §15 ust. 2 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„2. Naczelnicy i Kierownicy uprawnieni są m.in. do:”,
7. §16 ust. 1 pkt 6 lit. m otrzymuje brzmienie:
„m) prowadzenie spraw z zakresu dotacji udzielanych klubom sportowym;”,
8. w §18 ust. 1:
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) realizacja zadań gminy wynikających z przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym przygotowywanie materiałów, prowadzenie postępowań oraz nadzorowanie realizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;”
- pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) prowadzenie postępowań związanych z ustalaniem: warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, obniżenia lub wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego;”,
- skreśla się pkt 11;
- pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) planowanie energetyczne oraz ustalanie kierunków rozwoju sieci wod-kan;”;
9. w §18 ust.2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) prowadzenie prac remontowych i rozbiórkowych obiektów budowlanych (z wyłączeniem garaży i składów) stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko, łącznie ze sprawowaniem nadzoru nad wykonywaniem robót”
10. §19 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta:
1) obrót nieruchomościami: sprzedaż, nabywanie, zamiana, zrzeczenie się, oddanie w dzierżawę, oddanie w użytkowanie wieczyste, najem, trwały zarząd, darowizny, użyczenie, użytkowanie;
2) komunalizacja nieruchomości;
3) obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi;
4) opiniowanie prawa pierwokupu;
5) wywłaszczanie nieruchomości oraz zwrot wywłaszczonych nieruchomości;
6) prowadzenie postępowań w sprawach o podział nieruchomości, scalenia i podział nieruchomości;
7) przygotowywanie dokumentacji geodezyjnej dla celów służbowych;
8) nazewnictwo ulic i obiektów fizjograficznych;
9) nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości;
10) prowadzenie postępowań w sprawach przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
11) ubezpieczenie majątku Miasta;
12) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępnione;
13) ewidencjonowanie nieruchomości;
14) zapewnienie wyceny nieruchomości;
15) sporządzanie planów wykorzystania zasobów;
16) przygotowywanie opracowań geodezyjno-prawnych;
17) naliczanie opłat adiacenckich oraz opłat planistycznych (renta planistyczna);
18) nadzór nad targowiskiem miejskim;
19) realizacja obowiązków Miasta, jako udziałowca w spółkach prawa handlowego;
20) realizacja obowiązków Miasta, wynikających z udziału we własności nieruchomości (w szczególności Wspólnoty Mieszkaniowe);
21) realizacja zadań Punktu Obsługi Inwestora w zakresie przygotowania kompleksowej oferty inwestycyjnej gminy zawierającej kompletne informacje dotyczące gminnych nieruchomości wyznaczonych do zbycia, jej weryfikacja i aktualizacja.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi, użytkowymi oraz garażami:
1) administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości lokalowych;
2) prowadzenie prac remontowych nieruchomości wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy (łącznie z obiektami gospodarczymi, składami i garażami) oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem robót i dokumentacji;
3) prowadzenia prac rozbiórkowych składów i garaży, stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem robót i dokumentacji;
4) przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych;
5) nadzór nad zarządcą nieruchomości;
6) przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych;
7) postępowania egzekucyjne w sprawach lokalowych;
8) ustalanie stawek czynszów i opłat za lokale i budynki;
9) nadzór nad bieżącą eksploatacją lokali komunalnych i ich utrzymaniem;
10) organizowanie pracy społecznej komisji mieszkaniowej;
11. §20 ust. 1 pkt 2 lit. g otrzymuje brzmienie:
„g) przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;”,
12. w §21 ust. 1 :
- pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem miejskiej komunikacji zbiorowej”;
- pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) sprawy z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, z wyłączeniem ustalania kierunków rozwoju sieci;”,
-pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) kształtowanie architektury i krajobrazu miejskiego (komunalnego), wyznaczanie, kreowanie, projektowanie małej architektury oraz zieleni w mieście; zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń komunalnych w tym. M.in.: stacjonarnych i przenośnych kabin sanitarnych, fontann, placów zabaw, siłowni zewnętrznych, wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych, paneli informacyjnych, zdrojów ulicznych, wiat śmietnikowych, śmietniczek ulicznych, ławek, stolików szachowych oraz flagowania miasta;
13. w §22 dodaje się punkty 19 i 20 w brzmieniu:
„19. Przekazywanie danych do rejestru danych kontaktowych.
20. Usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL oraz powiadamianie właściwych organów o stwierdzonych niezgodnościach w celu ich usunięcia.”,
14. §23 ust.1 lit. c) otrzymuje brzmienie:
„c) realizacja zadań jednostki samorządu terytorialnego w tym w zakresie cyberbezpieczeństwa wynikających z przepisów:
- ustaw o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa,
- rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych,
- ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,”
15. §26 otrzymuje brzmienie:
„1. Do zadań Pionu Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:
1) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie;
2) udostępnianie lub wydawanie dokumentów, zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulami „ściśle tajne”, „tajne”, „poufne” lub „zastrzeżone”, osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa;
3) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne;
4) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowanie dokumentów w Kancelarii Niejawnej w Urzędzie;
5) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami, zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom.
2. Szczegółowy zakres zadań określony jest odrębnym zarządzeniem.”,
16. §30 otrzymuje brzmienie:
„Stanowisko ds. audytu i kontroli:
1. Koordynacja i nadzór w imieniu Burmistrza nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej I i II stopnia.
2. Audyt wewnętrzny i kontrola wewnętrzna:
1) sporządzanie, w porozumieniu z burmistrzem oraz na podstawie analizy ryzyka, rocznego planu audytu wewnętrznego;
2) przeprowadzanie czynności audytowych (zadań zapewniających) zgodnie z planem audytu w Urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych, w sposób obiektywny, profesjonalny, w oparciu o standardy audytu wewnętrznego;
3) w ramach zadań zapewniających, przedstawienie burmistrzowi niezależnej i obiektywnej oceny adekwatności, skuteczności i efektywności funkcjonowania systemu kontroli zarządczej;
4) wykonywanie czynności doradczych, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu i jednostek organizacyjnych;
5) przeprowadzanie czynności sprawdzających w celu dokonania oceny realizacji zaleceń audytu;
6) prowadzenie akt stałych i bieżących audytu wewnętrznego;
7) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych w danym roku czynności audytowych;
8) sporządzanie rocznego planu kontroli w podmiotach, którym udzielono dotacji ze środków budżetu miasta;
9) przeprowadzanie kontroli oraz sporządzanie rocznego sprawozdania z kontroli, o których mowa w pkt 8;
10) przeprowadzanie kontroli doraźnych w jednostkach organizacyjnych na zlecenie Burmistrza;
11) sporządzanie projektów zawiadomień o naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
12) koordynowanie kontroli zarządczej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych miasta.”.
17. Załącznik do Regulaminu organizacyjnego (schemat organizacyjny) otrzymuje treść jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Giżycka
/ - /
Wojciech Karol Iwaszkiewicz
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku