Regulamin

Zarządzenie nr 948/2022 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 12.07.2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Giżycku

Zarządzenie nr 948/2022

Burmistrza Miasta Giżycka

z dnia 12.07.2022 r.

 

 

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Giżycku

 

 

           

Działając w oparciu o postanowienia art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022r. poz. 579 ze zm.) zarządzam, co następuje:

 

 

 

§ 1. W zarządzeniu Burmistrza Miasta Giżycka nr 287/2020 z 2 marca 2020r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Giżycku, zmienionego: zarządzeniem nr 592/2021 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 14 kwietnia 2021r., zarządzeniem nr 596/2021 Burmistrz Miasta Giżycka z dnia 16 kwietnia 2021r. oraz zarządzeniem nr 705/2021 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 1 września 2021r. w załączniku p.n.: „Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku”::

 

 

1.   w §3 skreśla się ust. 3.

 

2. §8 ust. 10 otrzymuje brzmienie:

10. Pełnomocnik Burmistrza ds. obronnych, zarządzania kryzysowego i ochrony

 informacji niejawnych (Pion Ochrony Informacji Niejawnych)    PBN”.

 

3. §9 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

  1.             „Biuro Informatyki jest wyodrębnioną komórką organizacyjną podległą bezpośrednio Burmistrzowi. Pozostałe Biura są wyodrębnionymi komórkami organizacyjnymi danego Wydziału. Biurem Promocji i Polityki Społecznej, Biurem Projektów, Biurem Informatyki kierują Kierownicy.”

 

4. w §11 ust. 5 pkt 15 dodaje się lit. l) w brzmieniu:

            „l) Pełnomocnikiem Burmistrza ds. strategii i rozwoju miasta”.

 

5.   §15 ust.1 pkt 2 otrzymuje:

„2) odpowiedzialni są za realizację wszelkich zadań wynikających z zakresu merytorycznego działalności komórki organizacyjnej oraz powierzonych zadań, w tym za realizację budżetu w części odpowiadającej działalności komórki organizacyjnej;

 

 

6. §15 ust. 2 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:

„2. Naczelnicy i Kierownicy uprawnieni są m.in. do:”,

 

 7.  §16 ust. 1 pkt 6 lit. m otrzymuje brzmienie:

            „m) prowadzenie spraw z zakresu dotacji udzielanych klubom sportowym;”,

 

 

8. w §18 ust. 1:

            - pkt 1 otrzymuje brzmienie:

   „1) realizacja zadań gminy wynikających z przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym przygotowywanie materiałów, prowadzenie postępowań oraz  nadzorowanie realizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;”

 

              - pkt 5 otrzymuje brzmienie:

     „5) prowadzenie postępowań związanych z ustalaniem: warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, obniżenia lub wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego;”,

 

   - skreśla się pkt 11;

 

-   pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) planowanie energetyczne oraz ustalanie kierunków rozwoju sieci wod-kan;”;

 

9. w §18 ust.2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

            „3) prowadzenie prac remontowych i rozbiórkowych obiektów budowlanych (z wyłączeniem garaży i składów) stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko, łącznie ze sprawowaniem nadzoru nad wykonywaniem robót”

 

 10. §19 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

           

Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta:

1)     obrót nieruchomościami: sprzedaż, nabywanie, zamiana, zrzeczenie się, oddanie w dzierżawę, oddanie w użytkowanie wieczyste, najem, trwały zarząd, darowizny, użyczenie, użytkowanie;

2)     komunalizacja nieruchomości;

3)     obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi;

4)     opiniowanie prawa pierwokupu;

5)     wywłaszczanie nieruchomości oraz zwrot wywłaszczonych nieruchomości;

6)     prowadzenie postępowań w sprawach o podział nieruchomości, scalenia i podział nieruchomości;

7)     przygotowywanie dokumentacji geodezyjnej dla celów służbowych;

8)     nazewnictwo ulic i obiektów fizjograficznych;

9)     nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości;

10)  prowadzenie postępowań w sprawach przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;

11)  ubezpieczenie majątku Miasta;

12)  wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępnione;

13)  ewidencjonowanie nieruchomości;

14)  zapewnienie wyceny nieruchomości;

15)  sporządzanie planów wykorzystania zasobów;

16)  przygotowywanie opracowań geodezyjno-prawnych;

17)  naliczanie opłat adiacenckich oraz opłat planistycznych (renta planistyczna);

18)  nadzór nad targowiskiem miejskim;

19)  realizacja obowiązków Miasta, jako udziałowca w spółkach prawa handlowego;

20)  realizacja obowiązków Miasta, wynikających z udziału we własności nieruchomości (w szczególności Wspólnoty Mieszkaniowe);

21)  realizacja zadań Punktu Obsługi Inwestora w zakresie przygotowania kompleksowej oferty inwestycyjnej gminy zawierającej kompletne informacje dotyczące gminnych nieruchomości wyznaczonych do zbycia, jej weryfikacja i aktualizacja.

 

 

Gospodarka lokalami mieszkalnymi, użytkowymi oraz garażami:

1)     administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości lokalowych;

2)     prowadzenie prac remontowych nieruchomości wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy (łącznie z obiektami gospodarczymi, składami i garażami) oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem robót i dokumentacji;

3)     prowadzenia prac rozbiórkowych składów i garaży, stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem robót i dokumentacji;

4)     przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych;

5)     nadzór nad zarządcą nieruchomości;

6)     przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych;

7)     postępowania egzekucyjne w sprawach lokalowych;

8)     ustalanie stawek czynszów i opłat za lokale i budynki;

9)     nadzór nad bieżącą eksploatacją lokali komunalnych i ich utrzymaniem;

10)  organizowanie pracy społecznej komisji mieszkaniowej;

 

 

11. §20 ust. 1 pkt 2 lit. g otrzymuje brzmienie:

„g) przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;”,

           

 

12. w §21 ust. 1 :

-  pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem miejskiej komunikacji zbiorowej”;

 

  -  pkt 13 otrzymuje brzmienie:

„13) sprawy z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, z wyłączeniem ustalania kierunków rozwoju sieci;”,

 

-pkt 14 otrzymuje brzmienie:

„14) kształtowanie architektury i krajobrazu miejskiego (komunalnego), wyznaczanie, kreowanie, projektowanie małej architektury oraz zieleni w mieście; zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń komunalnych w tym. M.in.: stacjonarnych i przenośnych kabin sanitarnych, fontann, placów zabaw, siłowni zewnętrznych, wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych, paneli informacyjnych, zdrojów ulicznych, wiat śmietnikowych, śmietniczek ulicznych, ławek, stolików szachowych oraz flagowania miasta;

 

 

13. w §22 dodaje się punkty 19 i 20 w brzmieniu:

„19. Przekazywanie danych do rejestru danych kontaktowych.

  20. Usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL oraz powiadamianie właściwych organów o stwierdzonych niezgodnościach w celu ich usunięcia.”,

 

 

14.  §23 ust.1 lit. c) otrzymuje brzmienie:

            „c)  realizacja zadań jednostki samorządu terytorialnego w tym w zakresie cyberbezpieczeństwa wynikających z przepisów:

            - ustaw o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa,

            - rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych,

            - ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,”

 

 

15. §26 otrzymuje brzmienie:

               „1. Do zadań  Pionu Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:

1)     bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie;

2)     udostępnianie lub wydawanie dokumentów, zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulami „ściśle tajne”, „tajne”, „poufne” lub „zastrzeżone”, osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa;

3)     egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne;

4)     kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowanie dokumentów w Kancelarii Niejawnej w Urzędzie;

5)     prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami, zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom.

2. Szczegółowy zakres zadań określony jest odrębnym zarządzeniem.”,

 

 

16. §30 otrzymuje brzmienie:

„Stanowisko ds. audytu i kontroli:

1. Koordynacja i nadzór w imieniu Burmistrza nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej I i II stopnia.

2. Audyt wewnętrzny i kontrola wewnętrzna:

1) sporządzanie, w porozumieniu z burmistrzem oraz na podstawie analizy ryzyka, rocznego planu audytu wewnętrznego;

2) przeprowadzanie czynności audytowych (zadań zapewniających) zgodnie z planem audytu                      w Urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych, w sposób obiektywny, profesjonalny, w oparciu o standardy audytu wewnętrznego;

3) w ramach zadań zapewniających, przedstawienie burmistrzowi niezależnej i obiektywnej oceny adekwatności, skuteczności i efektywności funkcjonowania systemu kontroli zarządczej;

4) wykonywanie czynności doradczych, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu i jednostek organizacyjnych;

5) przeprowadzanie czynności sprawdzających w celu dokonania oceny realizacji zaleceń audytu;

6) prowadzenie akt stałych i bieżących audytu wewnętrznego;

7) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych w danym roku czynności audytowych;

8) sporządzanie rocznego planu kontroli w podmiotach, którym udzielono dotacji ze środków budżetu miasta;

9) przeprowadzanie kontroli oraz sporządzanie rocznego sprawozdania z kontroli, o których mowa w pkt 8;

10) przeprowadzanie kontroli doraźnych w jednostkach organizacyjnych na zlecenie Burmistrza;

11) sporządzanie projektów zawiadomień o naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

12) koordynowanie kontroli zarządczej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych miasta.”.

 

17. Załącznik do Regulaminu organizacyjnego (schemat organizacyjny) otrzymuje treść jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

 

 

§2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

 

 

§3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Burmistrz Miasta Giżycka

/ - /

Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 12.07.2022 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Ogólny (WO)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Arkadiusz Połojański
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 lipca 2022 11:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Grażyna Piotrowicz
Ilość wyświetleń: 728
19 lipca 2022 11:17 (Grażyna Piotrowicz) - Dodanie załącznika [zarzadzenie_nr_948zal.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
19 lipca 2022 11:17 (Grażyna Piotrowicz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)