Zarządzenia

Zarządzenie nr 1336/2024 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 15 lutego 2024 r. w sprawie powołania miejskiego koordynatora obsługi informatycznej w Giżycku w wyborach samorządowych zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.

Zarządzenie Nr 1336/2024

Burmistrza Miasta Giżycka

z dnia 15 lutego 2024 roku

 

 

w sprawie: powołania miejskiego koordynatora obsługi informatycznej w Giżycku w wyborach  samorządowych zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.

 

 

Na podstawie § 6 ust. 1 Uchwały Nr 42/2024 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 7 lutego 2024 r. w sprawie warunków oraz sposobu pomocniczego wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m. st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1

1.      Powołuję Pana Szymona Grabowskiego na stanowisko miejskiego koordynatora obsługi informatycznej w Giżycku w wyborach samorządowych zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. odpowiedzialnego za szkolenie i wsparcie operatorów obsługi informatycznej Obwodowych Komisji Wyborczych oraz realizację zadań na obszarze Gminy Miejskiej Giżycko.

 

2.      Zadania koordynatora miejskiego stanowią załącznik do niniejszego Zarządzenia.

 

 

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                              

 

                                                                                           

 

Burmistrz Miasta Giżycka

/ - /

Wojciech Karol Iwaszkiewicz 

 

 

 

 

 

Załącznik do

Zarządzenia Nr 1336/2024
Burmistrza Miasta Giżycka

z dnia 15 lutego 2024 roku

 

Zadania koordynatora gminnego (miejskiego, dzielnicowego) ds. informatyki lub gminnego (miejskiego, dzielnicowego) zespołu informatycznego:

 

1)      udział w szkoleniu organizowanym przez delegaturę Krajowego Biura Wyborczego;

2)      wykonanie zadań przewidzianych w harmonogramie testu ogólnokrajowego;

3)      przygotowanie instalacji sprzętu i oprogramowania oraz łącza do publicznej sieci przesyłania danych;

4)      przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa, w szczególności uwierzytelniania dwuskładnikowego przy logowaniu do systemu teleinformatycznego oraz zabezpieczenie sprzętu i systemu teleinformatycznego przed nieuprawnionym dostępem;

5)      znajomość instrukcji obsługi systemu teleinformatycznego;

6)      rejestracja w systemie teleinformatycznym list i kandydatów na radnych gminy (miasta, dzielnicy m.st. Warszawy);

7)      rejestracja w systemie teleinformatycznym kandydatów na wójta (burmistrza, prezydenta miasta) – nie dotyczy dzielnic m. st. Warszawy;

8)      sporządzanie projektów dokumentów rejestracyjnych, obwieszczeń oraz kart do głosowania w wyborach do rady gminy (miasta, dzielnicy m.st. Warszawy) oraz wójta, burmistrza i prezydenta miasta;

9)      wprowadzenie do systemu teleinformatycznego numerów list kandydatów nadanych przez gminne (miejskie, dzielnicowe) komisje wyborcze;

10)  udział we wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego danych członków (kandydatów na członków) obwodowych komisji wyborczych i aktualizacja ich składów;

11)  udział we wprowadzaniu do systemu teleinformatycznego danych o terminach pierwszych posiedzeń oraz szkoleń obwodowych komisji wyborczych;

12)  nadzór nad operatorami informatycznej obsługi obwodowych komisji wyborczych – szkolenie oraz prowadzenie ewidencji, dystrybucja loginów i haseł;

13)  dystrybucja oprogramowania i plików definicyjnych z danymi wyborczymi dla obwodów offline;

14)  zgłaszanie uwag dotyczących działania systemu teleinformatycznego oraz meldunków o gotowości do wyborów właściwej delegaturze Krajowego Biura Wyborczego;

15)  ustalenie z przewodniczącym gminnej (miejskiej, dzielnicowej) komisji wyborczej harmonogramu pracy w dniu głosowania;

16)  przygotowanie szablonów formularzy protokołów głosowania w obwodzie z właściwymi danymi (wykorzystywanych jako projekty protokołów głosowania lub jako protokoły w sytuacji problemów z systemem teleinformatycznym);

17)  przekazanie operatorom informatycznej obsługi obwodowych komisji wyborczych elektronicznych nośników danych, na których powinni oni zapisać pliki z protokołami głosowania w obwodzie, jeżeli nie zostaną przesłane za pomocą sieci elektronicznego przekazywania danych;

18)  nadzór nad wprowadzaniem do systemu teleinformatycznego danych o liczbie osób ujętych w spisie wyborców oraz o liczbie kart do głosowania wydanych w trakcie głosowania (frekwencji) oraz danych z protokołów głosowania w obwodzie;

19)  potwierdzenie zgodności danych elektronicznych o wynikach głosowania w obwodach w wyborach do rady gminy (miasta, dzielnicy m.st. Warszawy) otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z danymi z kopii protokołów głosowania przekazanych przez tę obwodową komisję wyborczą (w przypadku miast na prawach powiatu – również danych dotyczących wyborów do sejmiku województwa);

20)  potwierdzenie zgodności danych elektronicznych o wynikach głosowania w obwodach w wyborach wójta, burmistrza i prezydenta miasta otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z danymi z kopii protokołów głosowania przekazanych przez tę obwodową komisję wyborczą (nie dotyczy dzielnic m.st. Warszawy);

21)  w sytuacji awaryjnej - zapewnienie możliwości wprowadzenia danych do systemu teleinformatycznego za operatorów obwodowych komisji wyborczych, którzy z różnych przyczyn nie mogli tego dokonać;

22)  przygotowanie, wydrukowanie i przekazanie niezbędnej liczby egzemplarzy projektów zestawień wyników głosowania w okręgach wyborczych oraz projektu protokołu z wyborów do rady gminy (miasta, dzielnicy m.st. Warszawy);

23)  przygotowanie, wydrukowanie i przekazanie niezbędnej liczby egzemplarzy projektu protokołu wyników głosowania i wyników wyborów wójta (burmistrza, prezydenta miasta) - nie dotyczy dzielnic m. st. Warszawy;

24)  w przypadku miejskiej komisji wyborczej w mieście na prawach powiatu sporządzenie projektu protokołu wyników głosowania na obszarze miasta (okręgu wyborczego) w wyborach do sejmiku województwa;

25)  ustalenie wyników wyborów do rady gminy (miasta, dzielnicy m.st. Warszawy) w systemie teleinformatycznym;

26)  ustalenie wyników wyborów wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w systemie teleinformatycznym – nie dotyczy dzielnic m.st. Warszawy; w przypadku głosowania ponownego w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta) – ponowienie niezbędnych czynności (nie dotyczy dzielnic m.st. Warszawy).

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 lutego 2024 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Ogólny (WO)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Natalia Paszkiewicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 lutego 2024 12:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Telak
Ilość wyświetleń: 580
15 lutego 2024 12:36 (Magdalena Telak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)