Zarządzenia

Zarządzenie Nr 356/2013 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 19.12.2013 roku w sprawie określenia zasad umieszczania reklam i plakatów wyborczych na nieruchomościach oraz innych składnikach mienia stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko oraz opłat z tego tytułu. Zmienione Zarządzeniem Nr 26/2015 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 06.02.2015 r.

Zarządzenie Nr 356/2013

Burmistrza Miasta Giżycka

z dnia 19.12.2013 roku

 

w sprawie określenia zasad umieszczania reklam i plakatów wyborczych na nieruchomościach oraz innych składnikach mienia stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko oraz opłat z tego tytułu.

 

     Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2013 r., poz. 594 ze zmianami) zarządzam, co następuje:

 

§1

  1. Umieszczanie ogłoszeń o charakterze reklamowym, zwanych dalej reklamami, na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko, niebędących w posiadaniu innych osób na podstawie umów lub decyzji oraz niestanowiących pasa drogowego wymaga uzyskania zezwolenia Burmistrza Miasta Giżycka.
  2. Uzyskanie zezwolenia następuje w formie zawarcia z Wnioskodawcą stosownej umowy na umieszczenie reklamy. Odmowa wyrażenia zgody na umieszczenie reklamy następuje w formie pisemnej.
  3. Reklamę w rozumieniu niniejszego zarządzenia stanowi w szczególności informacja połączona z komunikatem perswazyjnym mającym na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei.
  4. Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać projekt lub opis treści urządzenia reklamowego wraz ze szkicem wskazującym jego proponowaną lokalizację.
  5. Wniosek zawierający projekt lub opis treści urządzenia reklamowego wraz z proponowaną lokalizacją podlega zaopiniowaniu przez Architekta Miejskiego w zakresie estetyki i utrzymania ładu przestrzennego.
  6. Warunkiem udzielenia zezwolenia na umieszczenie reklamy jest pozytywne zaopiniowanie wniosku przez Architekta Miejskiego w zakresie, o którym mowa w ust. 5. 
  7. Ustala się miesięczną stawkę netto opłaty za ekspozycję reklamy w wysokości 300 zł  za każdy m2 powierzchni.
  8. Opłata za reklamę jest naliczana w oparciu o wielkość powierzchni reklamy wraz z urządzeniami konstrukcyjnymi. Jeżeli reklama ma charakter dwustronny oparty na jednej konstrukcji nośnej opłata naliczana jest od każdej strony reklamy.
  9. Opłaty o których mowa w ust. 7 i 8 naliczane są niezależnie od pozostałych opłat wymaganych przepisami odrębnymi.
  10. Zwalnia się z opłat reklamy:

a)      umieszczane przez jednostki samorządu terytorialnego w związku z wykonywaniem ich zadań własnych;

b)      dotyczące wydarzeń współorganizowanych przez Gminę Miejską Giżycko z jednostkami organizacyjnymi, organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury realizującymi przedsięwzięcia o charakterze kulturalnym lub sportowym, odbywających się na terenie miasta Giżycka

c)      będące promocją miasta Giżycka na mocy zawieranych umów barterowych lub innych umów zawieranych z Gminą Miejską Giżycko;

  1. Burmistrz w uzasadnionych przypadkach, podyktowanych słusznym interesem Gminy, może stosować inne ulgi i zwolnienia.
  2. Z zastrzeżeniem postanowień wynikających z ust. 13 oraz §2 zakazuje się umieszczania reklam na słupach oświetleniowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko.
  3. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz Miasta Giżycka może wyrazić zgodę na odstąpienie od zakazu, o którym mowa w ust.12.

 

§2

  1. Wyraża się zgodę na umieszczenie przez Komitety Wyborcze plakatów wyborczych o powierzchni nie przekraczającej 0,25 m2 na słupach oświetleniowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko na okres od dnia ogłoszenia terminu wyborów przez właściwy organ do 30 dni po dniu wyborów.
  2. Wszelkie plakaty wyborcze powinny być umieszczane w taki sposób by ich położenie zapewniało dostęp do wnęk bezpiecznikowych, nie zagrażało bezpieczeństwu ruchu drogowego i nie ograniczało możliwości zawieszania flag.
  3. Zabrania się umieszczania wszelkich plakatów wyborczych bezpośrednio przed skrzyżowaniami i przed przejściami dla pieszych.
  4. Zabrania się umieszczania przez jeden komitet wyborczy więcej niż 1 plakatu wyborczego na poszczególnych słupach, o których mowa w pkt 1. Pod pojęciem plakatu wyborczego rozumie się informację o charakterze dwustronnym, w przypadku której każda ze stron umieszczona jest na tym samym poziomie. W odniesieniu do poszczególnych słupów maksymalna liczba poziomów, na których mogą być umieszczone plakaty wyborcze nie może przekraczać 3.
  5. Zabrania się umieszczania jakichkolwiek plakatów wyborczych na drzewach z wyjątkiem umożliwienia, po uzyskaniu pozytywnej opinii Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Giżycku umocowania banera w sposób nie ingerujący w strukturę drzewa.
  6. Umieszczenie wszelkich plakatów wyborczych wymaga zgody Burmistrza Miasta Giżycka reprezentowanego przez Naczelnika Wydziału Mienia.
  7. Zgoda, o której mowa w ust. 6 następuje w formie zawarcia stosownej umowy
    i warunkowana jest wpłatą przez Wnioskodawcę kaucji w wysokości 700 zł podlegającej zwrotowi po uprzątnięciu wszystkich plakatów wyborczych w terminie określonym w ust. 1.
  8. Umieszczanie plakatów wyborczych, o których mowa w ust. 1 jest płatne ryczałtem w wysokości 400 zł netto + należny podatek VAT.
  9. Umieszczanie plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych poza miejscami, o których mowa w ust. 1 wymaga każdorazowej zgody Burmistrza Miasta Giżycka reprezentowanego przez Naczelnika Wydziału Mienia i jest płatne w sposób następujący:

a)      50 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni powyżej 0,25 m2 do 0,5 m2

b)      100 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni powyżej 0,5 m2 do 1 m2

c)      200 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni powyżej 1 m2 do 2 m2

d)      300 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni przekraczającej 2 m2

  1.  Do zgody mają odpowiednie zastosowanie postanowienia ust. 7 z wyjątkiem   postanowień dotyczących kaucji. Przed wydaniem zgody Burmistrz Miasta Giżycka reprezentowany przez Naczelnika Wydziału Mienia może zażądać przedstawienia projektu sposobu umiejscowienia plakatu lub materiału wyborczego i zasięgnąć opinii Architekta Miejskiego co do zasadności wyrażenia zgody na jego umiejscowienie w proponowanej lokalizacji w kontekście zachowania ładu przestrzennego.
  2. Zakazuje się umieszczania plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych, których forma lub treść jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Szczegółowe warunki umieszczania plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych są określane w umowie.

 

§3

  1. Umożliwia się bezpłatne umieszczanie ogłoszeń, w tym reklam oraz plakatów wyborczych i innych materiałów o charakterze wyborczym na słupach ogłoszeniowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko.
  2. Zakazuje się umieszczania ogłoszeń, których forma lub treści jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Wykaz słupów ogłoszeniowych, o których mowa w ust. 1 przedstawia szkic graficzny stanowiący załącznik Nr 1 do zarządzenia.
  4. Umieszczanie ogłoszeń na słupach ogłoszeniowych, o których mowa w ust. 1 nie wymaga odrębnej zgody.
  5. Gmina Miejska Giżycko zapewnia wyłącznie możliwość umieszczania ogłoszeń na słupach ogłoszeniowych i nie ponosi odpowiedzialności m.in. z tytułu zapewnienia trwałości ich istnienia, zniszczenia, zaklejenia, jak również usunięcia wskutek konieczności przeprowadzenia zabiegów konserwacyjnych itp.

 

§4

  1. Traci moc Zarządzenie Nr 109/2008 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 12 maja 2008 roku w sprawie określenia zasad umieszczania reklam na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko.
  2. Traci moc Zarządzenie Nr 144/2008 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 09 października 2008 roku w sprawie zamiany zarządzenia Nr 109/2008 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 12 maja 2008 roku w sprawie określenia zasad umieszczania reklam na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko.
  3. Traci moc Zarządzenie Nr 80/2011 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 01 sierpnia 2011 roku w sprawie określania zasad umieszczania plakatów wyborczych na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko.

 

§5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

Burmistrz Miasta Giżycka
/-/
Jolanta Piotrowska

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 19.12.2013
Dokument wytworzony przez: Wydział Mienia (WM)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jacek Markowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 grudnia 2013 09:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Grażyna Piotrowicz
Ilość wyświetleń: 3168
13 stycznia 2016 14:38 (Grażyna Piotrowicz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 grudnia 2013 09:21 (Grażyna Piotrowicz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)