Wydział Ochrony Środowiska

Stanowiska

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Zastępca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska

Główny specjalista Wydziału Ochrony Środowiska

Inspektor Wydziału Ochrony Środowiska

Inspektor Wydziału Ochrony Środowiska

Zadania Wydziału

Wydział Ochrony Środowiska realizuje zadania z zakresu:
Gospodarka komunalna
1. administrowanie cmentarzami komunalnymi;
2. prowadzenie ksiąg cmentarnych;
3. organizowanie opieki nad cmentarzami wojennymi i zabytkowymi;
4. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie zwierząt;
5. prowadzenie rejestru psów;
6. organizowanie opieki nad bezdomnymi, wolno żyjącymi i pozbawionymi opieki zwierzętami;
7. realizacja zadań wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
8. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie i hodowlę psów rasy agresywnej;
9. organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem miejskiej komunikacji zbiorowej (współpraca
z Gminą Giżycko);
10. wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych oraz przewozów regularnych
specjalnych;
11. wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką,a w szczególności:
1) wydawanie lub dokonywanie zmian licencji;
2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach odmowy wydania lub cofnięcia licencji;
3) przyjmowanie zawiadomień o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego
w zakresie przewozu osób taksówką;
4) dokonywanie kontroli przedsiębiorców w zakresie spełnienia wymogów będących podstawą do wydania licencji.
Ochrony środowiska i przyrody
1. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody, a w szczególności:
1) wydawanie decyzji w sprawach o usunięcie drzew lub krzewów, kontrola i weryfikacja
obowiązków stron postępowania w zakresie nasadzeń zastępczych;
2) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew lub krzewów;
3) inicjowanie i prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących niszczenia drzew
lub krzewów;
4) inspirowanie działań na rzecz ochrony rzadkich gatunków roślin, występujących na terenach miejskich;
2. realizacja zadań wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
3. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o gatunkach obcych;
4. sprawy z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków z wyłączeniem ustalania kierunków rozwoju sieci wraz z prowadzeniem sprawozdawczości z realizacji zadań ujętych w Krajowym Planie Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK);
5. zadania wynikające z ustawy o odpadach,
6. zadania wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów prawa miejscowego w tym zakresie, a w szczególności:
1) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności regulowanej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych;
2) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności regulowanej w zakresie ochrony zwierząt przed bezdomnością;
3) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności regulowanej w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt oraz grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
4) prowadzenie gminnej ewidencji zbiorników na nieczystości ciekłe oraz ewidencji
przydomowych oczyszczalni ścieków oraz kontrola w zakresie posiadania zawartych umów na wywóz nieczystości ciekłych i osadu ściekowego wraz z weryfikacją częstotliwości ich wywozu;
5) wydawanie decyzji nakazujących przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci
kanalizacyjnej;
7. obsługa wydatków z budżetu na ochronę środowiska, inspirowanie działań finansowanych przez Miasto,
8. współpraca z Mazurskim Związkiem Międzygminnym – Gospodarka Odpadami;
9. opracowywanie projektów programów ochrony środowiska;
10. kontrolowanie w zakresie szkodliwego wpływu na środowisko;
11. edukacja ekologiczna;
12. prowadzenie postępowań z zakresu oceny oddziaływania na środowisko;
13. prowadzenie i aktualizacja wykazu kąpielisk;
14. inicjowanie, realizowanie i współpraca w realizacji działań zmierzających do wsparcia
mieszkańców w wymianie nieekologicznych źródeł ogrzewania na źródła proekologiczne, a w szczególności:
1) współpraca z beneficjentami i Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” oraz prowadzenie gminnego punktu konsultacyjno-informacyjnego;
2) obsługa programu gminnych dotacji celowych na wymianę źródła ogrzewania.
Rolnictwo
1. organizowanie i prowadzenie spisu rolnego;
2. udział w pracach komisji ds. szacowania szkód w rolnictwie;
3. współpraca z izbami rolniczymi;
4. współpraca z instytucjami wspierającymi restrukturyzację, modernizację oraz rozwój rolnictwa.


źródło: Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku - Zarządzenie nr 272/2025 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 04.06.2025r. ze zmianami.

Dokumenty

Petycje

Interpelacje i Zapytania

Interpelacje i Zapytania

Interpelacje i Zapytania

Interpelacje archiwum

Prawo lokalne

Środowisko naturalne

Środowisko naturalne

Środowisko naturalne

Środowisko naturalne

Nieruchomości

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Ochrony Środowiska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 kwietnia 2016 09:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Stankiewicz
Ilość wyświetleń: 24943
08 sierpnia 2025 08:12 (Edyta Polak) - Aktualizacja danych jednostki.
08 sierpnia 2025 08:05 (Edyta Polak) - Aktualizacja danych jednostki.
08 sierpnia 2025 07:58 (Edyta Polak) - Zmiana danych jednostki.