Zamiana nieruchomości

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o zamianę nieruchomości gruntowej z oznaczeniem i opisem nieruchomości wnioskowanych o zamianę (brak wzoru wniosku). 

W przypadku, gdy składany wniosek dotyczy nieruchomości będącej przedmiotem  współwłasności, wniosek musi zostać podpisany przez wszystkich współwłaścicieli.

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek można dostarczyć wysyłając go pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko (z dopiskiem Wydział Mienia) lub osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, pokój nr 7, parter budynku.

Dodatkowe informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Giżycku w Wydziale Mienia pokój nr 121, pod numerem telefonu 798-619-484 oraz via e-mail: natalia.zadzilko@gizycko.pl

Opłaty

Nie pobiera się. 

Termin i sposób załatwienia

Nieokreślony. Postępowanie cywilno-prawne realizowane przez organ administracji samorządowej.

Podstawa prawna

art. 15 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r .o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 ze zmianami).

Inne informacje

Zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą Miejską Giżycko a osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub Skarbem Państwa regulowane są przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity. Dz. U. z 2021, poz. 1899 z późniejszymi zmianami).

Zamiana nieruchomości dokonywana jest na wniosek zainteresowanego. Po pozytywnym zaopiniowaniu wniosku przez merytoryczne Wydziały Urzędu Miejskiego, rzeczoznawca majątkowy dokonuje wyceny wartości zamienianych nieruchomości.

Rada Miejska w Giżycku podejmuje uchwalę w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości, zaś Burmistrz Miasta Giżycka wydaje następnie zarządzenie w sprawie zamiany i zasad jej przeprowadzenia. Z przeprowadzonych negocjacji sporządza się protokół rokowań, który stanowi podstawę do podpisania aktu notarialnego. Koszty związane z przygotowaniem dokumentacji oraz koszty zawarcia aktu notarialnego i wpisu w księdze wieczystej ponosi wnioskodawca.

W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości stosuje się dopłatę, której wysokość jest równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości. Wartość nieruchomości określa w formie operatu szacunkowego biegły rzeczoznawca majątkowy w zakresie wyceny nieruchomości. 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2022-01-07
Dokument wytworzony przez: Wydział Mienia (WM)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Natalia Żadziłko
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 maja 2008 09:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 3776
07 stycznia 2022 14:07 (Natalia Żadziłko) - Aktualizacja danych sprawy.
07 stycznia 2022 13:10 (Natalia Żadziłko) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja informacji
24 marca 2021 12:44 (Natalia Żadziłko) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja informacji