Giżycka Karta Mieszkańca

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

 

1. Dokument tożsamości.

2.     Pierwsza strona zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczona przez Urząd Skarbowy w Giżycku (zawierającą prezentatę – pieczęć Urzędu Skarbowego lub w przypadku rozliczania zeznania PIT drogą elektroniczną – wydrukowaną pierwszą stronę PIT oraz wydrukowane Urzędowe Poświadczenie Odbioru), a w sytuacji osoby, która w trakcie roku rozliczeniowego zamieszkała na terenie miasta Giżycka i dotychczas rozliczała się w poprzednim miejscu zamieszkania, wnioskodawca przedkłada zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3.

3.     W przypadku osób uczących się powyżej 18. roku życia i kontynuujących naukę do 25. roku życia – do wglądu dokument potwierdzający kontynuację nauki (indeks lub ważna legitymacja, bądź inny dokument).

4.     W przypadku osób otrzymujących zasiłek stały z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku – decyzja o zasiłku stałym.

5.   Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie Giżyckiej Karty Mieszkańca.

 

Miejsce złożenia dokumentów

1.     Urząd Miejski w Giżycku Punkt Obsługi Klienta pok. nr 7.

2.     Mailowo w postaci skanów lub wyraźnych zdjęć na adres gkm@gizycko.pl.

Opłaty

1.     Złożenie wniosku o wydanie GKM – bezpłatnie.

2.     W razie zagubienia, utraty karty lub jej zniszczenia duplikat wydaje się za opłatą w wysokości 30 zł.

Termin i sposób załatwienia

  1. Wnioski o wydanie GKM oraz dystrybucja GKM prowadzona jest:
    a. w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Giżycku, al. 1 Maja 14, parter pokój nr 7 (składanie wniosków, wydawanie kart),
    b. w Biurze Promocji i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Giżycku, al. 1 Maja 14, I piętro pokój nr 116 (weryfikacja wniosków),
    c. w innych punktach wskazanych przez Organizatora Programu.
  2. Odbiór GKM następuje osobiście, bądź przez upoważnioną przez wnioskodawcę osobę, która zobowiązana jest do weryfikacji swojej tożsamości na podstawie okazanego dokumentu tożsamości. Odbiór GKM osób niepełnoletnich, dokonywany jest przez wnioskodawcę - rodzica lub opiekuna prawnego.
  3. Z racji personalizacji kart poza urzędem, czas oczekiwania na kartę to ok. 2 tygodnie, maksymalnie 1 miesiąc.

 

Podstawa prawna

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Inne informacje

 

  1. Do otrzymania GKM uprawnieni są:
    a. każdy mieszkaniec Giżycka, który:
    - rozlicza podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Giżycku i deklaruje w swoim zeznaniu podatkowym, że jego miejscem stałego zamieszkania jest miasto Giżycko lub
    -otrzymuje zasiłek stały z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku,
    b. członkowie rodziny osoby wymienionej w pkt. a, nieuzyskujący dochodów lub osiągający dochód nieopodatkowany, których miejscem stałego zamieszkania jest miasto Giżycko:
    -  współmałżonek,
    - dzieci (bądź osoby będące pod opieką prawną) do ukończenia 18. roku życia, zaś kontynuujący naukę do 25. roku życia.

2.     Szczegółowy regulamin pod linkiem https://gizycko.pl/regulamin-gizyckiej-karty-mieszkanca/

3.     Kontakt w przypadku dodatkowych pytań:

Katarzyna Zadroga
Urząd Miejski w Giżycku
Biuro Promocji i Polityki Społecznej (pok. nr 116)

tel. 798 617 629,  87 7324 137/152, 

e-mail: katarzyna.zadroga@gizycko.pl

www.gkm.gizycko.pl

 

Formularze i załączniki

1.     Formularz wniosku o wydanie Giżyckiej Karty Mieszkańca

2.     Formularz wniosku o wydanie Giżyckiej Karty Weterana

3.     Formularz wniosku o wydanie Giżyckiej Karty Honorowej

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 20.01.2022
Dokument wytworzony przez: Biuro Promocji i Polityki Społecznej (BPS)
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Katarzyna Zadroga
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 stycznia 2022 13:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Kulas-Szyrmer
Ilość wyświetleń: 852
20 stycznia 2022 14:17 (Małgorzata Kulas-Szyrmer) - Aktualizacja danych sprawy.
20 stycznia 2022 14:15 (Małgorzata Kulas-Szyrmer) - Aktualizacja danych sprawy.
20 stycznia 2022 14:05 (Małgorzata Kulas-Szyrmer) - Aktualizacja danych sprawy.