Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o sprostowanie treści aktu stanu cywilnego

2. Jeśli sprostowanie będzie dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego - należy załączyć oryginalny dokument wraz z urzędowym tłumaczeniem

 

Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstepnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego w Giżycku, Kierownik USC oraz Zastępca Kierownika USC, pok. 2 (parter), tel. 798 612 975,  87 7324 156

Opłaty

- odpis zupełny po sprostowaniu – 39 zł

 

Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego:
64 1240 5787 1111 0010 5856 4306.
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

 

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie

Podstawa prawna

art. 35 ustawy z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 kwietnia 2008 16:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 6482
17 kwietnia 2025 10:33 (Iwona Wojciulewicz) - Aktualizacja danych sprawy.
09 kwietnia 2025 12:26 (Iwona Wojciulewicz) - Dodanie załącznika.
09 kwietnia 2025 12:26 (Iwona Wojciulewicz) - Dodanie załącznika.