Komisja Rewizyjna w składzie:
1. Ryszard Błoszko - przewodniczący komisji,
2. Bogdan Górski - wiceprzewodniczący komisji,
3. Mirosław Boć - członek komisji,
4. Zdzisław Gagajek - członek komisji,
5. Krzysztof Korczyk - członek komisji,
6. Jadwiga Mistera - członek komisji,
7. Izabella Walasek - członek komisji.
pracowała na podstawie zatwierdzonego przez Radę Miejską w Giżycku planu pracy na 2007 rok a ponadto wykonała czynności kontrolne zlecone uchwałą nr VI/22/07 Rady Miejskiej.
Komisja Rewizyjna w ciągu roku odbyła 14 protokołowanych posiedzeń a także
przeprowadziła 9 kontroli problemowych, 3 kontrole kompleksowe, 3 oceny pracy oraz rozpatrzyła trzy skargi.
I. Kontrole problemowe.
1) kontrola budżetu w Urzędzie Miasta, dokonana przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Olsztynie, zakończona została wydaniem 31 zaleceń pokontrolnych. Zalecenia zrealizowano.
2) kontrola kształtowania polityki przestrzennej w gminie w okresie 11.07.2003 do 30.06.2006 r. w Urzędzie Miasta, przeprowadzona przez Najwyższą Izbę Kontroli Delegatura w Olsztynie. Zwrócono uwagę na brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo-rolniczego, znajdującego się w południowej części miasta nad jeziorem Niegocin mimo podjętej przez Radę w październiku 2001 r. uchwały o przystąpieniu do sporządzenia mpzp oraz opracowania jego projektu. Ponadto wytknięto nieuzasadnioną opieszałość urzędu w wydawaniu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o warunkach zabudowy. Stwierdzono. Iż tylko 28% decyzji wydanych jest w terminie 1 miesiąca, 38% w terminie od 1 do 2 miesięcy, a 34% powyżej 2 miesięcy.
3) kontrola Powiatowego Inspektora Sanitarnego przeprowadzona była w zakresie nadzoru sanitarnego cmentarzy komunalnych i nieprawidłowości nie stwierdziła.
4) kontrola Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi Urzędu Wojewódzkiego dotyczyła budowy ulic na dzielnicy przemysłowej. Stwierdzono nieprawidłowości w zakresie naruszenia zasad zamówień publicznych (dotyczyło wyboru firmy projektowo-usługowo-kosztorysowej). Nieprawidłowość ta nie miała istotnego znaczenia i wpływu na przyznanie funduszy unijnych.
5) Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska kontrolował kanalizację deszczową miasta i wydał 3 zalecenia. Zalecenia zostały zrealizowane.
6) Starostwo Powiatowe w Giżycku przeprowadziło kontrolę stanowisk pracy d/s obrony cywilnej i spraw wojskowych stwierdzając 3 braki. Braki zostały usunięte.
Burmistrz Miasta odmówiła podpisania protokołu pokontrolnego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Giżycku z kontroli wybranych przetargów ( podpisanego przez wszystkich siedmiu członków Komisji Rewizyjnej ) i nie zwróciła Komisji 3 egzemplarzy tegoż protokołu. Wyjaśnienie pisemne odmowy podpisania protokołu przekazane komisji 22 listopada 2007 r. oraz wyjaśnienia ustne złożone na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w dniu 4 grudnia 2007 r. nie spowodowały zmiany stanowiska komisji w przedmiotowej sprawie i protokół nie został zmieniony.
7. W miesiącu listopadzie komisja przeprowadziła kontrolę w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Giżycku w zakresie wykorzystania dotacji z budżetu miasta. Dotacja wykorzystywana jest prawidłowo i uwag w tym zakresie nie było.
8. W miesiącu grudniu dokonano kontroli sposobu załatwiania skarg i wniosków mieszkańców oraz interpelacji, zapytań i wniosków radnych kierowanych do Burmistrza Miasta w 2007 r. W wyniku kontroli stwierdzono, że nie jest prowadzony rejestr wniosków mieszkańców a skargi są rejestrowane niekompletnie. Brakuje także przejrzystego i kompletnego rejestru interpelacji i zapytań radnych. Zalecono Burmistrzowi Miasta uszczegółowienie zasad rejestrowania skarg i wniosków tak, aby to było zgodne z kodeksem postępowania administracyjnego, regulaminem organizacyjnym Urzędu Miejskiego i ułatwiało kontrolę przebiegu i terminu ich załatwiania. Komisja postuluje aby wprowadzić rejestr wszystkich interpelacji i zapytań radnych ( zarówno pisemnych jak i ustnych składanych podczas obrad sesji) w układzie np.: data, sprawa, pytający radny, udzielający odpowiedzi. Zasugerowano też aby w ramach powszechnego udostępniania informacji publicznych rejestr ten znajdował się w BIP Giżycko.
II. Kontrole kompleksowe.
1.W miesiącu kwietniu Komisja Rewizyjna przeprowadziła kontrolę kompleksową w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Giżycku. Kontrole przeprowadzono w/g opracowanego programu kontroli zawierającego 21 tematów. Kontrolą objęto całokształt pracy jednostki. W wyniku czynności kontrolnych stwierdzono szereg działań niewłaściwych pod względem legalności, gospodarności, rzetelności i celowości. Przewodniczący Rady Miejskiej kopię protokołu pokontrolnego przekazał wszystkim radnym. Najważniejsze nieprawidłowości wykazane w protokole pokontrolnym to:
● statut MOSiR nie spełnia aktualnych wymagań prawnych i nie jest adekwatny do roli i zakresu działań jednostki,
● zakres czynności dyrektora MOSiR nie jest adekwatny do statutu i rzeczywiście wykonywanych obowiązków,
● zatrudnienie w jednostce jest niezgodne ze strukturą organizacyjną i przepisami o pracownikach samorządowych,
● akta osobowe prowadzone są niestarannie,
● brak protokołów zdawczo – odbiorczych przejmowanych obiektów,
● brak książek obiektów budowlanych oraz protokołów badań i sprawdzeń,
● niestaranność w prowadzeniu ksiąg inwentarzowych,
● niegospodarność (m.in. brak 2 komputerów- wypożyczonych bez pokwitowań),
● nieumiejętność wykorzystania środków przyznanych na remonty i modernizację.
2. W miesiącu maju Komisja Rewizyjna przeprowadziła dwie kontrole kompleksowe ( w Przedszkolu Miejskim nr 1 i Przedszkolu Miejskim nr 4). Kontrole wypadły pozytywnie i istotnych zastrzeżeń do pracy tych jednostek nie było. Komisja zwróciła jedynie uwagę na potrzebę ujednolicenia procedur w zakresie ewidencjonowania darowizn oraz rewindykacji zaległych należności za pobyt dzieci w przedszkolu.
III. Kontrole sprawdzające.
IV. Działalność kontrolna polegająca na ocenie działalności Burmistrza Miasta.
1. W dniu 21 marca 2007 r. ocenie poddano wykonanie przez Burmistrza Miasta uchwał podjętych w 2006 r. przez Radę Miejską w Giżycku. Na 131 uchwał podjętych przez Radę Miejską w 2006 r. 100 uchwał powierzono wykonaniu Burmistrzowi Miasta. Komisja Rewizyjna stwierdziła, że do dnia kontroli Burmistrz Miasta nie wykonała pięciu uchwał.
2. W marcu 2007 r. Komisja Rewizyjna dokonała oceny jakości projektów uchwał przedkładanych z inicjatywy Burmistrza Miasta Radzie Miejskiej do uchwalenia. Stwierdzono, że 5 uchwał zostało uchylonych przez organ nadzoru.
3. W kwietniu Komisja Rewizyjna dokonała kontroli wykonania budżetu Miasta za rok 2006 i sporządziła wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta.
V. Inne działania kontrolne nie przewidziane w planie pracy Komisji.
1. Komisja Rewizyjna rozpatrywała 3 skargi (2 na Burmistrza Miasta i 1 na kierownika jednostki organizacyjnej). W jednym przypadku komisja doprowadziła do ugody skarżącego z Burmistrzem Miasta i skarga została wycofana. W dwóch pozostałych przypadkach skargi zostały uznane przez komisję za bezzasadne a Rada Miejska stosownymi uchwałami podzieliła stanowisko Komisji Rewizyjnej.
2. Komisja Rewizyjna zapoznała się z postanowieniem Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie informującym Komisję o istotnych uchyleniach w pracy Burmistrza Miasta Giżycko. Burmistrz Miasta 6-krotnie podejmowała decyzję odmawiającą ustalenia warunków zabudowy na nowoprojektowany budynek i 6-krotnie Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzje te uchylało przekazując je do ponownego rozpatrzenia. Komisja przeprowadziła postępowanie wyjaśniające, celem ustalenia kto z pracowników ponosi odpowiedzialność za prowadzenie tej sprawy i jakie poniesie konsekwencje dyscyplinarne.
Protokoły, wnioski i dokumenty z działalności kontrolnej Komisji znajdują się w Biurze Rady Miejskiej i są dostępne dla każdego zainteresowanego.
Zgodnie z § 82 Statutu Miasta niniejsze, roczne sprawozdanie ze swojej działalności Komisja Rewizyjna sporządziła w dniu 22 stycznia 2008 r. i przekazała je Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Ryszard Błoszko
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku