Część nieruchomości położonej w Giżycku na Plaży Miejskiej wydzielonej z działki oznaczonej nr geod. działki 312/18 opisana w KW OL1G/00026017/5, oraz części działek o nr geod.312/7 i 312/17 opisanej w KW OL1G/00026019/9 o łącznej powierzchni ok. 4500 m².
Przeznaczenie: na powyższym terenie należy zlokalizować;
a) plac zabaw dla dzieci ( np.; mega szachy, mega puzzle, interaktywne urządzenia pozwalające na przeprowadzanie samodzielnych eksperymentów przez dzieci z zakresu praw fizyki np.;- optyka, akustyka itp.).
b) letnią kawiarenkę – w przypadku planowania budowy obiektów budowlanych wymagających w świetle przepisów Prawa Budowlanego uzyskania pozwolenia na budowę, przed złożeniem oferty – oferent zobowiązany jest uzyskać decyzję o warunkach zabudowy. Zawarta w ofercie koncepcja zagospodarowania dzierżawionej nieruchomości powinna uwzględniać wymogi zawarte w decyzji o warunkach zabudowy. Kopię decyzji o warunkach zabudowy należy załączyć do oferty. Letnia kawiarenka wraz z ewentualnym tzw. ” ogródkiem” nie może zajmować więcej niż 25% dzierżawionego terenu.
Dzierżawca zobowiązany jest także do wyremontowania i utrzymania budynku sanitariatu zlokalizowanego na działce, oraz wyposażenia w armaturę sanitarną i instalację oświetleniową. Budynek ten może pełnić wyłącznie funkcję sanitariatów.
Na dzierżawionym terenie istnieje bezwzględny zakaz organizowania dyskotek, sprzedaży i spożywania napojów alkoholowych oraz lokalizacji i korzystania z automatów do gier o niskich wygranych
Powierzchnia do zagospodarowania: około 4 500 m2 w granicach szkicu stanowiącego załącznik do obwieszczenia.
Wadium –3.000,00 zł;
Minimalny oferowany roczny czynsz – 45 450 zł netto;
Okres trwania dzierżawy -od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2022 roku.
Umowa dzierżawy może być wypowiedziana przez każdą ze stron na koniec roku kalendarzowego za uprzednim 6-miesiecznym okresem wypowiedzenia. Przedmiot dzierżawy nie jest objęty planem zagospodarowania przestrzennego.
Oferty należy składać w zamkniętych, nieidentyfikujących oferenta kopertach z adnotacją (dopiskiem) na kopercie „Przetarg na dzierżawę terenu z przeznaczeniem na plac zabaw i letnią kawiarenkę” w biurze MOSiR, w Giżycku, ul. Moniuszki 5 , 11-500 Giżycko, do dnia 2016.03.21 do godz. 10.00. Oferty złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.
Część jawna – otwarcie ofert odbędzie się w dniu 2016.03.21 o godz.10.10 w siedzibie MOSiR, w Giżycku.
Wadium należy wpłacić do dnia 2016.03.18 przelewem na konto 95 1240 5787 1111 0010 5868 4222. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na rachunek MOSiR.
Prawa i obowiązki stron określi umowa, która zostanie zawarta po rozstrzygnięciu przetargu.
ZAWARTOŚĆ OFERTY.
Oferta musi zawierać :
1. Informację o oferencie: imię, nazwisko i adres oferenta lub firmę (względnie nazwę) oraz siedzibę oferenta.
w zależności od statusu prawnego oferenta:
a) w przypadku osób fizycznych – imię i nazwisko, numer NIP, kopię umowy spółki cywilnej (o ile taka została zawarta);
b) w przypadku oferentów nie będących osobami fizycznymi – numer NIP, aktualny odpis z właściwego rejestru opatrzony
datą nie wcześniejszą niż 6 miesięcy przed jego złożeniem
2. Datę sporządenia oferty.
3. Ścisłe określenie przedmiotu oferty zawierające:
a) dokładne oznaczenie terenu będącego przedmiotem oferty w ramach terenu przeznaczonego do zagospodarowania będącego przedmiotem przetargu,
b) wysokość proponowanego czynszu netto (nie może być niższa niż wywoławczy roczny czynsz netto),
c) szczegółowy rodzaj proponowanej działalności oraz plan jej realizacji wraz z harmonogramem działań związanych z zagospodarowaniem terenu
d) koncepcją zagospodarowania wraz z formą wizualizacji obiektów i urządzeń wkomponowanych w teren objęty przedmiotem przetargu i ewentualną decyzją o warunkach zabudowy,
e) informacje czy urządzenia i obiekty wskazane w ofercie będą fabrycznie nowe czy też używane,
f) sposób zabezpieczenia należności wydzierżawiającego wobec dzierżawcy (w wysokości rocznego czynszu dzierżawnego), wybranego z podanego poniżej katalogu form zabezpieczenia:
- kaucja pieniężna,
- bezwarunkowa gwarancja bankowa,
- gwarancja ubezpieczeniowa,
- blokada środków pieniężnych na rachunku bankowym dzierżawcy,
g) termin rozpoczęcia działalności,
h) zakres nakładów, jakie zostaną ewentualnie dokonane przez przyszłego dzierżawcę dla potrzeb prowadzonej przez niego działalności oraz koncepcję adaptacji terenu na prowadzenie działalności ( wizualizacja)
4. Oświadczenie, że w stosunku do firmy nie wszczęto postępowania upadłościowego,
naprawczego, likwidacyjnego, innego niż przekształcenia lub połączenia;
5. Oświadczenie o niezaleganiu ze zobowiązaniami podatkowymi wobec organów
skarbowych oraz oświadczenie o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne
względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub o uregulowanym sposobie zapłaty
zaległości;
6. Oświadczenie o niezaleganiu z podatkami i opłatami lokalnymi wobec Gminy Miejskiej
Giżycko lub oświadczenie, że oferent nie był i nie jest zobowiązany do uiszczania
należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wobec Gminy Miejskiej Giżycko;
7. Oświadczenie o niefigurowaniu jako dłużnik w biurach informacji gospodarczej oraz
w przypadku osób fizycznych upoważnienie do wystąpienia do biur informacji
gospodarczej o ujawnienie informacji gospodarczych jej dotyczących;
8. Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu zawartymi w ogłoszeniu oraz
o przyjęciu ustalonych tam warunków bez zastrzeżeń;
9. Oświadczenie o zapoznaniu się przez oferenta ze stanem terenu, zlokalizowanego tam obiektu przeznaczonego na
sanitariaty oraz stanem drzewostanu stanowiących przedmiot przetargu i możliwościami prowadzenia na nich zamierzonej
działalności oraz nie wnoszeniu w tym zakresie zastrzeżeń;
10. Dowód wniesienia wadium;
11. Dodatkowo oferta może zawierać inne informacje dotyczące oferenta, terenu oraz związanego z nim zamierzenia
inwestycyjnego i planowanej działalności.
KRYTERIA WYBORU OFERT
Możliwa do uzyskania liczna punktów:
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów przyznawanych według poniższych kryteriów:
Lp. |
kryteria wyboru ofert |
Punktacja |
1. |
wysokość proponowanego czynszu netto
|
max. 40 punktów |
2. |
doświadczenie w proponowanej działalności
|
od 0 do 10 pkt |
3.
|
koncepcja zagospodarowania terenu (wizualizacja), w tym zakres planowanych nakładów, termin ich realizacji oraz termin rozpoczęcia działalności po ich wykonaniu - na letnią kawiarenkę - na plac zabaw
|
od 0 do 20 pkt od 0 do 30 pkt |
Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym oferentom za kryterium wysokości czynszu liczona jest według wzoru:
Czynsz
P c = P max * ---------------------------
Czynsz max
gdzie:
P c – punkty za czynsz
P max – maksymalna możliwa do uzyskania liczba punktów za czynsz (40 pkt)
Czynsz – oferowana kwota czynszu ocenianej oferty
Czynsz max – najwyższa oferowana kwota czynszu spośród ocenianych w części
Liczba punktów przyznanych przez komisję przetargową poszczególnym oferentom za pozostałe wskazane kryteria liczona jest według wzoru:
PCZK
P = ---------------------------
LCZK
gdzie:
P – punkty za dane kryterium;
PCZK – suma punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji;
LCZK – liczba członków komisji
W przypadku gdy wyliczona zgodnie z powyższymi wzorami liczba punktów nie stanowi liczby całkowitej, komisja przetargowa zaokrągla ją w górę do dwóch miejsc po przecinku.
POZOSTAŁE WARUNKI:
1. Przygotowanie terenu oraz budynku sanitariatów do prowadzenia działalności odbędzie się na koszt dzierżawcy (bez prawa żądania zwrotu poniesionych nakładów) i musi być uzgodnione z wydzierżawiającym. Dzierżawca nie może w żaden sposób naruszać elementów uzbrojenia technicznego istniejącego na dzierżawionym gruncie oraz musi zapewniać nieskrępowany do niego dostęp. W razie powstania konieczności dostępu do elementów uzbrojenia technicznego celem prowadzenia prac eksploatacyjnych lub budowy nowych urządzeń Dzierżawca zobowiązuje się niezwłocznie udostępnić grunt bez żądania opłat.
2. Dzierżawca nie może dokonywać zmian w drzewostanie znajdującym się na terenie objętym przedmiotem dzierżawy, a wszelkie zabiegi pielęgnacyjne i korekcyjne na drzewostanie muszą być uzgodnione z Wydzierżawiającym i wymagają jego zgody.
3. Na prowadzenie określonej, zamierzonej przez dzierżawcę działalności należy uzyskać wszelkie wymagane prawem pozwolenia.
4. Zastrzega się, że dzierżawca nie będzie zgłaszał wobec Gminy Miejskiej Giżycko jakichkolwiek roszczeń związanych z ewentualnym nieuzyskaniem wymaganych prawem pozwoleń do realizacji przedsięwzięcia będącego przedmiotem przetargu.
5. Do czynszu dzierżawnego ustalonego w drodze przetargu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z ze. zm.) zostanie doliczony podatek VAT, który na dzień zawarcia umowy jest określony w wysokości 23%. Czynsz dzierżawny będzie ulegał podwyższeniu na kolejny rok kalendarzowy o podany w komunikacie Prezesa GUS stopień odpowiadający wysokości wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów w stosunku do roku poprzedniego. Pierwsza waloryzacja nastąpi od dnia 1 stycznia 2017 r. W przypadku gdy Wydzierżawiający odstąpi od zawiadomienia o podwyższeniu czynszu w danym roku czynsz może ulec podwyższeniu w kolejnych latach o skumulowaną wartość wymienionego wskaźnika GUS za każdy rok.
6. Należności przysługujące Wydzierżawiającemu od Dzierżawcy na podstawie niniejszej umowy będą zabezpieczone kaucją w wysokości 15 000,00 zł. którą Dzierżawca ma obowiązek wnieść przed podpisaniem umowy na konto Wydzierżawiającego.
7. Wpłacona przez Dzierżawcę kaucja, nie podlega oprocentowaniu.
8. Do obowiązków dzierżawcy będzie należało uiszczanie podatku od nieruchomości oraz innych ciężarów i opłat o charakterze publicznoprawnym wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
9. Czynsz dzierżawny płatny będzie w wysokości proporcjonalnej do czasu trwania umowy w danym roku kalendarzowym, do 31 marca każdego roku, na podstawie faktury VAT. Czynsz za rok 2016 zostanie zapłacony przed dniem podpisania umowy.
10. Sposób wykorzystywania nieruchomości po zawarciu umowy w zakresie prowadzenia oferowanej działalności nie może powodować uciążliwości w funkcjonowaniu i korzystaniu z nieruchomości sąsiednich przez ich użytkowników lub zakłócać spokoju mieszkańcom poprzez np. hałas.
11. Oferent przed przystąpieniem do przetargu zobowiązany jest do zapoznania się ze stane nieruchomości oraz możliwościami prowadzenia na niej zamierzonej działalności (stan drzewostanu, wymagania techniczno – sanitarne itp.)
12. Nakłady konieczne lub ulepszenia nieruchomości poczynione dla potrzeb prowadzonej przez przyszłego dzierżawcę działalności, dokonywane będą przez niego po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody wydzierżawiającego i wszystkich wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń i opinii, we własnym zakresie i na własny koszt bez prawa dochodzenia ich zwrotu od wydzierżawiającego zarówno w trakcie trwania umowy, jak i po jej ustaniu.
13. Oferent przed przystąpieniem do przetargu zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami przetargu.
14. Umowę dzierżawy należy podpisać w terminie wyznaczonym przez wydzierżawiającego, jednak nie później niż w terminie jednego miesiąca od daty rozstrzygnięcia przetargu, pod rygorem odstąpienia przez organizatora przetargu od zawarcia umowy dzierżawy oraz przepadku wpłaconego wadium na rzecz Gminy Miejskiej Giżycko. Rozstrzygnięcie przetargu stanowi data upowszechnienia informacji o wyniku przetargu opublikowana na stronie internetowej www.bip.gizycko.pl w dziale przetargi oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń siedzibie MOSiR ul. Moniuszki 5, w Giżycku. Publikacja informacji o wyniku przetargu oraz zawiadomienia o terminie i miejscu zawarcia umowy dzierżawy na wymienionej stronie internetowej będzie równoznaczna z dostarczeniem ich oferentom.
15. Obowiązek uzyskania zgód, opinii, zezwoleń lub decyzji stosownych podmiotów
i organów w przedmiocie możliwości prowadzenia zamierzonej działalności ciąży na dzierżawcy.
16. Dzierżawca ma obowiązek wnoszenia należności za dzierżawę nieruchomości oraz opłat eksploatacyjnych od początku obowiązywania umowy bez względu na stan realizacji procesu inwestycyjnego zmierzającego do przystosowania nieruchomości do prowadzenia zamierzonej działalności.
17. Ogłaszającemu przetarg przysługuje, w ramach wymienionych kryteriów, prawo swobodnego wyboru ofert lub uznania, że przetarg nie dał rezultatu.
18. Ogłaszający przetarg ma prawo do;
a) zamknięcia postępowania bez wyboru oferty oraz bez podania przyczyny braku
wyboru- oferentowi nie przysługują w związku z tym jakiekolwiek roszczenia z tytułu
niewybrania oferty oraz braku podania przyczyn
b) unieważnienia postępowania na każdym etapie – oferentowi nie przysługują w związku
z takim unieważnieniem jakiekolwiek roszczenia z tytułu unieważnienia postępowania
c) swobodnego wyboru ofert w ramach kryteriów postępowania lub uznania,
że postępowanie nie dało rezultatu
d) zmiany terminów wyznaczonych w ogłoszeniu
e) żądania szczegółowych informacji i wyjaśnień od oferentów na każdym etapie
postępowania
f) wyłącznej interpretacji zapisów ogłoszonego postępowania jak również jego załącznika
19. Wadium wpłacone przelewem przez oferenta, który wygrał przetarg zalicza się na poczet czynszu, a wadia wpłacone przez pozostałych oferentów zwracane są niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu, na konto, z którego dokonano przelewu.
20.Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy Miejskiej Giżycko w razie uchylenia się przez oferenta, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy, w terminie i miejscu wyznaczonym przez MOSiR Giżycko.
21. Oferta i wszystkie oświadczenia winny być podpisane przez oferenta.
22. W przypadku niedopełnienia któregokolwiek z warunków podmiot wygrywający przetarg traci wpłacone wadium oraz traci prawo do zawarcia umowy dzierżawy.
23. Komisja przetargowa rozpatruje złożone oferty w dwóch etapach:
a) w pierwszej - części jawnej:
- stwierdza prawidłowość ogłoszenia przetargu,
- ustala i podaje liczbę otrzymanych ofert oraz sprawdza dowody wniesienia wadium,
- otwiera koperty z ofertami oraz sprawdza kompletność złożonych ofert,
- przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia zgłaszane przez oferentów; możliwe
w szczególności jest uzupełnienie oferty o oświadczenia, o zgodności kopii
dokumentów z oryginałem,
- weryfikuje oferty i ogłasza, które oferty zostały zakwalifikowane do części niejawnej
przetargu,
- zawiadamia oferentów o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,
- zawiadamia oferentów o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu;
b) w drugiej - części niejawnej:
- dokonuje szczegółowej analizy ofert oraz wybiera najkorzystniejszą z nich
lub stwierdza, że nie wybiera żadnej ze złożonych ofert;
Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do części niejawnej przetargu, jeżeli:
a) oferta nie odpowiada warunkom przetargu,
b) została złożona po wyznaczonym terminie,
c) jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści (z przeróbkami lub skreśleniami),
24. Komisja przetargowa dokonuje analizy i kwalifikacji ofert w terminie nie dłuższym
niż 21 dni od daty otwarcia ofert.
25. W przypadku złożenia ofert z tą samą wysokością czynszu i równorzędnymi pozostałymi
warunkami, Komisja przetargowa organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony
do oferentów, którzy złożyli te oferty.
26. Postępowanie prowadzone przez komisję przetargową kończy protokół wskazujący
propozycję wybranej oferty lub stwierdzający niedokonanie wyboru ze wskazaniem
przyczyn.
27. Umowa dzierżawy nie będzie zawarta, a wadium ulegnie przepadkowi na rzecz Gminy,
w przypadku stwierdzenia, że złożone przez uczestnika przetargu, dokumenty,
oświadczenia lub informacje są nieprawdziwe lub zostały podrobione lub przerobione.
28. Protokół o wyborze oferenta, stanowi podstawę do zawarcia umowy dzierżawy
nieruchomości. Niezatwierdzenie protokołu przez dyrektora MOSiR jest równoznaczne
w skutkach z zamknięciem przetargu bez wyboru którejkolwiek z ofert.
29. Szczegółowych informacji o przetargu udziela dyrektor MOSiR Marian Mieńko
w siedzibie przy ul. Moniuszki 5 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku