![]() |
|
|
na wykonanie audytu zewnętrznego projektu
Do udzielenia zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 14 000 euro (art. 4 pkt 8 ustawy).
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Miejska Giżycko (Beneficjent)
Urząd Miejski w Giżycku (podmiot realizujący projekt)
al. 1 Maja 14,
11-500 Giżycko
tel. 087 7324 113; fax. 0 87 428 52 41
e-mail: urzad@gizycko.pl
Osoba do kontaktów:Ewa Kuliś– Zastępca Naczelnika Wydziału Techniczno – Inwestycyjnego – tel. 087 7324 120
NR POSTEPOWANIA
Znak sprawy - WT.042.16.1.13.2013.MF
NR PROJEKTU:
WND-RPWM.04.02-28-021/10
WARTOŚĆ PROJEKTU:
Całkowita wartość projektu – 3 310 122,64 zł
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – 1 947 235,89 zł
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu pn. „Budowa ciągu pieszego wraz z tarasem widokowym przy rewitalizowanym nabrzeżu jeziora Niegocin w Giżycku” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 4 – „Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miasta”, Działanie 4.2 „Rewitalizacja miast” Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z projektu ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięcia założonych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie. Audyt powinien przebiegać zgodnie z dokumentem: „Wytyczne dla Beneficjentów dotyczące standardów audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013”Olsztyn, dnia 13 kwietnia 2010 r.
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
- czas trwania czynności audytowych w siedzibie Beneficjenta: 5 dni roboczych;
- orientacyjny termin przystąpienia do czynności audytowych: 14-31 października 2013 r.
- termin zakończenia zamówienia tj. dostarczenia ostatecznej wersji sprawozdania do dnia 30 listopada 2013 r.
O dokładnym terminie wykonania audytu Wykonawca zostanie powiadomiony faxem oraz pisemnie 7 dni przed wykonaniem zlecenia.
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA:
Podstawę wypłaty wynagrodzenia będzie stanowić wystawiona przez Wykonawcę faktura VAT lub rachunek za wykonanie prac audytorskich potwierdzonych sprawozdaniem z audytu przygotowanym wg dokumentu „Wytyczne dla Beneficjentów dotyczące standardów audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013”Olsztyn, dnia 13 kwietnia 2010 r.
Zapłata za wykonanie zamówienia będzie zrealizowana przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Audytora w fakturze lub rachunku w następujący sposób:
- 80% wynagrodzenia po otrzymaniu raportu końcowego i/lub opinii zawierającej wnioski z audytu dla projektu Podstawą do wystawienia rachunku jest pisemne potwierdzenie odbioru wyników badania przez Zamawiającego .
- 20% wynagrodzenia po akceptacji raportu przez Instytucję Zarządzającą RPO WiM 2007-2013 nie później niż do 28.12.2013
- termin płatności 21 dni od daty dostarczenia Zmawiającemu prawidłowo wystawionej faktury lub rachunku.
WYMOGI UDZIAŁU WYKONAWCÓW:
1) O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy posiadają niezbędne kwalifikacje i doświadczenie i dysponują osobami (minimum dwie osoby – w tym biegły rewident) zdolnymi do wykonania zlecenia.
2) Przez wykonawców o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu należy rozumieć podmioty posiadające:
a) kwalifikacje do realizacji zadań o podobnym charakterze,
b) doświadczenie:
- w zakresie audytowania projektów, w których podejmowane były działania o podobnym charakterze,
- związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych,
- w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego.
3) Wykonawca ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zobligowany jest do złożenia:
a) wykazu wykonywanych audytów projektów wraz z terminem ich wykonania,
b) wykazu osób (minimum dwóch osób – w tym biegły rewident), które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia,
c) potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego.
4) Powyższe dokumenty powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację zlecenia, jak również podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia.
5) Audyt przeprowadzają podmioty, które m.in.:
a) uprawnione są do badania sprawozdań finansowych na mocy ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych
b) do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (tj. Dz. U. z 2009r.,Nr 77, poz.649.),
c) posiadają kwalifikacje zawodowe do przeprowadzenia audytu wewnętrznego zgodnie z ustawą z 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249 poz.2104 z 2005r. z późn. zm.),
d) w latach 2003-2006 zdały przed komisją powołaną w Ministerstwie Finansów egzaminy pozwalające na wykonywanie zawodu audytora wewnętrznego oraz
- posiadają pełną zdolność do czynności prawnych i korzystają z pełni praw publicznych,
- nie były karane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) Mając na uwadze poprawność i kompleksowość audytu jednym z członków zespołu audytowego musi być osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
BEZSTRONNOŚĆ I NIEZALEŻNOŚĆ WYKONAWCY AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO
1) Wykonawca audytu zewnętrznego oraz osoby uczestniczące w przeprowadzeniu audytu muszą spełnić wymóg bezstronności i niezależności od badanego Beneficjenta. Pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu takich okoliczności, składa zarówno wykonawca audytu zewnętrznego jak i osoba przeprowadzająca audyt.
2) Niniejsze oświadczenie stanowią załączniki do umowy podpisanej pomiędzy Beneficjentem a wykonawcą audytu zewnętrznego.
3) Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli wykonawca audytu zewnętrznego (dotyczy również osób uczestniczących w przeprowadzeniu audytu):
a) posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Beneficjenta RPO WiM lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę dotycząca audytu zewnętrznego projektu,
b) jest lub w ciągu ostatnich 3 lat przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem Beneficjenta albo jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej,
c) w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego,
d) osiągnął, chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych – nie dotyczy to pierwszego roku działalność podmiotu przeprowadzającego audyt,
e) jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych Beneficjenta albo zatrudnienia przy prowadzeniu audytu takie osoby,
f) jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację , zarządzanie przedmiotowym projektem,
g) pozostaje lub w ciągu ostatnich 3 lat pozostawał w stosunku pracy lub zlecenia z przynajmniej jedną z wymienionych instytucji zaangażowanych we wdrażanie RPO WiM tj.: IZ, IP, IP II,
h) jest ekspertem umieszczonym w Bazie ekspertów RPO WiM,
i) z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności.
4) Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w stosunku do wszystkich wymienionych instytucji tj.: IZ, IP, IP II. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy lub zlecenia z przynajmniej jedną z wymienionych instytucji tj.: IZ, IP, IP II osób wykonujących audyt zewnętrzny.
DOKUMENTY DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA MOŻNA POBRAĆ:
a) w siedzibie Zamawiającego:
Wydział Techniczno – Inwestycyjny – pok. 113, Urząd Miejski w Giżycku, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
b) ze strony internetowej Gminy Miejskiej Giżycko:
www.bip.gizycko.pl
KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Cena – 100%
TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Data: 24.09.2013 r. Godzina: 11:00
MIEJSCE:
Urząd Miejski w Giżycku, pok. Nr 104 (sekretariat)
al. 1 Maja 14
11-500 Giżycko
WARUNKI OTWARCIA OFERT:
Data: 24.09.2013 Godzina: 11:15
Projekt pn. „Budowa ciągu pieszego wraz z tarasem widokowym przy rewitalizowanym nabrzeżu jeziora Niegocin”
jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku