Plan działania Urzędu Miejskiego w Giżycku na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021, sporządzono w oparciu o:
Lp. |
Zakres działalności |
Osoba/jednostka odpowiedzialna |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Powołanie Koordynatorów ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|
Burmistrz Miasta Giżycka.
|
Zarządzenie Nr 434/2020 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 30 września 2020 r. w sprawie wyznaczenia koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Giżycku.
Opublikowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu bip.gizycko.pl. |
30 września 2020 r.
|
2. |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynatorzy do spraw dostępności w zakresie dostępności: |
Sporządzenie planu i przekazanie do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Giżycka. |
28 lutego 2021r. |
3. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami 1. architektonicznej, |
Koordynatorzy do spraw dostępności w zakresie dostępności: Pracownicy Biura Obsługi Interesantów oraz Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu.
|
Dostosowanie Biuletynu Informacji Publicznej i oficjalnej strony Urzędu i aplikacji do wymogów określonych w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego. Bieżąca reakcja na pojawiające się problemy w zakresie dostępności oraz zgłaszanie |
31 marca 2025 r.
|
4. |
Dokonanie analizy stanu obiektu Urzędu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynatorzy do spraw dostępności |
Przegląd stanu dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym i informacyjno-komunikacyjnym. Zgromadzenie danych Oszacowanie kosztów prac niezbędnych do wykonania w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (we współpracy |
28 lutego2021 r. |
5. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania obiektu Urzędu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności. |
Koordynatorzy do spraw dostępności |
Opracowanie stanowiska Ewentualna aktualizacja sporządzonej deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Konsultacja z Burmistrzem Miasta Giżycka w zakresie ewentualnego przeprowadzenia audytu przez zewnętrzną wyspecjalizowaną firmę nt. dostępności architektonicznej obiektu Urzędu. |
31 marca 2021r. |
6. |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne. |
Koordynatorzy do spraw dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu wynikającej z zapisów art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ze wskazaniem dostępu alternatywnego. |
28 lutego 2021 r. |
7 |
Monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Giżycku, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynatorzy do spraw dostępności |
Spotkania w siedzibie Urzędu z udziałem specjalistów. Udostępnianie adresów stron internetowych do instytucji realizujących pośrednio zadania wynikające z Ustawy. |
Realizacja |
8 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu. |
Koordynatorzy do spraw dostępności |
Gromadzenie danych |
Realizacja |
9. |
Sporządzenie Raportu |
Koordynatorzy do spraw dostępności |
Przekazanie sporządzonego Raportu (sporządzonego na formularzu ustalonym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego) do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Giżycka. Przekazanie zatwierdzonego Raportu do odpowiedniego podmiotu. Publikacja Raportu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. |
Pierwszy do 31 marca 2021 r. Kolejne w terminach ustalonych w art. 11 Ustawy. |
Koordynator do spraw dostępności:
Justyna Maciejewska-Kucfir
Mirosław Domysławski
Marcin Buko
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku