Komunikaty

Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2021 w Urzędzie Miejskim w Giżycku

Plan działania Urzędu Miejskiego w Giżycku na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021, sporządzono w oparciu o:

  1. przepisy Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom
    ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062),
  2. przepisy Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
    i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).

 

Lp.

Zakres działalności

Osoba/jednostka odpowiedzialna

Sposób realizacji

Termin realizacji

1.

Powołanie Koordynatorów ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 




Przekazanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych Koordynatora do spraw dostępności.

Burmistrz Miasta Giżycka.






Sekretarz Miasta Giżycka.

 

Zarządzenie Nr 434/2020 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 30 września 2020 r. w sprawie wyznaczenia koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Giżycku.

 

Opublikowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu bip.gizycko.pl.

30 września 2020 r.






30 września 2020 r.

2.

Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności

 w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Sporządzenie planu i przekazanie do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Giżycka.

28 lutego 2021r.

3.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami
w zakresie dostępności:

1. architektonicznej,
2. cyfrowej,
3. informacyjno-komunikacyjnej.

Koordynatorzy do spraw dostępności w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej wraz ze Służbą Informatyczną Urzędu.

Pracownicy Biura Obsługi Interesantów oraz Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu.

 

Dostosowanie Biuletynu Informacji Publicznej i oficjalnej strony Urzędu i aplikacji do wymogów określonych w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego.

Bieżąca reakcja na pojawiające się problemy w zakresie dostępności oraz zgłaszanie
o tych problemach, propozycja rozwiązań.

31 marca 2025 r.










Realizacja
w całym okresie działania Koordynatora

 

 

4.

Dokonanie analizy stanu obiektu Urzędu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Przegląd stanu dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym i informacyjno-komunikacyjnym.

Zgromadzenie danych
w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód
w dostępności dla osób
ze szczególnymi potrzebami oraz informacji dotyczących ich usunięcia.

Oszacowanie kosztów prac niezbędnych do wykonania w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (we współpracy
z pracownikami do spraw gospodarczych w Urzędzie).

28 lutego2021 r.

5.

Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania obiektu Urzędu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Opracowanie stanowiska
i koncepcji dalszego działania
i przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Giżycka.

Ewentualna aktualizacja sporządzonej deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Konsultacja z Burmistrzem Miasta Giżycka w zakresie ewentualnego przeprowadzenia audytu przez zewnętrzną wyspecjalizowaną firmę nt. dostępności architektonicznej obiektu Urzędu.

31 marca 2021r.

6.

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Podanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu wynikającej z zapisów art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ze wskazaniem dostępu alternatywnego.

28 lutego 2021 r.

7

Monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Giżycku, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Spotkania w siedzibie Urzędu z udziałem specjalistów.

Udostępnianie adresów stron internetowych do instytucji realizujących pośrednio zadania wynikające z Ustawy.

Realizacja
w całym okresie działania Koordynatora

8

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Gromadzenie danych
w zakresie realizacji podejmowanych działań
w sposób ciągły/na bieżąco.

Realizacja
w całym okresie działania Koordynatora

9.

Sporządzenie Raportu
o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami -zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Przekazanie sporządzonego Raportu (sporządzonego na formularzu ustalonym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego) do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Giżycka.

Przekazanie zatwierdzonego Raportu do odpowiedniego podmiotu.

Publikacja Raportu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.

Pierwszy do 31 marca 2021 r. Kolejne w terminach ustalonych w art. 11 Ustawy.

Koordynator  do spraw  dostępności:

Justyna Maciejewska-Kucfir

Mirosław Domysławski

Marcin Buko

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 lutego 2021 14:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosław Domysławski
Ilość wyświetleń: 836
05 lutego 2021 14:31 (Mirosław Domysławski) - Opublikowanie dokumentu.
05 lutego 2021 14:31 (Mirosław Domysławski) - Usunięcie załącznika [plan_dzialania_na_rzecz_poprawy_zapewniania_dostepnosci_osobom_ze_szc zegolnymi_potrzebami.pdf] z dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
05 lutego 2021 14:30 (Mirosław Domysławski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument nieopublikowany)