Przedmiot działalności i kompetencje

Kompetencje i zadania

Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępców, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację swoich zadań.

Do zadań Burmistrza należy przede wszystkim:
1) wykonywanie budżetu,
2) gospodarowanie mieniem komunalnym,
3) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej,
4) określenie sposobu wykonywania uchwał,
5) wydawanie zarządzeń,
6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
7) wykonywanie zadań zleconych,
8) sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
9) nadzór nad sprawami bhp.

Burmistrz:
- wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- może upoważnić swoich Zastępców, Sekretarza, Skarbnika lub pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej;
- zapewnia przestrzeganie prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;
- pełni merytoryczny nadzór nad wydziałami Urzędu;
- udziela informacji środkom masowego przekazu o prowadzonej polityce Miasta.





Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Kulas
Ilość wyświetleń: 2211
12 marca 2008 23:04 (Małgorzata Kulas) - Utworzenie dokumentu