STRATEGIA 2007 – 2010 (KONTYNUACJA)
Drodzy Państwo! Nie trzeba chyba nikogo przekonywać jak ważnym elementem rozwoju Giżycka, jako miejscowości turystycznej, jest szeroko pojęta promocja i tworzenie pozytywnego wizerunku. Dziewiąty rozdział "Założeń kierunkowych społeczno-gospodarczego rozwoju miasta Giżycka na lata 2007 – 2010" jest w całości poświęcony tej problematyce.
Ze względu na olbrzymi wpływ mediów na opinię publiczną oraz kształtowanie się różnorakich mód, dotyczących form wypoczynku, wiele uwagi pragniemy poświęcić na interaktywne kontakty medialne i działania promocyjne w mediach, tworzące odpowiedni, pozytywny wizerunek miasta, coś na kształt – "marki Giżycko". Działania te chcemy realizować poprzez patronaty medialne, relacje i audycje telewizyjne oraz radiowe, publikacje w dziennikach i periodykach o zasięgu regionalnym, ogólnokrajowym, i zagranicznym oraz w pismach specjalistycznych, a także aktywność internetową. Istotną rolę promocyjną odgrywać będą również przedsięwzięcia kulturalno-rozrywkowe, sportowe i inne, współorganizowane z mediami. W promocji medialnej chcemy wyjść poza schemat zwykłej informacji i przygotowywać gotowe materiały prasowe, promujące miasto i region, przekazywane do wykorzystywania dziennikarzom.
Promocja turystyczna naszego miasta ma bardzo szeroki zakres. Już dawno minęły czasy, gdy ograniczała się ona wyłącznie do wydawania folderów. Oprócz wydawnictw promocyjnych tworzeniu pozytywnego wizerunku Giżycka, jako miejscowości turystycznej ma służyć inicjowanie atrakcyjnych imprez kulturalnych, rekreacyjnych, sportowych oraz wszelkich realizacji, sprzyjających rozwojowi turystyki. W ten zakres wchodzi również organizacja konferencji, spotkań i seminariów dotyczących rozwoju turystyki w regionie Wielkich Jezior Mazurskich oraz wszelkie formy działań aktywizujących lokalne podmioty turystyczne. Wielkie znaczenie ma tutaj zarówno współpraca z lokalnymi stowarzyszeniami, agencjami oraz sąsiednimi samorządami, jak i ścisłe współdziałanie z krajowymi oraz zagranicznymi ośrodkami informacji turystycznej – POIT. Bardzo ważną kwestią jest ścisła współpraca z powiatowym Centrum Promocji i Informacji Turystycznej, która przejawia się we wspólnym udziale we wszelakich, krajowych i zagranicznych, targach oraz innych imprezach promocyjnych, a w tym roku owocuje ogólnopolską akcją współfinansowaną przez UE – "Kurs na Giżycko !". W zakres promocji turystycznej, ale również inwestycyjnej, Giżycka wchodzi też efektywna dystrybucja wydawnictw promocyjnych na targach i innych imprezach promocyjnych oraz w ambasadach i izbach handlowo-przemysłowych.
Ponieważ nasze miasto funkcjonuje w zjednoczonej Europie, a znaczny procent odwiedzających nas turystów to goście z zagranicy, musimy poszerzać nasze zagraniczne kontakty. Pragniemy rozbudować sferę naszej współpracy z miastami partnerskimi, wśród których szczególne miejsce zajmuje Kwerfurt – wraz z niemieckimi przyjaciółmi będziemy przygotowywali obchody millenium śmierci św. Brunona. Kontynuowane będą też kontakty z miastem Neumünster oraz Wspólnotą Byłych Mieszkańców Powiatu Lötzen, służące m.in. pozyskaniu archiwaliów do planowanego Muzeum Historii Miasta. Będziemy też poszukiwali nowych partnerów zagranicznych, zarówno ze względu na uatrakcyjnienie propozycji wymiany dzieci oraz młodzieży, współdziałanie w programach unijnych, jak i ze względu na aspekty rozwoju gospodarczego.
Nie można też w żadnym wypadku pominąć najbardziej dynamicznej obecnie formy promocji – internetu. Zmodernizowana i uatrakcyjniona zostanie oficjalna strona internetowa miasta oraz podjęte zostaną działania zmierzające do jak najszerszej prezentacji Giżycka na innych stronach i portalach.
Dziękuję organizatorom tradycyjnego dyktanda, które odbyło się w Szkole Podstawowej w Wilkasach za zaproszenie na tę znakomitą imprezę edukacyjną.
Przypominam, że do 30 kwietnia w sekretariacie Urzędu Miejskiego organizacje, instytucje i środowiska mogą składać wnioski o przyznanie Nagród Burmistrza w dziedzinie kultury i sportu.
Burmistrz Giżycka – Jolanta Piotrowska