Plany pracy i sprawozdania z działalności Rady Miasta

Sprawozdanie z pracy Komisji Finansów i Gospodarki Rady Miejskiej w Giżycku za 2013 rok.

Sprawozdanie z działalności  Komisji Finansów i Gospodarki

Rady Miejskiej w Giżycku, za rok 2013.

 

W roku 2013  w skład Komisji wchodzili następujący radni :

 

Mirosław Boć – przewodniczący komisji
Sylwia Żarnoch- Wasilewska  - wiceprzewodnicząca komisji
Mirosław Gostomski – członek komisji

Genowefa Kiezik – członek komisji
Małgorzata Mistera – członek komisji
Piotr Trejnis – członek komisji

 

  1. W roku 2013 Komisja obradowała 17 razy, zgodnie z planem pracy.  Przeważająca liczba posiedzeń Komisji dotyczyła punktu 7 planu pracy tj. bieżącej działalności:
    -  omawiania projektów uchwał na kolejne sesje Rady Miejskiej,
    -  rozpatrywania wniosków mieszkańców miasta Giżycko.
  2. W marcu 2013  p. Skarbnik Miasta zapoznała Radnych z kwotami wpływającymi
    do budżetu miasta tytułem podatków i  różnych opłat. Podczas obrad Komisji zebrani otrzymali szczegółowy materiał dotyczący przedmiotowej sprawy, na bazie których rozwiewano wątpliwości pytających. Żadnych uchybień w tym temacie nie stwierdzono.
  3. W kwietniu 2013 roku dokonano analizy wykonania budżetu za 2012 rok. 
       W wyniku tego posiedzenia nie stwierdzono żadnych uchybień.
  4. W czerwcu 2013 roku Komisja zapoznała się z   kondycją drobnej wytwórczości, usług, handlu, gastronomii, rzemiosła i innych podmiotów gospodarczych. Według przedstawicielki Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców w Giżycku drobna wytwórczość, usługi, handel, gastronomia, rzemiosło i inne podmioty gospodarcze zmierzają ku upadłości. Budownictwo stanęło, w sklepach obroty zmalały w stosunku do lat poprzednich. W usługach,  jeżeli firmy są firmami rodzinnymi, to jeszcze jakoś funkcjonują. W ostatnich latach  popyt na usługi zdecydowanie zmalał . Ludzie nie mają pieniędzy. Jeśliby chcieli wykonać usługę, to nie mają czym płacić. Generalnie  sektor ten oceniany jest bardzo źle. Cała sprawę omawianego zagadnienia przedstawiono podczas wrześniowej  sesji Rady Miejskiej .
  5. We  wrześniu  2013 roku dokonano analizy wykonania budżetu za  I półrocze 2013 rok. W wyniku tego posiedzenia nie stwierdzono żadnych uchybień, realizacja założeń budżetowych nie budziła żadnych obaw .
  6. W październiku radni wchodzący w skład Komisji spotkali się, aby zgodnie z dyrektywami uchwały dotyczącej procedury uchwalania budżetu na rok następny,  sformułować wnioski do budżetu na rok 2014. W wyniku tego spotkania przedstawiono p. Burmistrz następujące wnioski:

 

                 Zabezpieczyć środki na realizację następujących inwestycji i przedsięwzięć:

1)      Remont nawierzchni ulicy Wiejskiej i  dokończenie remontu ulicy Rolniczej.

2)      Budowę siłowni zewnętrznych w ogólnodostępnych miejscach miasta np. parki, place takie jak przy ulicy Rolniczej czy Wiejskiej.

3)      Utwardzenie alejek na cmentarzach miejskich.

4)      Oświetlenie alejek cmentarzy.

5)      Wyrównanie i utwardzenie  drogi dojazdowej do cmentarza nowego przy ulicy Leśnej.

6)      Ułożenie chodników przy ulicy Kajki.

7)      Ułożenie chodników i utwardzenie odcinka ulicy Łuczańskiej, od strony Alei Wojska Polskiego do kładki dla pieszych nad kanałem.

8)      Budowę parkingu przy ulicy Smętka 12.

9)      Zakup zestawów do sprzątania psich nieczystości dla płacących podatki od psa.

10)  Przeprowadzenie akcji informacyjnej na temat sprzątania nieczystości po czworonogach ( przedszkola, szkoły, lokalne media).

11)  Uhonorowanie zasłużonych honorowych dawców krwi w naszym mieście.

12)  Remont podwórek w centrum miasta np. przy ulicy Mickiewicza, Kętrzyńskiego.

13)  Wykonanie parkingu przy skrzyżowaniu ulic Bohaterów  Westerplatte                 
    i Warszawskiej – naprzeciw Gimnazjum nr 2.

14)  Poprawę nawierzchni chodnika przy ulicy Traugutta.

15)  Wprowadzenie monitoringu oraz modernizację placu zabaw przy ulicy  Mickiewicza.

16)  Remont nawierzchni placu Marszałka Józefa Piłsudskiego.

17)  Remont łazienek w przedszkolu Nr 4.

18)  Realizację inwestycji przejścia dla pieszych kat. E przy ulicy Wyzwolenia.

19)  Naprawę chodnika przy ulicy Gdańskiej od strony parku.

20)  Wyrównanie powierzchni przy ulicy Kolejowej, pomiędzy kładką, a ulicą Wyzwolenia.

21)  Ogrodzenie terenu Eko-Mariny.

22)  Zatrudnienie woźnego w Gimnazjum nr 1.

23)  Realizację założeń Planu Rozwoju Oświaty na lata 2010 – 2014. W szczególności zaś w pierwszej realizację utwardzenia otoczenia szkoły podstawowej nr 6.

24)  Wznowienie prac dotyczących pozyskiwania funduszy na budowę mostu nad Kanałem Giżyckim ( Łuczańskim).

25)   Dostosowanie budynku GCK do potrzeb osób niepełnosprawnych.

26)  Remont ulicy Kombatantów.

27)  Stworzenie platformy społecznego dialogu.

28)  Zatrudnienie logopedów w przedszkolach miejskich.

29)  Dopłatę do profesjonalnych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3.

30)  Realizację budżetu partycypacyjnego w kwocie 1 % budżetu na 2014 rok.

31)  Remont chodnika na odcinku od ronda Dzieci Wojny do ulicy Staszica.

32)  Remont skateparku .

33)  Remont płyty głównej stadionu.

34)  Remont płyty treningowej stadionu.

35)  Przywrócenie pracowników ochrony w GM1i SP7.

36)  Wykonanie dokumentacji nawierzchni ulicy Przyszłość.

37)  Zakup stojaków do rowerów i ustawienie ich przed budynkami użyteczności publicznej ( szkoły, urzędy).

38)  Zakup 2- 3 kontenerów mieszkalnych  ( w celu przeniesienia „noclegowni” z ulicy Dąbrowskiego 6 ).

39)  Zwiększenie przepustowości wód opadowych płynących od ul. Orlicz – Dreszera, Słowackiego, Kopernika.

40)  Remont chodnika na odcinku od GM2 (ul. Warszawska) do ulicy Staszica.

 

7.      W grudniu na posiedzeniu Komisji omówiono sprawozdanie z realizacji planu pracy na rok 2013 oraz zatwierdzono plan pracy na rok 2014.

 

 

Przewodniczący Komisji Finansów i Gospodarki

                                                                       /-/

Mirosław Boć

Wiadomość powiązana z

Komisja 2010 - 2014

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Finansów i Gospodarki 2010 - 2014
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 stycznia 2014 13:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krystyna Gruszecka
Ilość wyświetleń: 2670
28 stycznia 2014 13:24 (Krystyna Gruszecka) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 stycznia 2014 13:24 (Krystyna Gruszecka) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)