R a d y M i e j s k i e j w G i ż y c k u
z dnia 22 stycznia 2015 roku
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Miejskiej Giżycko na 2015 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4, pkt.9 lit.d oraz lit.i ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.z 2013 r, poz.594, z późn.zmianami) oraz art.211,art.212, art.214,art. 215,art.222, art.235, art.236, art.237, art.239, art.264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz.U. z 2013 r.,poz.885, z późn.zmianami)
Rada Miejska w Giżycku uchwala co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu miasta w wysokości 86.245.523 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 80.058.955 zł,
dochody majątkowe w wysokości 6.186.568 zł.
§ 2.
1.Wydatki budżetu miasta w wysokości 85.991.866 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 78.283.814 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 7.708.052 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2015 roku w wysokości 6.168.052 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł
zagranicznych niepodlegających zwrotowi w wysokości 5.956.823 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu
terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5;
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu
terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.
§ 3.
1.Nadwyżka budżetu miasta wynosi 253.657 zł i przeznacza się ją na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 4.436.445 zł, rozchody w wysokości 4.690.102 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5.
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 3.000.000 zł,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie - 1.500.000 zł.
§ 6.
1.Ustala się dochody w kwocie 790.038 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 780.038 zł na realizację zadań
określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym
programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art.402 ust. 4 -6 i art.403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska ( tj. Dz.U. z 2013 r.,poz.1232, z późn.zm.):
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 6a i 8.
§ 9.
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie rachunków dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi sfinansowanych: dochody - 1.154.010 zł; wydatki – 1.154.010 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 10.
1.Rezerwa ogólna wynosi - 784.000 zł.
2.Rezerwa celowa wynosi - 216.000 zł na zarządzanie kryzysowe.
§ 11.
1.Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki
samorządu terytorialnego,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów; do wysokości kwot limitów
określonych w § 5.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o
finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień między działami, to jest do:
- zmiany planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
polegających na przeniesieniach między rozdziałami i paragrafami, z wyłączeniem
przeniesień tych wydatków między działami, pod warunkiem, że kwota wydatków na
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nie ulegnie zmianie,
2) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu
terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku
budżetowym i następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania
jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta.
§ 12.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 13.
Uchwała obowiązuje od 1 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Giżycku.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Ryszard Błoszko
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku