Zarządzenie Nr 186/2005
Burmistrza Miasta Giżycka
z dnia 6 października 2005 roku
w sprawie zasad naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze
Na podstawie art. 3 - 3e ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 roku nr 142 poz.1593 z późn. zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Ustala się następujące zasady naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Giżycku:
1. Wykaz stanowisk urzędniczych, w tym kierowniczych stanowisk urzędniczych zawiera załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. nr 146 poz. 1223).
2. Potrzebę zatrudnienia pracownika zgłasza Sekretarz lub naczelnik wydziału do Sekretarza na podstawie wniosku wraz z uzasadnieniem utworzenia nowego stanowiska pracy bądź zatrudnienia na powstałym wakacie.
3. Sekretarz Miasta w oparciu o analizę przeprowadzoną przez pracownika ds. kadr oraz naczelnika wydziału, do którego przeprowadzany jest nabór, dokonuje analizy stanowisk pracy, weryfikuje zasadność zgłoszenia potrzeby zatrudnienia oraz ustala rodzaj oferowanego zatrudnienia i możliwości finansowe zatrudnienia.
4. Naczelnik wydziału dokonuje opisu stanowiska pracy na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 oraz określa charakterystykę wymagań stanowiska pracy na formularzu stanowiącym załącznik nr 2.
5. Do przeprowadzenia naboru, powołuje się Komisję, w skład której wchodzą:
1) Burmistrz lub Zastępca Burmistrza, jako Przewodniczący,
2) Sekretarz Miasta,
3) Naczelnik wydziału, do którego przeprowadza się nabór,
4) Pracownik ds. kadr.
W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uzupełnić skład Komisji o dodatkową osobę (eksperta) posiadającą niezbędne kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie przydatne w procesie przeprowadzenia naboru.
6. Członkiem Komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub jego krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, albo pozostaje wobec niego w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
Osoby biorące udział w przygotowaniu naboru nie mogą przystąpić do tego konkursu.
7.
1) Komisja obraduje na posiedzeniach.
2) Z posiedzenia Komisji jest sporządzany protokół. Protokół podpisują członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
3) W celu wykonania zadań Komisja podejmuje uchwały jednomyślnie, przy obecności co najmniej 3/4 składu.
4) W razie nieosiągnięcia jednomyślności przewodniczący Komisji zarządza przeprowadzenie głosowania, przy obecności co najmniej 3/4 składu Komisji. Uchwały podejmowane są przez członków Komisji większością głosów, a w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.
5) Głosowanie, o którym mowa w pkt 4, jest imienne i odbywa się za pomocą kart do głosowania opatrzonych pieczęcią Urzędu.
8.
1) Wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór, ustalone przez Sekretarza w porozumieniu z naczelnikiem wydziału, powinny uwzględniać w szczególności:
1) zakres wykonywanych zadań,
2) zakres odpowiedzialności kierowniczej,
3) zakres uprawnień do podejmowania decyzji,
4) rodzaj i zakres kontaktów niezbędnych do wykonywania zadań,
5) liczbę podległych pracowników oraz zakres ich samodzielności.
2) Wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany konkurs, w zakresie cech osobowości i zdolności ogólnych oraz umiejętności kierowniczych, mogą obejmować w szczególności:
1) zdolności analityczne,
2) kreatywność,
3) elastyczność,
4) pewność siebie,
5) komunikatywność,
6) odporność na stres,
7) umiejętność pracy w zespole,
8) umiejętność kierowania zespołem,
9) umiejętność myślenia strategicznego.
9.
1) Ustala się listę wymagań, od których spełnienia jest uzależnione dopuszczenie kandydata do udziału w konkursie:
a) brak przeszkód prawnych do zatrudnienia na stanowisku, na które jest przeprowadzany konkurs,
b) okres zatrudnienia, w tym okres pracy na określonych stanowiskach,
c) kwalifikacje zawodowe w zakresie wykształcenia, posiadanych uprawnień zawodowych lub znajomości określonego języka obcego.
2) Dla każdego konkursu określa się szczegółowe wymagania warunkujące dopuszczenie kandydata do udziału w tym konkursie, w zakresie objętym listą, o której mowa w pkt 1.
3) Kandydat przystępujący do konkursu składa dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w pkt 2.
4) Komisja, na podstawie dokumentów złożonych przez kandydata, rozstrzyga o dopuszczeniu albo odmowie dopuszczenia go do udziału w konkursie.
10. Przewodniczący Komisji zawiadamia na piśmie kandydatów dopuszczonych do udziału w konkursie o terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu – co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem konkursu.
11. Rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem prowadzi Komisja przy udziale co najmniej trzech członków Komisji. Członkowie Komisji obecni przy rozmowie kwalifikacyjnej sporządzają protokół z przebiegu rozmowy.
12.
1. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja ustala wynik konkursu, wskazując najlepszego kandydata lub kandydatów na stanowisko, na które był przeprowadzony konkurs, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Komisja odstępuje od wskazania kandydata na stanowisko, na które był prowadzony konkurs, jeżeli żaden z kandydatów biorących udział w konkursie nie spełnia w wystarczającym stopniu wymagań przewidzianych dla tego stanowiska.
13. Obsługę techniczną Komisji sprawuje Pracownik ds. Kadr.
§ 2.
Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Giżycka
Jolanta Piotrowska