Zarządzenie NR 349/2010
Burmistrza Miasta giŻycka
z dnia 24 września 2010 r.
w sprawie instrukcji przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją projektów współfinansowanych ze środków unijnych przez Gminę Miejską Giżycko.
Na podstawie:
- art. 38 ust. 6 rozporządzenia Komisji Europejskiej nr 1260/1999 oraz rozporządzenia nr 438/2001/WE z dnia 2 marca 2001r. w sprawie ustanowienia sposobów zastosowania rozporządzenia nr 1260/99/WE w sprawie systemów zarządzania i kontroli w zakresie pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych
- oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319, z 2003 r. Nr 69, poz. 636 z 2006 r. Nr 127, poz. 885) postanawia co następuje:
§ 1. Ustala się w Urzędzie Miejskim w Giżycku instrukcję przechowywania i archiwizowania dokumentacji – beneficjenta środków i podmiotu realizującego projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w okresie 2004-2006, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się merytorycznym komórkom organizacyjnym w Urzędzie Miejskim w Giżycku tj. Wydziałowi Promocji, Wydziałowi Techniczno – Inwestycyjnemu oraz Wydziałowi Finansowo - Księgowemu.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Giżycka
/-/
Jolanta Piotrowska
Załącznik nr 1 do Zarządzenia
Burmistrza Miasta Giżycka nr 349/2010
z dnia 24 września 2010 r.
INSTRUKCJA PRZECHOWYWANIA I ARCHIWIZOWANIA DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z REALIZACJĄ PROJEKTÓW WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH PRZEZ GMINĘ MIEJSKĄ GIŻYCKO
- Dokumentacja związana z realizacją projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej jest przechowywana w siedzibie merytorycznych komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Giżycku, a następnie przekazywana jest po upływie 5 lat do archiwum zakładowego, na okres określony w pkt. 6 instrukcji..
- Archiwizacji podlegają m.in.:
- oryginał Wniosku o dofinansowanie wraz z kompletem załączników (oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem),
- oryginał Umowy o dofinansowanie wraz z oryginałami wszystkich zawartych aneksów,
- oryginały korespondencji dotyczącej Projektu, w szczególności informacje dotyczące zmian niewymagających aneksu do Umowy o dofinansowanie oraz informacje o poświadczeniu wniosków o płatność, dokonaniu płatności, zatwierdzeniu sprawozdań itp.,
- oryginały Wniosków o płatność wraz z załącznikami,
- oryginały dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktury, rachunki, listy płac, wyciągi z rachunku bankowego itp.)
- wydruki z ewidencji księgowej za okres realizacji Projektu, z ewidencji środków trwałych oraz z ewidencji wartości niematerialnych i prawnych (jeżeli w ramach Projektu dokonywano zakupu środków trwałych i/ lub wartości niematerialnych i prawnych),
- wydruki z rejestrów VAT oraz deklaracje VAT za okres realizacji Projektu oraz w okresie 5 lat od jego zakończenia,
- oryginały dokumentów dotyczących inwestycji budowlanej tj.:
- protokoły zdawczo-odbiorcze,
- dokumentacja budowlana,
- protokoły konieczności,
- dziennik budowy,
- kosztorysy inwestorskie,
- kosztorysy powykonawcze itp.,
- oryginały dokumentów dotyczących zakupów sprzętu i wyposażenia:
- gwarancje,
- instrukcje obsługi,
- nośniki elektroniczne (dot. np. oprogramowania),
- protokoły odbioru,
- oryginały dokumentów, których sporządzenie było ujęte w budżecie Projektu w kategorii wydatków kwalifikowalnych lub niekwalifikowalnych:
- analizy,
- certyfikaty,
- dedykowana dokumentacja,
- opinie,
- pozwolenia,
- kosztorysy,
- raporty z badań itp.,
- oryginały dokumentów dotyczących zorganizowanych w ramach Projektu szkoleń, konferencji, wystaw, innych działań o charakterze promocyjnym:
- zaproszenia,
- potwierdzenia uczestnictwa,
- listy uczestników,
- materiały szkoleniowe,
- materiały konferencyjne,
- materiały promocyjne,
- zdjęcia,
- nagrania itp. (w przypadku materiałów szkoleniowych i konferencyjnych dopuszcza się ich przechowywanie na nośniku elektronicznym, bez konieczności dokonywania wydruków),
- oryginały aktów notarialnych, umów zawartych w związku z realizowanym Projektem oraz aneksów do tych umów (w tym umowy o dzieło, umowy zlecenia),
- akta osobowe pracowników finansowanych w ramach Projektu, np. kierownika kontraktu, inżyniera nadzoru (w przypadku kwalifikowanych kosztów wynagrodzeń),
- karty czasu pracy – jeżeli były stosowane,
- oryginały dokumentów dotyczących prowadzonych postępowań przetargowych:
- ogłoszenia o zamówieniu i o udzieleniu zamówienia,
- dokument potwierdzający przekazanie ogłoszeń do dzienników i biuletynów publikacyjnych,
- korespondencja z wykonawcami,
- specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami,
- wszystkie złożone oferty,
- protokół z postępowania o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami,
- wszelka dokumentacja dotycząca protestów itp.,
- zwrotne potwierdzenia odbioru,
- dokumenty o charakterze organizacyjnym np.:
- polityka rachunkowości,
- zakładowy plan kont,
- instrukcje obiegu i przechowywania dokumentów,
- instrukcje kasowe,
- regulaminy wynagradzania pracowników (w przypadku kwalifikowanych kosztów wynagrodzeń),
- instrukcje kancelaryjne,
- zarządzenia w sprawie archiwizacji itp.,
- rejestr środków trwałych,
- oryginały informacji z kontroli przeprowadzonych przez uprawnione do tego podmioty:
- informacje pokontrolne,
- protokoły,
- wyniki kontroli,
- wystąpienia pokontrolne,
- zalecenia pokontrolne,
- dokumentacja potwierdzająca wykonanie zaleceń i usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości,
- korespondencja prowadzoną z różnymi podmiotami i organami w trakcie realizacji przedmiotowego Projektu,
- inne dokumenty związane z realizacją Projektu nie wymienione powyżej.
3. Wszystkie dokumenty dotyczące dotowanego projektu umieszcza się w oddzielnym segregatorze, którego grzbiet opatrzony jest logo Unii Europejskiej oraz takimi danymi jak: symbol (numer) projektu, nazwa programu operacyjnego, jego priorytetu oraz nazwa funduszu, w ramach którego projekt został dofinansowany (np. projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR).
4. Segregatory z ww. dokumentami przechowywane są w zamkniętych szafach, które zawierają logo Unii Europejskiej oraz Programu, w ramach którego projekt został dotowany.
5. Ogólne zasady i tryb przechowywania i archiwizacji w Urzędzie Miejskim w Giżycku dokumentów związanych z realizacją projektów i programów współfinansowanych ze środków unijnych przez Gminę Miejską Giżycko określają dodatkowe przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych.
6. Okres przechowywania dokumentów związanych z realizacją projektów i programów współfinansowanych ze środków unijnych wynosi:
1/ Dla projektów współfinansowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - do 31 grudnia 2013 r. – zgodnie z umowa o dofinansowanie projektu.
2/ Dla projektów współfinansowanych w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Interreg IIIa Litwa – Polska – Obwód Kaliningradzki - do 31 grudnia 2013 r. – zgodnie z umowami o dofinansowanie projektów.
Burmistrz Miasta Giżycka
/-/
Jolanta Piotrowska