Umieszczanie reklam/ materiałów wyborczych na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o pozwolenie na umieszczenie reklamy lub materiałów wyborczych na nieruchomości bądź mieniu stanowiącym własność Gminy Miejskiej Giżycko wraz z odpowiednimi załącznikami. Wzory wniosków dostępne są poniżej.

Miejsce złożenia dokumentów

 - pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko

 - osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, pokój nr 7, parter

- za pośrednictwem platformu ePUAP - adres skrytki: /umgizycko/SkrytkaESP

 

 

Dodatkowe informacje można uzyskać w dniach pracy Urzędu Miejskiego w Giżycku w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 215 (II piętro) oraz pod numerem telefonu 798 613 151.

Opłaty

 Złożenie wniosku jest bezpłatne.

KOSZTY ZWIĄZANE Z UMIESZCZEŃ REKLAM

 Koszt umieszczenia reklamy na terenie nieruchomości Miasta ustalana jest w oparciu o wielkość powierzchni reklamy z urządzeniami konstrukcyjnymi przy zastosowaniu stawki miesięcznej w wysokości 300 zł netto za każdy metr kwadratowy powierzchni reklamy. Jeżeli reklama ma charakter dwustronny oparty na jednej konstrukcji nośnej opłata naliczana jest od każdej strony reklamy.

 Opłata, o której mowa powyżej, naliczana jest niezależnie od pozostałych opłat wymaganych przepisami odrębnymi.

 Zwolnione z opłat są reklamy:

 a) umieszczane przez jednostki samorządu terytorialnego w związku z wykonywaniem ich zadań własnych;

 b) dotyczące wydarzeń współorganizowanych przez Gminę Miejską Giżycko z jednostkami organizacyjnymi, organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury realizującymi przedsięwzięcia o charakterze kulturalnym lub sportowym, odbywających się na terenie miasta Giżycka;

 c) będące promocją miasta Giżycka na mocy zawieranych umów barterowych lub innych umów zawieranych z Gminą Miejską Giżycko.

 W uzasadnionych przypadkach podyktowanych słusznym interesem Miasta, Burmistrz może stosować inne ulgi i zwolnienia.

 

 KOSZTY ZWIĄZANE Z UMIESZCZENIEM MATERIAŁÓW WYBORCZYCH

 Umieszczanie materiałów wyborczych na mieniu i nieruchomościach Gminy Miejskiej Giżycko wymaga każdorazowej zgody Burmistrza Miasta Giżycka reprezentowanego przez Naczelnika Wydziału Mienia. Uzyskanie zezwolenia na umieszczenie materiałów wyborczych następuje w formie zawarcia z Wnioskodawcą stosownej umowy.Opłaty za umieszczenie materiałów wyborczych ustala się w następujący sposób:

 a.      50 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni powyżej 0,25 m2 do 0,5 m2;

 b.      100 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni powyżej 0,5 m2 do 1 m2;

 c.       200 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni powyżej 1 m2 do 2 m2;

 d.      300 zł netto miesięcznie za 1 m2 (proporcjonalnie do ilości wykorzystanych dni w miesiącu) dla plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych o powierzchni przekraczającej 2 m2.

Warunkiem zawarcia umowy umożliwiającej umieszczenie materiałów wyborczych jest wniesienie przez Wnioskodawcę kaucji w wysokości 700 zł podlegającej zwrotowi po uprzątnięciu wszystkich plakatów wyborczych w terminie 30 dni od dnia wyborów.

 

Szczegółowe warunki dotyczące zasad umieszczania i odpłatności za reklamy/materiały wyborcze określa zezwolenie.

Termin i sposób załatwienia

Załatwienie sprawy następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Uzyskanie pozwolenia na umieszczenie reklam/materiałów wyborczych następuje w formie zawarcia z Wnioskodawcą stosownej umowy na umieszczenie reklamy. Odmowa wyrażenia zgody  następuje w formie pisemnej.

Podstawa prawna

Art. 30 ustawy z dnia 08 marca 1990 r/oku o samorządzie gminnym,

Zarządzenie nr 994/2022 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 15 września 2022r. w  sprawie określenia zasad umieszczania reklam i materiałów wyborczych na nieruchomościach oraz innych składnikach mienia stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko oraz opłat z tego tytułu.   

Uwaga -przepisy zarządzenia nr 994/2022 z dn. 15.09.2022r. nie mają zastosowania do nieruchomości i składników mienia będących w posiadaniu innych osób na podstawie umów lub decyzji, stanowiących pas drogowy lub znajdujących się w jego obrębie, a także słupów oświetleniowych.

Tryb odwoławczy

 Nie przysługuje.

Inne informacje

Szczegółowe warunki umieszczania reklam/ plakatów wyborczych i innych materiałów wyborczych, wraz ze sposobem dokonywania opłat z tego tytułu są określane w umowie.

 

Zabrania się umieszczania materiałów wyborczych na drzewach, z wyjątkiem umożliwienia, po uzyskaniu pozytywnej opinii Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Giżycku, umocowania banera w sposób nie ingerujący w strukturę drzewa.

 

Właściciel reklamy, po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy, ma obowiązek usunięcia reklamy oraz doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego zgodnie z zapisami umowy. W przypadku nieusunięcia reklamy w wyznaczonym terminie, zostanie ona usunięta na koszt właściciela reklamy.

 

Podmiot, który umieścił reklamę lub materiały wyborcze na terenie lub obiekcie stanowiącym własność Gminy Miejskiej Giżycko bez uzyskania stosownego pozwolenia, zostanie wezwany do usunięcia reklamy lub materiałów wyborczych w terminie do 14 dni od dnia otrzymania wezwania.

 

W przypadku nie zastosowania się do wezwania, o którym mowa w ust. 1, reklama lub materiały wyborcze zostaną usunięte na koszt ich właściciela. Dodatkowo, za okres ekspozycji reklamy lub materiałów wyborczych, licząc od dnia ich umieszczenia lub otrzymania informacji o ich umieszczeniu, może zostać naliczona opłata z tytułu bezumownego  korzystania z nieruchomości i mienia Gminy Miejskiej Giżycko w wysokości odpowiadającej dwukrotności stawek wynikających z obowiązującego zarządzenia.

 

Umożliwia się bezpłatne umieszczanie ogłoszeń, w tym reklam oraz materiałów wyborczych na słupach ogłoszeniowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko, których treść lub forma nie jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa. Szkic z lokalizacją bezpłatnych słupów oświetleniowych można pobrać poniżej.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 maja 2008 15:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Kuncer
Ilość wyświetleń: 4238
14 lipca 2025 10:48 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.
17 października 2023 13:15 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.
15 września 2022 14:35 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.