Ustanowienie służebności przesyłu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

 1. Wniosek o ustanowienie służebności przesyłu, który powinien zawierać:

- oznaczenie nieruchomości – numery geodezyjne działek stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko,

- określenie łącznej powierzchni koniecznej do obciążenia działki gminnej służebnością przesyłu, szerokości i długości pasa służebności (wraz z uwzględnieniem strefy ochronnej), a także parametrów technicznych urządzeń przesyłowych.

  2. Aktualna mapa sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczonym przebiegiem urządzeń przesyłowych i powierzchnią pasa służebności wraz ze strefą ochronną (na formacie A-4 lub A-3)

 

Miejsce złożenia dokumentów

 - pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko

 - osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, pokój nr 7, parter

 - dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 215 oraz pod numerem telefonu 798 613 151.

Opłaty

 -wnioskodawca ponosi koszty wyceny oraz aktu notarialnego
-oplata za ustanowienie służebności ustalana jest indywidualnie po sporządzeniu wyceny

 

Termin i sposób załatwienia

 około 3 miesięcy

 FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: podpisanie aktu notarialnego.

 

Podstawa prawna

 1.     Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami 

2.   Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

 

Inne informacje

 Ustanowienie służebności przesyłu dokonywane  jest na wniosek zainteresowanego przedsiębiorstwa przesyłowego. Po pozytywnym zaopiniowaniu  przez Burmistrza Miasta, rzeczoznawca majątkowy dokonuje wyceny wartości służebności przesyłu. Burmistrz Miasta wydaje zarządzenie w sprawie ustanowienia służebności . Z przeprowadzonych negocjacji sporządza się protokół rokowań, który stanowi podstawę do podpisania aktu notarialnego. Koszty związane z przygotowaniem dokumentacji oraz koszty zawarcia aktu notarialnego i wpisu w księdze wieczystej ponosi wnioskodawca.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 maja 2008 09:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 4426
14 lipca 2025 11:06 (Aneta Kazberuk) - Aktualizacja danych sprawy.
14 stycznia 2022 14:41 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.
14 stycznia 2022 13:32 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.