1. Wniosek o ustanowienie służebności przesyłu, który powinien zawierać:
- oznaczenie nieruchomości – numery geodezyjne działek stanowiących własność Gminy Miejskiej Giżycko,
- określenie łącznej powierzchni koniecznej do obciążenia działki gminnej służebnością przesyłu, szerokości i długości pasa służebności (wraz z uwzględnieniem strefy ochronnej), a także parametrów technicznych urządzeń przesyłowych.
2. Aktualna mapa sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczonym przebiegiem urządzeń przesyłowych i powierzchnią pasa służebności wraz ze strefą ochronną (na formacie A-4 lub A-3)
- pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
- osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, pokój nr 7, parter
- dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 215 oraz pod numerem telefonu 798 613 151.
-wnioskodawca ponosi koszty wyceny oraz aktu notarialnego
-oplata za ustanowienie służebności ustalana jest indywidualnie po sporządzeniu wyceny
około 3 miesięcy
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: podpisanie aktu notarialnego.
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
Ustanowienie służebności przesyłu dokonywane jest na wniosek zainteresowanego przedsiębiorstwa przesyłowego. Po pozytywnym zaopiniowaniu przez Burmistrza Miasta, rzeczoznawca majątkowy dokonuje wyceny wartości służebności przesyłu. Burmistrz Miasta wydaje zarządzenie w sprawie ustanowienia służebności . Z przeprowadzonych negocjacji sporządza się protokół rokowań, który stanowi podstawę do podpisania aktu notarialnego. Koszty związane z przygotowaniem dokumentacji oraz koszty zawarcia aktu notarialnego i wpisu w księdze wieczystej ponosi wnioskodawca.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku