Ustalenie numeru porządkowego dla budynku

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku (adresu) z załącznikiem graficznym przedstawiającym położenie budynku, którego dotyczy wniosek. W przypadku budynków będących w budowie lub prognozowanych do wybudowania należy przedstawić kopię projektu zagospodarowania terenu.

Miejsce złożenia dokumentów

 Pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.

 Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, pokój nr 7, parter.

 

Opłaty

Od wydania zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku opłaty skarbowej się nie pobiera.

Od wydania zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku pobiera się opłatę skarbową w wysokości 17 zł.

Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Giżycku nr 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306.

Termin i sposób załatwienia

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Wydanie zaświadczenia o ustalonym numerze porządkowym budynku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni. Przed wydaniem zaświadczenia organ może przeprowadzić postępowanie wyjaśniające.

Odmowa wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.

Dodatkowe informacje można uzyskać w dniach pracy Urzędu Miejskiego w Giżycku w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 215 (II piętro) oraz pod numerem telefonu 798 613 151.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne

Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów

 

Tryb odwoławczy

Przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego od wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego.

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia żądanej treści służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Inne informacje

Numery porządkowe dla budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. 

Dla budynków, które nie posiadają dotychczas nadanego numeru adresowego wydaje się zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości. Z kolei zaświadczenie wydaje się na wniosek w celu potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego.

Uprawnionymi do złożenia wniosku są osoby posiadające interes prawny w sprawie ustalenia numeru porządkowego, są nimi m. in. osoby posiadające tytuł prawny do nieruchomości.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 maja 2008 14:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 4673
14 lipca 2025 10:44 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.
31 stycznia 2024 11:14 (Natalia Żadziłko) - Aktualizacja danych sprawy.
08 września 2022 11:23 (Joanna Jurga) - Aktualizacja danych sprawy.