ETAP I - postanowienie
1. Wniosek o podział nieruchomości.
2. Tytuł prawny do nieruchomości (wyciąg z księgi wieczystej, akt notarialny)
3. Wypis z ewidencji gruntów i budynków.
4. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
5. Pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
6. Wstępny projekt podziału z wyjątkiem podziałów (art. 95) prowadzonych niezależnie od ustaleń planu miejscowego (2 egz.)
7. Rzuty poszczególnych kondygnacji budynku wraz z przedstawieniem przebiegu projektowanej granicy – w przypadku, gdy przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana a proponowany jej podział powoduje także podział budynku. Rzuty poszczególnych kondygnacji z odcinkami projektowanej granicy winny zostać podpisane przez osobę uprawnioną.
Granice projektowane winny przebiegać wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego usytuowane na całej wysokości budynku od fundamentu do przekrycia dachu. W budynkach, w których nie ma ścian oddzielenia przeciwpożarowego granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu powinny przebiegać wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany usytuowane na całej wysokości budynku od fundamentu do przekrycia dachu wyraźnie dzielące budynek na dwie odrębnie wykorzystywane części, które mają własne wejścia i są wyposażone w odrębne instalacje.
8. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
ETAP II – decyzja
9. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości
10. Wykaz zmian gruntowych, wykaz zmian danych ewidencyjnych (w przypadku, kiedy powierzchnia dzielonej działki uległa zmianie)
11. Mapa z projektem podziału (2 egz.)
- pocztą na adres: Urząd Miejski w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
- osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, pokój nr 7, parter
- dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 215 oraz pod numerem telefonu 798 613 151.
Nie pobiera się.
1.Wydanie opinii przez Burmistrza Miasta (w formie postanowienia)
2.Pomiar w terenie przez wyznaczonego geodetę.
3.Złożenie projektów podziału w Urzędzie Miasta.
4.Wydanie decyzji o podziale nieruchomości
Wydanie postanowienia - 30 dni od złożenia wniosku
Wydanie decyzji - 14 dni - po dostarczeniu przez wnioskodawcę niezbędnych dokumentów przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (mapy z projektem podziału oraz protokołu z przyjęcia granic nieruchomości)
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
3. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości z dnia 7 grudnia 2004 r.
*Wymagane dokumenty (art. 97 ust. 1a ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami)
Na postanowienie można złożyć zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 7 dni od dnia doręczenia.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni od daty doręczenia.
1. Wniosek o podział podpisują wszyscy właściciele/współużytkownicy wieczyści nieruchomości.
2. Zgodnie z § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości z dnia 7 grudnia 2004 r.:
-Wstępny projekt podziału nieruchomości, o którym mowa w art. 97 ust. 1a pkt 4, opracowuje się na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu.
-Wstępny projekt podziału nieruchomości powinien zawierać w szczególności:
1) granice nieruchomości podlegającej podziałowi;
2) oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości;
3) powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi;
4) naniesione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu
(uwaga: granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu, to wszystkie granice działek gruntu projektowanych do wydzielenia, niezależnie od tego, czy granice te powstają w wyniku podziału nieruchomości, czy też są granicami dotychczas istniejącymi i nie ulegającymi zmianie);
5) przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
6) przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.
3. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Giżycku