Miejski Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli jest jednostką budżetową powołaną do obsługi ekonomiczno-finansowej oraz administracyjnej i organizacyjnej przedszkoli, zespołów szkół i szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Giżycko. Tryb działania Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli określa:
Statut
Zadania szczegółowe Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Giżycku:
1. Planowanie, statystyka, sprawozdawczość.
a) Opracowywanie zbiorczych projektów planów finansowych w zakresie wydatków
i dochodów obsługiwanych jednostek budżetowych, dochodów własnych oraz
zakładów budżetowych.
b) Udzielanie pomocy kierownikom jednostek i zakładów budżetowych przy
opracowywaniu jednostkowych projektów planów finansowych w zakresie
dochodów i wydatków, dochodów własnych.
c) Opracowywanie zbiorczych projektów planów finansowych w zakresie
wypoczynku dzieci i młodzieży, funduszu świadczeń socjalnych nauczycieli
emerytów, doskonalenia zawodowego nauczycieli, dotacji dla niepublicznych
jednostek oświatowych, pomocy materialnej dla uczniów, dowożenia uczniów
do szkół.
d) Opracowywanie rocznych planów inwentaryzacji. Udział w pracach komisji
inwentaryzacyjnych i kasacji mienia.
e) Sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych, finansowych oraz rocznych
bilansów.
f) Sporządzanie zbiorczych wniosków w sprawie zmian w planach wydatków i
dochodów.
g) Opracowywanie zbiorczych zestawień różnego rodzaju sprawozdań oświatowych
dla organu nadzorującego i organów nadzoru pedagogicznego.
h) Sporządzanie zbiorczych analiz problemowych w zakresie oświaty.
2. Organizacja i nadzór
a) Organizowanie i prowadzenie obsługi kasowej i bankowej (wydawanie czeków
gotówkowych, dokonywanie przelewów).
b) Organizowanie inwentaryzacji środków trwałych, materiałów, środków
pieniężnych. Sprawowanie kontroli nad ich przebiegiem oraz rozliczanie.
Organizowanie czynności kasacyjnych składników majątkowych.
c) Organizowanie obiegu i kontroli dokumentów księgowych dotyczących
obsługiwanych jednostek.
d) Przechowywanie dokumentów księgowych oraz sprawozdań statystycznych
i finansowych.
e) Prowadzenie wstępnej i bieżącej kontroli operacji gospodarczych wiążących się
z wydatkowaniem środków finansowych w formie gotówkowej i bezgotówkowej,
przychodów i rozchodów środków trwałych, gospodarki materiałowej i
magazynowej.
f) Nadzorowanie prawidłowości dysponowania środkami finansowymi zgodnie z zatwierdzonymi planami finansowymi oraz obowiązującymi przepisami.
3. Rachunkowość
a) Prowadzenie rachunkowości obsługiwanych jednostek poprzez bieżącą, kompletną
i systematyczną rejestrację operacji finansowych w urządzeniach księgowych, w
podziale na jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, dochody własne, w ujęciu
analitycznym i syntetycznym.
b) Naliczanie wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek, prowadzenie
rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego.
c) Naliczanie dotacji gminy na prowadzenie niepublicznych placówek oświatowych.
d) Prowadzenie ewidencji do rozliczeń z tytułu podatku VAT, składek na PFRON.
e) Prowadzenie ewidencji środków trwałych, środków trwałych w używaniu oraz
tabel amortyzacyjnych.
f) Prowadzenie ewidencji: wydatków, kosztów, rozrachunków, materiałów,
dochodów i funduszy.
g) Obsługa finansowo – księgowa funduszu świadczeń socjalnych podległych
jednostek oraz nauczycieli emerytów.
h) Obsługa finansowo – księgowa stypendiów dla uczniów.
i) Prowadzenie ewidencji udzielanych pożyczek, spłat oraz dokonywanie przelewów
w ramach środków Pracowniczej Kasy Zapomogowo- Pożyczkowej.
4. Sprawy kadrowe
a) Prowadzenie teczek akt osobowych dyrektorów samorządowych szkół i
przedszkoli.
b) Organizacja i przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów
samorządowych przedszkoli i szkół.
c) Organizacja i przygotowywanie posiedzeń komisji egzaminacyjnych dla
nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego.
d) Prowadzenie spraw osobowych związanych z obsługą emerytowanych nauczycieli
w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
e) Prowadzenie archiwum zawierającego teczki osobowe byłych pracowników
oświaty i Zespołu.
f) Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Zespołu.
5. Pomoc materialna dla uczniów
a) Prowadzenie całości spraw związanych z realizacją pomocy materialnej dla
uczniów na podstawie pełnomocnictwa Burmistrza Giżycka – postępowania w
sprawach przyznawania stypendiów i zasiłków szkolnych wypłacanych na
podstawie zapisów rozdziału 8a ustawy.
Informacji udziela pracownik MZOSiP: Agnieszka Dyduch- tel. 87 428 29 35
6. Remonty
a) Opracowywanie planów remontów infrastruktury oświatowej.
b) Organizowanie przetargów i prowadzenie dokumentacji przetargowej zgodnie
z wymogami Ustawy z dn. 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych
(Dz.U.Nr 2019, poz.2019 z 2019r. z póź. zm.).
c) Uczestniczenie w pracach komisji przetargowej.
7. System Informacji Oświatowej
a) Prowadzenie baz danych oświatowych w zakresie wynikającym z ustawy z dnia
15.04.2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r., poz. nr 1942 z późn. zm.) oraz
koordynacja działań i nadzór w tym zakresie nad placówkami oświatowymi, dla
których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Giżycko.
8. Inne sprawy wynikające z realizacji zadań zawartych w ustawie i innych
przepisach.
a) Opracowywanie projektów uchwał związanych z oświatą.
b) Występowanie w imieniu organu prowadzącego w sprawach dydaktyczno-
wychowawczych i opiekuńczych z wnioskami do dyrektorów szkół, przedszkoli
samorządowych i organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
c) Występowanie w imieniu Gminy Miejskiej Giżycko do innych jednostek samorządu terytorialnego o zwrot kosztu dotacji udzielanej na dzieci zamieszkałe poza Giżyckiem, a uczęszczające do przedszkoli niepublicznych w Giżycku.
d) Prowadzenie dokumentacji związanej z zakładaniem, łączeniem i likwidacją
samorządowych publicznych szkół i przedszkoli.
e) Prowadzenie spraw związanych z kontrolą obowiązku nauki.
f) Prowadzenie spraw związanych z dowożeniem uczniów niepełnosprawnych.
g) Prowadzenie na podstawie pełnomocnictwa Burmistrza Giżycka spraw związanych
z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników na podstawie
zapisów art. 70b ustawy, wydawanie decyzji w ww. sprawach.
Z upoważnienia Burmistrza Miasta Giżycka dyrektor MZOSiP dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Dodatkowe informacje dostępne pod adresem: https://bip.gizycko.pl/sprawy/1209/wpis_do_rejestru_zlobkow__klubow_dzieciecych
MZOSiP mieści się w pok. 115 Urzędu Miejskiego w Giżycku. Pod numerem telefonu 87 428 29 35 lub 87 7324 130 odpowiemy na wszystkie nurtujące Państwa pytania związane z samorządowymi przedszkolami, zespołami szkół i szkołami podstawowymi.
Pracujemy w godzinach:
Poniedziałek - 8.00 - 16.00
Wtorek - Piątek - 7.30 - 15.30
adres email: mzosip@gizycko.pl
Skargi i wnioski przyjmowane są przez:
1.Dyrektora Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Giżycku – w każdy poniedziałek w godzinach 15 – 16 w siedzibie MZOSiP.
2.Pracowników MZOSiP wyznaczonych przez dyrektora:
- Agnieszka Dyduch
- Anna Bardzik
codziennie w godzinach pracy MZOSiP.
INFORMACJE DOTYCZĄCE DANYCH OSOBOWYCH
Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Miejski Zespół Obsługi Szkół
i Przedszkoli w Giżycku (MZOSiP) z siedzibą w Giżycku (11-500), al. 1 Maja 14, pokój 115, zwanym dalej „Administratorem”.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: dpo@gizycko.pl
I. Dane osobowe będą przetwarzane przez MZOSiP w szczególności:
Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i lit. e) RODO* w celu:
1) realizacji postanowień Uchwały Rady Miejskiej Nr XXV/85/2016 z dnia 29 czerwca 2016 r. w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi administracyjnej, organizacyjnej i finansowej oświatowym jednostkom organizacyjnym Gminy Miejskiej Giżycko;
2) realizacji zadań określonych w Uchwale Rady Miejskiej Nr XXIV/92/2016 z dnia 31 sierpnia 2016 r.
w sprawie nadania Statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli;
II. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:
Dane osobowe przetwarzane w celu o którym mowa w pkt. I będą przechowywane zgodnie z:
1) Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt w MZOSiP,
2) Polityką Rachunkowości w MZOSiP;
III. Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:
1) prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
2) prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
3) prawo żądania od Administratora usunięcia danych,
4) prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
5) prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi
6) danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi,
7) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora,
8) prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,
9) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem),
10) prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Administratora, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest skorzystanie z oferowanej przez nas usługi.
Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Prawa wymienione w pkt 1) - 6) i pkt 8) - 9) powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt
z inspektorem ochrony danych (adres podany na wstępie) lub poprzez kontakt z MZOSiP (adres podany na wstępie, z dopiskiem: „Ochrona danych osobowych”).
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).