Plan działania Urzędu Miejskiego w Giżycku na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2023-2025

Plan działania Urzędu Miejskiego w Giżycku na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2023-2025, sporządzono
w oparciu o:

  1. przepisy Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom
    ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022. poz. 2240),
  2. przepisy Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
    i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023. Poz. 82).

Lp.

Zakres działalności

Osoba/jednostka odpowiedzialna

Sposób realizacji

Termin realizacji

1.

Powołanie Koordynatorów ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 




Przekazanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych Koordynatora do spraw dostępności.

Burmistrz Miasta Giżycka.






Sekretarz Miasta Giżycka.

 

Zarządzenie Nr 936/2022 Burmistrza Miasta Giżycka
z dnia 27 czerwca 2022 r.
w sprawie wyznaczenia koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Giżycku.

 

Opublikowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu bip.gizycko.pl.

27 czerwca 2022 r.






27 czerwca 2022 r.

2.

Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności

 w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Sporządzenie planu i przekazanie do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Giżycka.

6 marca 2023r.

3.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami
w zakresie dostępności:

1. architektonicznej,
2. cyfrowej,
3. informacyjno-komunikacyjnej.

Koordynatorzy do spraw dostępności w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej
wraz ze Służbą Informatyczną Urzędu.

Pracownicy Biura Obsługi Interesantów oraz Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu.

 

Dostosowanie Biuletynu Informacji Publicznej i oficjalnej strony Urzędu i aplikacji do wymogów określonych w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego.

Bieżąca reakcja na pojawiające się problemy w zakresie dostępności oraz zgłaszanie
o tych problemach, propozycja rozwiązań.

31 marca 2025 r.










Realizacja
w całym okresie działania Koordynatora

 

 

4.

Dokonanie analizy stanu obiektu Urzędu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Przegląd stanu dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym i informacyjno-komunikacyjnym.

Zgromadzenie danych
w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód
w dostępności dla osób
ze szczególnymi potrzebami oraz informacji dotyczących ich usunięcia.

Oszacowanie kosztów prac niezbędnych do wykonania w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (we współpracy
z pracownikami do spraw gospodarczych w Urzędzie).

6 marca 2023 r.

5.

Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania obiektu Urzędu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Opracowanie stanowiska
i koncepcji dalszego działania
i przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Giżycka.

Bieżąca aktualizacja sporządzonej deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Konsultacja z Burmistrzem Miasta Giżycka w zakresie ewentualnego przeprowadzenia audytu przez zewnętrzną wyspecjalizowaną firmę nt. dostępności architektonicznej obiektu Urzędu.

30 kwietnia 2023r.

6.

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Podanie do publicznej wiadomości w mediach społecznościowych oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu wynikającej z zapisów art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ze wskazaniem dostępu alternatywnego.

Realizacja w całym okresie działania Koordynatora

7

Monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Giżycku, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Spotkania w siedzibie Urzędu z udziałem specjalistów.

Udostępnianie adresów stron internetowych do instytucji realizujących pośrednio zadania wynikające z Ustawy.

Realizacja
w całym okresie działania Koordynatora

8

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Gromadzenie danych
w zakresie realizacji podejmowanych działań
w sposób ciągły/na bieżąco.

Realizacja
w całym okresie działania Koordynatora

9.

Sporządzenie Raportu
o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami -zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynatorzy do spraw dostępności
w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej.
- informacyjno- komunikacyjnej.

Przekazanie sporządzonego Raportu (sporządzonego na formularzu ustalonym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego) do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Giżycka.

Przekazanie zatwierdzonego Raportu do odpowiedniego podmiotu.

Publikacja Raportu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.

Pierwszy raport sporządzony do 31 marca 2021 r. Kolejne w terminach ustalonych w art. 11 Ustawy.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 października 2023 10:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosław Domysławski
Ilość wyświetleń: 255
24 października 2023 10:45 (Mirosław Domysławski) - Zmiana treści zakładki.
24 października 2023 10:34 (Mirosław Domysławski) - Dodanie nowej zakładki.