UWAGA
MIASTO MONITOROWANE
Szanowni Państwo,
w naszym Mieście prowadzony jest Monitoring Wizyjny.
W związku z jego funkcjonowaniem, administratorem danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Giżycku oraz Burmsitrz Miasta Giżycka z siedzibą w 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14.
Informacja dotycząca funkcjonowania monitoringu wizyjnego na terenie miasta Giżycka oraz na terenie obiektu Urzędu Miejskiego w Giżycku
- Administratorem danych gromadzonych w systemach monitoringu wizyjnego jest Komendant Straży Miejskiej w Giżycku oraz Burmistrz Miasta Giżycka.
- Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest: utrwalanie dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia; przeciwdziałanie przypadkom naruszania spokoju i porządku w miejscach publicznych; ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej; zrealizowanie zadań określonymi w art.11 ust.1 i art.10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o strażach gminnych; zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej.
- System monitoringu wizyjnego składa się z:
- kamer rejestrujących zdarzenia w miejscach publicznych na terenie miasta Giżycka umożliwiającej identyfikację osób;
- urządzeń rejestrujących i zapisujących (serwerów) obraz na nośniku fizycznym;
- monitorów pozwalających na podgląd rejestrowanych zdarzeń.
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Dane, zarejestrowane przez monitoring, umożliwiające identyfikację osoby fizycznej, uważane są za dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. U.E. L. 119 z 4.05.2016, str.1, ze zm.), zwanego dalej Rozporządzeniem.
- Nagrania obrazu zawierające dane osobowe przetwarza się wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres 30 dni.
- Po upływie okresu, o którym mowa w pkt.6, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu, zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Monitoring rejestruje tylko obraz.
- Dane zarejestrowane za pomocą monitoringu nie podlegają profilowaniu.
- Dane zarejestrowane przez monitoring nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Osobie, której dane dotyczą, przysługuje na jej wniosek prawo dostępu do jej danych osobowych. Z wnioskiem należy się zwrócić do administratora danych osobowych.
- Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu, może zwrócić się pisemnie do Komendanta Straży Miejskiej w Giżycku z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w Straży Miejskiej w Giżycku w terminie do 30 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce oraz przybliżony czas zdarzenia.
- Z uwagi na brak synchronizacji systemu z zewnętrznym źródłem czasu mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu.
- Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczona do czasu do jego odbioru przez uprawnione organy.
- Wykorzystanie informacji uzyskanych w toku obserwacji oraz zarejestrowanych obrazów zdarzeń odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych raz rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009r. w sprawie sposobu obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych.
- Przetwarzanie danych osobowych zarejestrowanych w toku czynności wskazanych w pkt. 16 odbywa się na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.
- Mając na względzie art. 47 Konstytucji Rzeczypospolitej, który stanowi, że każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym, Straż Miejska stosuje monitoring z uwzględnieniem poszanowania prawa do prywatności mieszkańców i innych osób przebywających na terenie Giżycka.
- Obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe mogą zostać zarejestrowane przez monitoring, jest realizowany za pośrednictwem strony internetowej BIP Straży Miejskiej (adres bip.gizycko.pl)
- Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) Rozporządzenia RODO – jako niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.
20. Zakres przetwarzanych w ramach monitoringu danych osobowych obejmuje w szczególności: wizerunek osoby, numer rejestracyjny pojazdu.
KLAUZULA INFORMACYJNA
przetwarzanie danych osobowych w ramach monitoringu prowadzonego na podstawie art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Giżycko z siedzibą mieszczącą się pod adresem: 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14, tel. 87 732 41 11 – reprezentowana przez Burmistrza Miasta Giżycka – zwanego dalej „Administratorem”.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan się kontaktować, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: dpo@gizycko.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach monitoringu stosowanego w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w ust. 3, tj. 30 dni od dnia nagrania obrazu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Po upływie tego okresu, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe, są niszczone, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Pani/Pana dane mogą zostać przekazane odbiorcom danych w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO, a także organom uprawnionym do otrzymania Pani/Pana danych na podstawie przepisów prawa.
- W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu, na zasadach określonych w art. 15 RODO,
- prawo żądania sprostowania danych osobowych które są nieprawidłowe, a także prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, zgodnie z art. 16 RODO,
- na podstawie art. 18 RODO prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach:
- gdy kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- jeżeli przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania,
- Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- jeżeli wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w okolicznościach wskazanych w art. 21 RODO.
7. W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu: prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO, prawo żądania usunięcia danych osobowych, gdyż nie ma ono zastosowania w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b) RODO.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych osobowych jest równoznaczna z rezygnacją ze wstępu na teren objęty monitoringiem.
- Nie podlega Pani/Pan zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO.
11.Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez Straż Miejską w Giżycku, w celu utrwalania dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia; przeciwdziałania przypadkom naruszania spokoju i porządku w miejscach publicznych; ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej, w związku z realizowanymi zadaniami określonymi w art. 11 ust. 1 i art. 10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych.
KLAUZULA INFORMACYJNA
przetwarzanie danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125) – dalej zwanej „Ustawą”
Na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Giżycku z siedzibą mieszczącą się pod adresem: 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14, tel. 87 428 57 54 lub 87 732 41 24.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan się kontaktować, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: dpo@gizycko.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
- Pani/Pana dane osobowe podlegają przetwarzaniu w celu rozpoznania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także wykonywania kar porządkowych i środków przymusu skutkujących pozbawieniem wolności, na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 928 ze zm.).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku naruszenia Pani/Pana praw w wyniku przetwarzania danych osobowych.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych, lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dotyczących.