MONITORING MIEJSKI

UWAGA

MIASTO MONITOROWANE

 

 

Szanowni Państwo,

w naszym Mieście prowadzony jest Monitoring Wizyjny.

W związku z jego funkcjonowaniem, administratorem danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Giżycku oraz Burmsitrz Miasta Giżycka z siedzibą w 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14.

 

Informacja dotycząca funkcjonowania  monitoringu wizyjnego na terenie miasta Giżycka oraz na terenie obiektu Urzędu Miejskiego w Giżycku

  1. Administratorem danych gromadzonych w systemach monitoringu wizyjnego jest Komendant Straży Miejskiej w Giżycku oraz Burmistrz Miasta Giżycka.
  2. Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest: utrwalanie dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia; przeciwdziałanie przypadkom naruszania spokoju i porządku w miejscach publicznych; ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej; zrealizowanie zadań określonymi w art.11 ust.1 i art.10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o strażach gminnych; zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej.
  3. System monitoringu wizyjnego składa się z:
    1. kamer rejestrujących zdarzenia w miejscach publicznych na terenie miasta Giżycka umożliwiającej identyfikację osób;
    2. urządzeń rejestrujących i zapisujących (serwerów) obraz na nośniku fizycznym;
    3. monitorów pozwalających na podgląd rejestrowanych zdarzeń.
  4. Monitoring funkcjonuje całodobowo.
  5. Dane, zarejestrowane przez monitoring, umożliwiające identyfikację osoby fizycznej, uważane są za dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. 
    w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. U.E. L. 119 z 4.05.2016, str.1, ze zm.), zwanego dalej Rozporządzeniem.
  6. Nagrania obrazu zawierające dane osobowe przetwarza się wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres 30 dni.
  7. Po upływie okresu, o którym mowa w pkt.6, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu, zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami.
  8. Monitoring rejestruje tylko obraz.
  9. Dane zarejestrowane za pomocą monitoringu nie podlegają profilowaniu.
  10. Dane zarejestrowane przez monitoring nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  11. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje na jej wniosek prawo dostępu do jej danych osobowych. Z wnioskiem należy się zwrócić do administratora danych osobowych.
  12. Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu, może zwrócić się pisemnie do Komendanta Straży Miejskiej w Giżycku z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w Straży Miejskiej w Giżycku w terminie do 30 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce oraz przybliżony czas zdarzenia.
  13. Z uwagi na brak synchronizacji systemu z zewnętrznym źródłem czasu mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu.
  14. Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczona do czasu do jego odbioru przez uprawnione organy.
  15. Wykorzystanie informacji uzyskanych w toku obserwacji oraz zarejestrowanych obrazów zdarzeń odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych raz rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009r. w sprawie sposobu obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych.
  16. Przetwarzanie danych osobowych zarejestrowanych w toku czynności wskazanych w pkt. 16 odbywa się na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.
  17. Mając na względzie art. 47 Konstytucji Rzeczypospolitej, który stanowi, że każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym, Straż Miejska stosuje monitoring  z uwzględnieniem poszanowania prawa do prywatności mieszkańców i innych osób przebywających na terenie Giżycka.
  18. Obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe mogą zostać zarejestrowane przez monitoring, jest realizowany za pośrednictwem strony internetowej BIP Straży Miejskiej (adres bip.gizycko.pl)
  19. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) Rozporządzenia RODO – jako niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.

20. Zakres przetwarzanych w ramach monitoringu danych osobowych obejmuje w szczególności: wizerunek osoby, numer rejestracyjny pojazdu.

 

                                                                               

KLAUZULA INFORMACYJNA

przetwarzanie danych osobowych w ramach monitoringu prowadzonego na podstawie art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Giżycko z siedzibą mieszczącą się pod adresem: 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14, tel. 87 732 41 11 – reprezentowana przez Burmistrza Miasta Giżycka – zwanego dalej „Administratorem”.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan się kontaktować, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: dpo@gizycko.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach monitoringu stosowanego w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w ust. 3, tj. 30 dni  od dnia nagrania obrazu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Po upływie tego okresu, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe, są niszczone, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami.
  5. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane odbiorcom danych w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO, a także organom uprawnionym do otrzymania Pani/Pana danych na podstawie przepisów prawa.
  6. W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
  • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu, na zasadach określonych w art. 15 RODO,
  • prawo żądania sprostowania danych osobowych które są nieprawidłowe, a także prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, zgodnie z art. 16 RODO,
  • na podstawie art. 18 RODO prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach:
  • gdy kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
  • jeżeli przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania,
  • Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  • jeżeli wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w okolicznościach wskazanych w art. 21 RODO.

7. W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu: prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO, prawo żądania usunięcia danych osobowych, gdyż nie ma ono zastosowania w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b) RODO.

8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych osobowych jest równoznaczna z rezygnacją ze wstępu na teren objęty monitoringiem.

  1. Nie podlega Pani/Pan zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO.

11.Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez Straż Miejską w Giżycku, w celu utrwalania dowodów popełnienia przestępstwa  lub wykroczenia; przeciwdziałania przypadkom naruszania spokoju i porządku  w miejscach publicznych; ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej, w związku z realizowanymi zadaniami określonymi w art. 11 ust. 1 i art. 10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

przetwarzanie danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125) – dalej zwanej „Ustawą”

Na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy, informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Giżycku  z siedzibą mieszczącą się pod adresem: 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14, tel. 87 428 57 54 lub 87 732 41 24.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan się kontaktować, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: dpo@gizycko.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
  3. Pani/Pana dane osobowe podlegają przetwarzaniu w celu rozpoznania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także wykonywania kar porządkowych i środków przymusu skutkujących pozbawieniem wolności, na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 928 ze zm.).
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku naruszenia Pani/Pana praw w wyniku przetwarzania danych osobowych.
  5. Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych, lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dotyczących.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 czerwca 2018 14:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosław Domysławski
Ilość wyświetleń: 10553
09 listopada 2021 11:33 (Katarzyna Furmaniak) - Zmiana treści zakładki.
18 czerwca 2018 14:27 (Mirosław Domysławski) - Zmiana treści zakładki.
18 czerwca 2018 14:22 (Mirosław Domysławski) - Zmiana treści zakładki.